Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-26 - 21:20:18 send message to Picolet

Of ze hebben in Veldhoven al een dik probleem met virussen. En een verklaring voor de enorme sterfte in het park.

Maar goed dat is wellicht een broodje aap verhaal en teveel gissen.

Ruud


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-26 - 21:41:21 send message to wiechmann

er is in dit geval maar 1 mooie plaats en dat is gewoon laten zitten waar ze nu zitten .dan is er weinig kans op besmetingsgevaar naar andere vogels toe .fery kan ze blijven verzorgen en dorrestein heeft zijn studie matriaal .zal hij wel regelmatig naar ferry toe moeten .

maar dit is wel iets waar ferry mee in moet stemmen.


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-03-26 - 22:54:49 send message to ferry1

ik neem inderdaad aan dat dhr dorrestein het goed zal doen en idd de boel apart zet.

hoe hij die dingen herkent geen idee maar dat zal hij wel weten.

als vogels goed blijken te zijn zullen ze idd gewoon weer bij mijn blijven. waarschijnlijk is er binnen enkele maanden een vaccen. wellicht kan ik nog geluk hebben. maar dat moet de tijd zeggen.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-27 - 09:51:53 send message to Picolet

Als er een vaccin komt, blijven je vogels drager en kunnen niet gevacineerde vogels besmetten.

Overigens komt het vaccin er de eerste jaren niet, voor dat het getest is en goedgekeurd duurt wel enige tijd.

Dus vacineren heeft het gevolg dat iedere kromsnavel van klein tot groot gevacineerd moet gaan worden om niet door een drager besmet te gaan worden wanneer deze bijvoorbeeld door aankoop in de collectie wordt geplaatst.

Dus wat voor toekomst gaan we tegemoet, zolas bij de duivensport; jaarlijks het gehele bestand laten behandelen?

Ruud


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-03-27 - 12:07:51 send message to Wickingh

quote
Als er een vaccin komt, blijven je vogels drager en kunnen niet gevacineerde vogels besmetten.


Klopt dit Ruud?
Stel mijn vrouw krijgt de griepprik en ik niet zal ze volgens jouw theorie mij de griep bezorgen.
Volgens mij is de bedoeling van vaccinatie om een minime hoeveelheid virus met antistoffen in te brengen zodat de antistoffen de schadelijke virussen succesvol bestrijd.
Daarna zal een test wel de aanwezigheid kunnen vaststellen van het virus maar is deze tegelijk onschadelijk gemaakt.
Ik weet het , het is Jip en Janneke-taal, maar misschien dat een medicus dit beter kan verwoorden.
Afdwalend naar bijvoorbeeld de runderen.
Er bestaat een vaccin tegen mond en klauwzeer , waarom wordt dit niet gebruikt omdat de Amerikaanse markt (overheid) de aanwezigheid van het ongevaarlijk gemaakte virus (dus het vaccin) niet accepteert.

mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-03-27 - 16:25:20 send message to johanblok

Ik vermoed dat picolet bedoeld dat vaccinatie voor vogels die al drager zijn geen oplossing is. Inenten van een drager zorgt er niet voor dat deze het virus niet meer verspreid.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-27 - 18:18:35 send message to wiechmann

als ik al mijn vogels kan enten zo dat ze het niet meer krijgen .zou ik dat gelijk doen .al kost dat een klein vermogen .maar het weeg niet af tegen de kosten die dode vogels kosten.


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-03-27 - 19:50:38 send message to ferry1

zou ik me ook bij aansluiten wiechman



smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2009-03-28 - 22:06:52 send message to smedinga

Ferry,

ik heb je gesproken, ik vindt het erg correct dat je zo open bent, inderdaad een voorbeeld voor velen hoop ik, ik sta in ieder geval voor je klaar, en als je hulp nodig hebt weet je me te vinden. Luister goed naar de personen die ik je heb aangeraden, en zoals een aantal voorgangers melde in dit forum, ik wens je veel sterkte, van wijsheid getuig je in ieder geval.

gr bert


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-03-29 - 14:06:09 send message to ferry1

bert hartstike bedankt. ik wil binnenkort een keer bij je langs komen om aantal dingen met je door te nemen. ik hou je zeker op de hoogte van alles.
ik hou het zeker in mijn hoofd wat je gezegd hebt.

m.v.g ferry


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2009-03-29 - 19:33:56 send message to smedinga

Ik zie je, in ieder geval sterkte in deze kl..te tijd.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-29 - 19:39:48 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe ga je nu verder?

Je brengt je vogels naar Dorrestein, hij zoekt de zieke eruit, en na een poosje haal je de overlevende en waarschijnlijk dragers op.

Wellicht zul je de kooien desinfecteren, maar hoe, en is het voldoende om het virus te doden in het vogelverblijf.

De gezond ogende vogels kunnen jaren na een besmetting pas de symptonen tonen van KDS, er is wel een mogelijkheid om via een krop en bijnierbiopsie waar het virus zich het eerste nestelt te onderzoeken op virus aanwezigheid.

Maar echer wederom geen zekerheid dat ze negatief zijn en blijven.

Kortom hoe moet en ga je verder met het restbestand vogels;

kweken?
losse vogels verkopen?

Hoe gaat de KKP hier nu eigenlijk mee om, nu een van de leden een besmetting heeft?

Heb je recent nog vogels verkocht en de kopers ingelicht van de virusbesmetting?

Helaas moet je toch stellen dat de collectie het beste kan worden ingeslapen en geen andere liefhebbers nu of in de toekomst met KDS besmet wordt met een van de vogels uit je collectie of toekomstige nakweek.

Kds vogels kunnen redelijk lang op pellets overleven, het proces wordt dan vertraagd.

De vogel krijgt steeds meer virus in het lichaam en krijgt vaak toevallen, bibberen en gaat veel eten waardoor de maag stampvol zit en gaat overgeven.

Tevens is de laatste fase zeer pijnlijk voor de besmette vogel.

Ik lees dat je al een beslissing hebt genomen in overleg me andere liefhebbers. Welke die is blijft gissen, maar eerlijk is eerlijk ik zou geen vogel meer van je durven te kopen.

De entstof is nog zeer ver weg, Dorrestein is patholoog en goed in sectie maar geen wonderdokter die vogels geneest.

Ruud


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-30 - 10:07:44 send message to Picolet

Frank, ik heb je reactie omtrent het enten aan de heer Beijer, via zijn website voorgelegd.

Zijn antwoord is;

Een vogel die geent is voordat ie besmet wordt zal beschermd zijn en in de regel geen drager worden. Gedurende een korte tijd zou de vogel gedurende korte tijd een virus kunnen overbrengen zonder ziek te worden. In de praktijk zal dit een zeer zeer ondergeschikte rol spelen in de verspreiding van het virus.

Anders is het wanneer vogels geent worden op het moment dat het virus al binnen in het vogellichaam zit. Het is dan maar de vraag of dragers het virus kwijt zullen raken.

Om zekerheid te krijgen zul je een vogel dan moeten testen en pas bij een negatieve test moeten enten.

Die vogel is dan dragervrij én beschermd.

Ruud


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-03-30 - 16:13:44 send message to ferry1

ruud geen zorgen jij en dat geld voor iedereen zal ook geen vogels bij me kopen omdat ik ook niks verkoop. ook niet de gezond ogende.
ik heb met dorrestein de afspraak dat ik ze aan hem doneer. wellicht blijven er een paar leven ook deze zullen niet weg gaan. en ook zal hierbij dus geen nieuwe vogels gezet worden. kkp heb ik inmiddels opgezegd. woensdag a.s ga ik het ontsmetten met koudijs. totaal zal ik het 3 keer ontsmetten de allerlaatste keer kan ik bij bert een apparaat ophalen die verneveld met een desinfecterend middel.

mijn nieuwe bestand zal pas volgend jaar weer komen. dus ik heb nog een heel jaar de tijd. dhr dorrestein heeft me gevraagt om te wachten met een definitieve beslissing. voor de wetenschap. hij is hiermee bezig en hij heeft er verstand van. wonder dokter of niet. als iedereen hier wat aan zou kunnen hebben ben jij ook blij neem ik aanruud??? zou toch mooi zijn als er wat komt??
verder ben ik geen arts. ik doe gewoon wat gevraagt word aan me.





danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-30 - 20:33:09 send message to danielkempenk

quote
maar eerlijk is eerlijk ik zou geen vogel meer van je durven te kopen.



ik wel! ik weet dat jij het niet over je hart kan verkrijgen om een ander op te zadelen met een zieke vogel!
wij hebben afgelopen weekend een goed gesprek gehad, en vind dat je het allemaal netjes en correct aanpakt.
je laat de zieke vogels inslapen, en de gezond ogende vogels hou je nu nog even aan tot max aan het einde van het jaar hopend dat erintussen een test is ontwikkeld die de dragers kan herkennen
of zelfs beter kan maken.
is er aan het einde van het jaar niks dan laat je hoe zuur het ook is alsnog alles inslapen.
zodat je opnieuw kan beginnen.
dat vind ik heel moeddig!!

ook ben je bezig met verhuizen dus je vogels komen met niks in aanmerking wat besmet kan zijn.
dus ik koop in de toekomst met een gerust hart bij je!

je weet mijn steun en hulp heb je,
oja ferry er wacht aan het einde van het jaar
als je opnieuw begint of alles op de rit hebt
een mooi koppel meyer papegaaien op jewink ;)
een opstapje kun je wel gebruiken.

gr.daniel




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede