Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > NOP ter discussie
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



inez
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-03-07 - 02:39:59 send message to inez

gohhh.. vind ik het toch wel weer opmerkelijk, dat iedereen slecht praat over die dennis papegaaien... terwijl die dennis papegaaien al zeker 11 jaar zegt dat het NOP OPLICHTERS ZIJN!!! dat zij juist de gene zijn die geld krijgen van de staat per vogel die gebracht word voor opvang... terwijl ze deze gewoon weer verhandelen...

TOCH WEL GRAPPIG, DAT MENSEN CONSTAND DENNIS ZWART MAKEN TERWIJL HET BEDRIJF/ OPVANG VOOR PAPEGAAIEN WAT DOOR DE STAAT WORD GEHOLPEN NIET BLIJKT TE DEUGEN....

waar lopen jullie dan allemaal over te klagen/ zeuren... als een bedrijf al bijna 40 jaar bestaat.. maakt niet uit in welke branch.. dan blijkt toch wel dat ze het op de een of andere manier goed doen..!!!

aangezien de meeste bedrijven die het niet goed doen na max 5 jaar over de kop/ failliet gaan!!!


nou ja.. dat wilde ik even kwijt..

met vriendelijke groeten ,

Inez


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-07 - 17:05:35 send message to Ton Koek

quote
nou ja.. dat wilde ik even kwijt..
En, lucht het op?
40 jaar oplichten is inderdaad een hele kunst.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-07 - 17:14:14 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In reactie op Inez!

Gelieve on-topic te blijven.

NOP ter discussie!

ParkietenPeter
Moderator VA


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-11 - 15:49:44 send message to rupicola

Minister Gerda Verburg (LNV) is door de Tweede Kamer overgehaald om uitgebreid onderzoek te doen naar het Nederlands Opvangcentrum Papegaaien (NOP) in Veldhoven.
Er is al een onderzoek gaande dat in opdracht van het papegaaienpark wordt gedaan door Ton Dorresteijn, oud-directeur van Diergaarde Blijdorp. Hij krijgt nu hulp van één of twee medeonderzoekers om zo het meer uitgebreide onderzoek op tijd af te hebben.

Tros Radar besteedde begin januari uitgebreid aandacht aan het NOP. We zetten vraagtekens bij het aantal papegaaien dat er binnen is gebracht (meer dan 10.000) ten opzichte van het aantal dat er nu nog zit (nog geen 2000).

Kamerlid Henk Jan Ormel van het CDA stelde naar aanleiding hiervan kamervragen, onder andere over het sterftecijfer in het park. De minister antwoordde dat er vorig jaar nog onderzoek is gedaan door de AID. De administratie op het park kon beter, maar voor de rest voldeed het park volgens de AID aan alle eisen. De minister kwam echter niet met harde cijfers. De Tweede Kamer nam daar dan ook geen genoegen mee.







ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-11 - 16:25:09 send message to ParkietenPeter

quote
voor de rest voldeed het park volgens de AID aan alle eisen.

Ik denk dat daar ook heel veel aan ligt.
De regelgeving in Nederland laat wat verzorging veel te veel te wensen over.

Mensen doen dan doorgaans ook niet meer dan 'nodig' is en vinden dat ze het 'goed' genoeg doen. Volgens de wet inderdaad wel dan.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-11 - 16:38:45 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :) De inhoud van juist deze quote is op zich eigenlijk al lachwekkend!

Immers, de een na de andere, meer dan gènante vertoning, zoals uitgevoerd door deze kennelijk nogal matig met kennis van zaken behepte AID-club stapelt zich zo langzamerhand tot ongekende hoogte op!

M.a.w. de AID mag zelf ook wel eens worden onderzocht!

Lang leve de bureaucratie zulllen we maar (niet) zeggen! wink ;)




Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-11 - 18:10:27 send message to Max.Weijers

Hallo

Wat wil je dan van bijna alleen zieke vogels. Tuurlijk gaan er een hoop dood.

Stel je brengt er een vogel naartoe die nog maar een dag te leven heeft en hij gaat dan daar in het park dood dan staat het wel op hun lijst en dan hebben hun het zogenaamd gedaan.

En dat er mensen zijn die beweren dat er vogels verkocht worden is ook onzin, want mijn opa kent iemand die werkte er al 20 jaar en heeft wel mense met vogel kooitje naar binnen zien gaan maar niet naar buiten.

En jongen worden er heel zelden gekweekt want het zijn allemaal tamme vogels en dat kweekt niet echt. Die man die er 20 jaar werkt heeft pas een keer megemaakt bij de grijze roodstaarten dat er een jong kwam.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-03-11 - 18:25:06 send message to dooren

Iets op papier in orde hebben is niet moeilijk, het uitvoeren en handhaven daarop is een totaal andere tak van sport.

Gezien de vele misstanden in de bioindustrie, vervoer, mishanding en andere zaken waarop ook de AID op toeziet laat veel te wensen over.

De overheid in nederland werkt volgens het piepsysteem, klaagt niemand dan is er volgens de overheid niks aan de hand. Pas als burgers zich melden dan komt er actie (met wat geluk)

Zo'n onderzoek door de overheid (AID) steld weinig voor, ik vraag me dan ook af wat men heeft vastgesteld. (dan dat alles goed was)

Zoiets van waren de kooien schoon en zat er voer in de bakken, whatever.
Gert



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-11 - 18:56:20 send message to rupicola

@ Max. Weijers:

Het is mij volkomen onduidelijk waar jou beweegredenen vandaan komen om je, kennelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken, met vrijwel elk onderwerp op dit forum te bemoeien, maar bij deze laat ik je weten dat ik zelden iemand zoveel onzin op een forum heb zien verkondigen!


Waarvan akte.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-11 - 18:58:21 send message to Max.Weijers

Bedankt


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-11 - 19:00:06 send message to Max.Weijers

Ps. rupicola die ''onzin'' heb ik van iemand die er al 20 jaar werkt. En die er dus denk ik oom ietsjes meer van weet wat daar gebeurt dan u.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2009-03-11 - 19:09:00 send message to Ramon

Max, in deze heeft Rupicola volkomen gelijk.


Ben


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2009-03-11 - 20:24:34 send message to Papegaaienboer

Max wat is dat voor een wonderopa die 5 boeken heeft geschreven, alles weet en iedereen kent maar jou aan je lot over laat om hier je kennis op peil te houden. Ik ben het volledig met rupicola eens over de onzin die je hier denkt te moeten uitkramen.
Ik ken iemand die ook in het NOP heeft gewerkt en die toegeeft dat er gemiddeld 10 vogels per week doodgaan. Dat er niet in vogels gehandeld wordt wil ik overigens best van je aannemen maar dat er veel te veel doodgaan lijkt me wel vastgesteld.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-11 - 22:07:29 send message to Ton Koek

quote
En dat er mensen zijn die beweren dat er vogels verkocht worden is ook onzin,
Dus al die mensen liegen? Dat zijn leugenaars?
Enkel omdat je opa dat zegt?

Je begint behoorlijk irrtant te worden knul.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-03-11 - 22:33:28 send message to Tens

Hey, tot nu toe heb ik net zoveel redenen om te twijvelen aan Max dan dat ik heb om te twijvelen aan ieder ander die hier iets over schreef.
Mensen liegen, zelfs op internet.
Ik hoorde dat van de koningin.
Big deal.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede