Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > NOP ter discussie
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-01-22 - 19:45:45 send message to molineti

quote
Je wil niet weten hoeveel papegaaien die door kwekers gekocht worden als gezonden vogels met gezondsheids verklaringen van dierenartsen erbij toch na enkele weken of maanden te komen overlijden.

Elke kweker zal dit kunnen bevestigen.



Natuurlijk heeft iedereen die meerdere vogels heeft weleens ooit een dode,maar papagaaien zijn in mijn ogen geen moeilijke vogels om in leven te houden.

ook als ze wat gaan mankeren/ziek worden heb je meestal nog voldoende tijd om er wat tegen te doen.

Nee ,dan zijn er wel heel wat moeilijkere soorten zoals b.v toekans,tangaras,kolibries,kleine vruchten en insecteneters etc,etc

bij papagaaien vindt ik persoonlijk een percebtage van 12 tot 15 % extreem hoogsad :(

Groeten Rene



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-01-22 - 20:13:17 send message to mijnkaketoes.nl

Ook ik ben wel benieuwd welke kwekers daar een vogel hebben kunnen kopen of evt lenen. Ik ken wel iemand die daar een gevraagd heeft of die een leen man kon krijgen maar dit weigerden.



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-22 - 21:04:58 send message to henkdelaat

Ik heb er jaren geleden ook eens naar gevraagd of ik een Grijzenroodstaart man kon kopen,maar mij werd verteld dat er geen vogels verkocht werden,of uitgeleend.

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-01-22 - 21:15:07 send message to molineti

ff de topic nog een keer goed lezen Henk en Henkhappy :)

Groeten Rene


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-01-22 - 23:04:45 send message to lapland

Heb je aandelen in Nop Henk??


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-01-23 - 01:25:48 send message to Ton Koek

Er zijn afgelopen jaren in elk geval tangara's geruild, hoezo niet om te kweken?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-01-23 - 08:34:11 send message to molineti

aLS ze vogels zouden verkopen of in bruikleen zouden geven,ga je dit natuurlijk niet aan de grote klok hangen.
zeker niet als 1 van je doelstellingen is;wij verkopen geen vogels.

Groeten rene


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-01-23 - 09:06:25 send message to wiechmann

verkopen of bruikleen zit wel verschil tussen .
ik ken een kweker die lange tijd een geelvleugel man in bruikleen gehad heeft van het nop toen de pop is overleden is de man ook netjes terug gegaan.
en in bruikleen geven doen ze wel maar alleen soorten die op lijst 1 staan .en ook wel van lijst 2 maar dan zijn het soorten die in avicultuur zeldzaam zijn .maar dit doen ze alleen met vogels die niet van een particulier komen en als het vogels zijn die door de aid in beslag genomen zijn ga dit ook met toesteming van de aid.

en dit is natuurlijk wel van belang dat dit mogelijk is .


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-23 - 15:07:29 send message to henkdelaat

Lapland schrijft:
Heb je aandelen in Nop Henk??

Nee dat heb ik niet.

Rene schrijft.

ff de topic nog een keer goed lezen Henk en Henk.

Ik lees steeds alles goed voordat ik reageer.

Maar ik zie hier maar steeds suggestie's en van horen zeggen,maar nog niemand gezien die hier beweerd dat hij een vogel heeft geleend of gekocht.
En dat er beschermde vogels worden uitgeleend voor een kweekprogramma is al jaren bekend en daar heeft het NOP nooit geheim over gedaan.
maar wat hier gesuggereerd wordt is dat er allerlei vogels verkocht zijn bij het NOP.

Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-01-23 - 16:43:29 send message to ParkietenPeter

quote
En dat er beschermde vogels worden uitgeleend voor een kweekprogramma is al jaren bekend en daar heeft het NOP nooit geheim over gedaan.

Binnen het EEP (als ik afkorting goed heb wink ;) )
Dit is natuurlijk heel wat anders dan uitlenen aan particulieren die voor eigen kooi kweken!
En ik kan mij heel goed voorstellen dat ze dit niet zo snel doen.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2009-01-23 - 16:50:53 send message to hoogervorst

Heb vernomen uit goede betrouwbare bron dat er een zending mozambiquesijzen die door de aid in beslag genomen zijn, te koop aangeboden is aan handelaren door het nop.

Ik ben benieuwd naar reacties van door de aid inbeslag genomen vogels die naar het nop gebracht zijn en die na een gewonnen rechtzaak weer in goede gezondheid teruggekomen zijn of waren deze allemaal dood.
Graag via PB of mail.

Waar rook is, is vuur en ik kan begrijpen dat niemand het openlijk kenbaar maakt dat er met nop zaken gedaan is, ook zou ik het kunnen begrijpen dat het nop zaken buiten de boekhouding houdt, die niet aan het licht mogen komen. Dit valt dus niet te bewijzen, maar ga ervan uit dat het gebeurt. Ik heb genoeg verhalen van vertrouwde mensen gehoort die zich niet kenbaar willen maken, logischerwijs.
Ik val geen vrijwilligers af, zij doen hun best met de kennis die ze hebben en ook de dierenarts behoort tot de beste van NL, maar er wordt gerommeld, misschien niet bewust, maar Tonny is en blijft een handelaar.
De AID zou zich moeten terugtrekken uit dit park en van mijn part op het leeggekomen apencentrum in rijswijk een eigen opvang moeten hebben met vakkundig personeel, alleen dan zou de onafhankelijkheid van de overheid aangetoond kunnen worden.
Alle uitbreidingen stoppen in het NOP tot alles op het gebeid van boekhouding en dierenwelzijn op orde is en dan pas verder kijken. Het EAZA geeft niet voor niets geen dierentuinvergunning af. Het doodgaan van 10 zeldzame halfapen in 1 week en de dode pinquins in hun badkuip (oerlelijk verblijf) een grove schande.Dit is nu naar boven gekomen door RADAR, maar heeft u ooit gehoord dat dit elders in NL gebeurt, ik niet alleen daar. Meer vast personeel zou de redding kunnen zijn of gezonde vogels uit het park halen en herplaatsen bij kwekers, maar wel eerst op alles getest natuurlijk.
Ik zou de AID geen vogel meer in beslag laten nemen bij mij als ik zou weten dat ze daar heen gaan, u kunt uzelf als bewaarder laten aanmerken om zeker te zijn dat de vogel de rechtszaak haalt.
Tip aan de regering, maak een staatsdierentuin waar alle in belsag genomen dieren terecht komen onder toezicht van het MINLNV, ik wil wel curator vogels zijn. hahahahahahha



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-01-23 - 19:06:27 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik ben benieuwd naar reacties van door de aid inbeslag genomen vogels

laugh :D Ik neem aan dat je een reactie van de eigenaar wilt. razz :p wink ;)

Maar effe serieus;
quote
De AID zou zich moeten terugtrekken uit dit park en van mijn part op het leeggekomen apencentrum in rijswijk een eigen opvang moeten hebben met vakkundig personeel, alleen dan zou de onafhankelijkheid van de overheid aangetoond kunnen worden.

Hier krijg je met een probleempje te maken. Normaal is het zo dat inbeslag genomen dieren door een officier v. Justitie aan een opslaghouder toevertrouwd wordt om deze te verzorgen totdat evt. onderzoek afgerond is en een definitieve uitspraak gedaan is.
Deze opslaghouder is anoniem voor de betrokken persoon omdat in het verleden de vogels al teruggehaald zijn voordat er een uitslag lag.
Dit zou dus bij een eigen opvangcentrum ook kunnen/gaan gebeuren.
Het is dan wel bekend dat het NOP dieren opvangt, maar niet welke dieren of van wie.

quote
Ik zou de AID geen vogel meer in beslag laten nemen bij mij als ik zou weten dat ze daar heen gaan, u kunt uzelf als bewaarder laten aanmerken om zeker te zijn dat de vogel de rechtszaak haalt.

Het probleem is dat als de AID/LID dieren in beslag nemen dit gebeurt in opdracht van een officier en door BOA's, soms in samenwerking met de politie. Hier kun je het niet mee eens zijn, maar daar is dan die rechtsgang voor en hebben de BOA's geen boodschap aan.

Of je je eigen dieren kunt bewaren tot een rechtszaak weet ik niet, daar ben ik er te lang voor uit. In mijn tijd was dat in ieder geval niet mogelijk. (zo'n 6 jaar terug)

Alleen denk ik dat dat terugplaatsen bij kwekers niet zo'n beste optie is omdat ze van oorsprong toch ook daar vandaan zijn gekomen.

Een pasklare 100% werkende oplossing heb ik echter ook niet.

sad :( Peter

ps. wat een typefouten als ik snel wil zijn. wink ;) Nu niet meer.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-23 - 22:34:03 send message to henkdelaat

Wat is er mis mee als er vogels die in beslag genomen zijn en verbeurd verklaard zijn dat die verkocht worden dat gebeurd toch met zoveel dingen.

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-01-23 - 23:02:24 send message to Karel

Er wordt door eenieder heel wat afgespeculeerd, maar blijkbaar weet niemand er het fijne van?

quote
de dode pinquins in hun badkuip


Heb ik niet gezien in het programma, Ronald, maar misschien heb ik niet goed opgelet.
Ik herinner me alleen de verbazing van de verzorger dat er weer minder pinquins in het hok zaten dan de dag ervoor. Dood gegaan dus??happy :)


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2009-01-24 - 00:06:40 send message to jboe

ik zie het probleem van het verkopen van inbeslaggenomen vogels ook niet, word waarschijnlijk een deel van de kosten van het park mee gefinancierd.

Wat is het alternatief? vernietigen? Met de import stop zijn de prijzen toch al absurd gestegen, laat de markt maar wat aantrekkelijker worden op deze manier.

Mbt de AID, Jaren geleden (25-30jaar)heeft de aid bij een kennis goudvinken ed in beslag genomen, al een paar jaar in zijn bezit!!. Hij wist waar ze naar toe gebracht waren en kreeg de mogelijkheid om naar zijn vogels te gaan kijken...

er zat nog geen 15% meer, overleden door onkunde?
Ik kan we wat uitspraken of beschuldigingen doen die nergens op gebaseerd zijn behalve vermoedens, maar dan zie ik liever dat de vogelopvang bij de NOP gebeurd




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede