Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De zaterdagstelling! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-18 - 09:51:16

?? hmm we hadden het over virussen en vandaar dat ik daar dus bij vermeldde de verspreiding en de dichtbevolktheid.
Een virus kan over het algemeen weinig kwaad als het bovenstaande ontbreekt.
Door de huidige mogelijkheden en bevolkingsgroei dus nu wel.
M.a.w. een virus die vroeger alleen plaatselijk dood en verderf gaf kan nu een pandemie worden.

Op de stelliing terugkomend. Ik blijf het merkwaardig vinden dat men het had over een zeer besmettelijke vorm en dat die dus met de trekbewegingen nu zo'n beetje de hele wereld had moeten beslaan.
Ik heb daar dus mijn twijfel bij..


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-06-19 - 03:00:44

wellicht wilde de NOS weer meer kijkcijfers,want dagelijks bommetje Irak,raketje afghanistan en schaakpotje van Blair en Bush gaat onderhand ook stierlijk vervelen dus was vogelgriep een goede afwisseling want heel NL plakte weer voor de buis of het al in NL is aangekomen.Ook dit is nu blijkbaar overgewaaid.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-22 - 14:28:09

Echt top al die reacties tot nu toe!!
Bedankt daarvoor.

Graag zou ik nog wat meer meningen horen wat betreft de stelling van deze week: "De ophef over de vogelgriep het afgelopen half jaar was een overtrokken reactie."

Wouter.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-24 - 10:02:56

Helaas, op de stelling van vorige week waren niet superveel reacties gekomen. Misschien was het een uitgeblust onderwerp. Ik plaats voor de komende week dan maar weer een andere.
Aarzel niet te reageren op de volgende stelling en laat uw mening horen.

Stelling: Scharrelvlees......hahaha, dat bestaat toch niet!!

Wouter wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-06-24 - 10:26:56

Wat is de defenitie van scharrelvlees?


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-24 - 10:46:27

Goede vraag.
Naar mijn idee:
Vlees van een dier die geheel vrij heeft kunnen rondlopen en zijn eten uit de natuur haalt.
Dat vind ik scharrelvlees.

Wouter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-06-24 - 10:59:04

quote

Vlees van een dier die geheel vrij heeft kunnen rondlopen en zijn eten uit de natuur haalt.

Als dat de definitie zou zijn dan zou scharrel vlees toch feitelijk van de "Jacht" moeten komen en zou het dus "Wild" moeten heten.
Volgens mij niet anders dan vless afkomstig van dieren die in een ruimere omgeving grootgebracht zijn. Worden nog altijd gewoon gevoerd maar niet in "te" kleine verblijven opgehokt en vetgemest. Dit om het dier een wat meer "dierwaardig" bestaan te geven!
De vraag is dan idd wat is een "Dierwaardig" bestaan?

Mijn antwoord op de stelling is dan ook dat "scharrelvlees" wel degelijk bestaat omdat wij het zelf hebben bedacht! razz :p



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-24 - 11:03:10

Scharrelvlees is een poging van de bio-industrie om het slechte imago wat op te krikken.
Onder druk van milieu- en consumentenorganisaties worden de dieren iets beter gehuisvest.

Biologisch vlees is al een stuk beter.
Ton.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-24 - 12:25:21

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij bestaat scharrelvlees idd.
Deze man (Jimmy) heeft een boerderij die daarvan volgens mij hèt voorbeeld is. Kijk maar op zijn website en je zult zijn dat zijn dieren (varkens in dit geval) vrij door de bossen scharrelen en aan hun eigen eten komen. [url]http://www.essexpigcompany.co.uk/home.html [/url]

Wouter.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-06-25 - 18:37:50

www.scharrelvlees.net
het gaat hier over kippen , runderen en varkens


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-07-01 - 17:51:04

Hey allemaal,

Het is een beetje laat, maar het is nog steeds zaterdag, dus ik zet de stelling voor de komende week er gewoon weer op: "Het invoeren van een soort "vogelbelasting" zou impulsieve aankopen van mensen tegen kunnen gaan".

Bent u het hier mee eens/oneens en waarom?

Groeten,
Wouter. wink ;)


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-07-01 - 18:08:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

mss wel, maar als je "genoeg geld hebt" dan koop je ze toch.
nick.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-07-01 - 19:41:37

hoe dacht je dit dan uberhaubt voor elkaar te krijgen.?dit is iets wat me onmogelijk lijkt.

Groeten Dennis


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-07-01 - 23:47:23

Nog meer belastingen? Ze weten van gekheid al niet meer hoe alles nu op tijd geregeld moet worden.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-07-01 - 23:50:32

Dan zouden ze veel belastingen moeten introduceren, impulsieve belasting voor honden, katten, konijnen, goudvissen en cavia's.

Ook deze dieren worden vaak als kado's gegeven aan bv. kinderen, terwijl na een poosje deze dieren hun tijd ook uit kunnen uitzitten alvorens ze het loodje leggen.

Vaak wordt de verzorging van deze dieren door de ouders opgenomen anders loop het niet goed af.

Beetje moeilijk allemaal.
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede