Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De zaterdagstelling! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-09-16 - 12:04:14

ik vind dat er meer natuurgebied moet komen. maar dat je er wel nog kan wandelen.
dat je nog wat te zien heb. zijn ze ook hiermee bezich. en begint mooi te worden vooral veel eenden zijn der. heb ook al paar keer een lepelaar gezien.

m.v.g martijn


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-16 - 18:45:23

Meer natuurgebied waar je van kan genieten, ook bijv. meer natuurlijk beheerde weilanden met extensieve veehouderij en wandelpaden(vergl. Gr. Brit.)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-16 - 19:11:37

sluit mij erbij aan. Meer natuurgebieden maar wel open voor publiek!
Niet open voor auto's motoren, fietsen enz. Hooguit een ruiter te paard.
wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-16 - 20:23:36

Opzich is het toe te juichen dat er idd steeds meer natuurgebieden komen.

Alleen merk ik wel dat het vaak landbouwgebieden zijn die worden ingericht voor natuur. Een landbouw gebied zie ik (mits zorgvuldig beheerd) ook als natuurgebied voor weidevogels waarvan enkele ook bedreigd worden.

Ook vindt ik dat er meer aansluiting moet plaatsvinden op de natuurgebieden onderling zodat versnippering door barriers zoals snelwegen e.d. worden tegengegaan. Ook meer wildtunnels.

Merk ook dat men vaak compenseert als er bv snelweg of industrie wordt ingericht. Dit is dus eigenlijk niet meer natuur maar verplaatsing.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-17 - 00:39:33

Meer en grotere gebieden zijn altijd welkom.
Het is wel begrijpelijk dat sommige kwetsbare gebieden niet publiek toegankelijk zijn. Helaas hebben de mensen het er zelf dan naar gemaakt (alleen kijken en niet aankomen?) omdat bijv. "dat zonnedauwplantje of orchideetje misschien wel heel leuk thuis bij de vijver staat en hier bovendien gratis is".

Vaak zijn deze gebieden nog wel toegankelijk onder begeleiding van een gids/boswachter, wat als voordeel heeft dat de groep dan meestal uit echt geinteresseerden bestaat.
Nadeel is weer dat door de groep vaak onbedoeld zoveel herrie wordt gemaakt, dat er weinig vogels en wild te zien zijn.

Zelf heb ik het geluk in een beschermd veenweidegebied te wonen dat alleen toegankelijk is per boot. Omdat het land tamelijk drassig is, gaat niemand snel aan wal. De vogels weten dat blijkbaar en kijken niet meer op van een bootje door de sloot. Zodoende is het qua vogels altijd een klein paradijsje als je door de sloten vaart.happy :)


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-09-23 - 18:36:48

Hallo allemaal,

Ben net terug van een uitstapje voor een andere hobby van mij (namelijk vissen) en ben vanmorgen voor ik wegging de stelling vergeten te plaatsen.

Hier is ie:
De wetgeving in Nederland betreffende vogels is veel te streng en staat daardoor onze hobby in de weg.

Groeten en een fijn weekend,
Wouter. wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-23 - 18:50:24

Niet mee eens, alleen zouden sommige ringmaten voor bepaalde soorten moeten worden aangepast.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-09-23 - 18:54:30

Moet je eens in Belgie komen wonen. Hier liggen alle verkopen stil wegens de ophokplicht. Wij zitten hier met een overaanbod van vogels. Dat is pas de rem zetten op de hobby.

Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-23 - 19:22:31

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Niet mee eens. Alles is prima geregeld in de flora- en faunawet. Hierdoor is vrijwel alles mogelijk.........helaas zijn er altijd wel weer "types" die misbruik maken van deze eenvoudige wet om vogeltjes te vangen en zodoende de hobby in discrediet te brengen.

PS Nog wat gevangen Wouter? (Ik bedoel natuurlijk vis! happy :))


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-09-23 - 19:35:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, zeker goed gevangen. Het was niet al te zonnig en af en toe wat regen, dat is meestal goed weer. Nu ook weer, maar liefst 72 mooie vissen!

Het gekke is dat wanneer ik zit te vissen niet alleen op de hengel en de drijver let maar ook constant op de vogels in het water, in de lucht en in de vegetatie. Op de een of andere manier kan ik dat niet negeren. Grappig eigenlijk.

Wouter.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-23 - 19:41:35

Vergeleken met andere dieren is de wet wat betreft vogels helemaal niet streng. De wet is vrij goed, maar kan wat mij betreft op bepaalde punten eerder aangevuld worden dan dat er iets geschrapt moet worden.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-09-30 - 12:44:44

Een nieuwe stelling:
"Vogeltjesmarkten zoals die in Antwerpen bijvoorbeeld moeten worden beperkt. Het bezorgt de vogels veel te veel stress doordat ze van de een naar de andere markt gesleept worden."

Groeten,
Wouter


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-09-30 - 13:09:05

Hai,

ik ben vorige week in Zwolle geweest en mijn hart bloedde wat ik daar zag, heb zelfs iemand aangesproken met zijn lopers propvol met parkieten en aga's. Helaas zijn ze er van overtuigd dat ze het zo hartstikke goed doen.
Ik zeg niet dat de markten verboden zouden moeten worden, wel dat de meegenomen dieren beter gepresenteerd moeten worden met de nadruk op het welzijn van de vogels. Het is misschien een idee om verkopers te verplichten de meegenomen vogels zodanig te showen als op de TT's gebeurd.
Persoonlijk zal ik nooit vogels kopen op zo'n markt, vanwege de vergrote kans op ziektes ed,

mvg Frank


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-30 - 18:32:04

Vogelmarkten en beurzen waar de regels stelselmatig aan de laars gelapt (mogen!) worden, zouden wat mij betreft verboden moeten worden.

Alleen als de vogels netjes verzorgd en gehuisvest zijn zou het toegestaan mogen blijven, vind ik.
Ton.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-30 - 19:04:44

Van mij mogen ze de markten sluiten.
Sinds vrijwel iedereen de mogelijkheid heeft om op meerdere sites met zijn vogels (vrijwelwink ;)) gratis te adverteren, is het niet meer nodig om de vogels op een markt bij elkaar te brengen met alle ziekterisico's en stress van dien.





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede