Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-06-10 - 17:20:06 send message to ferry1

het aanbod is inderdaar mooi ja van herman.


henk 1 naaktoog was overleden.

ander blijkt toch gezond te zijn.


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-06-10 - 21:18:29 send message to ferry1

alles word nog een keer getest.
bij de negatieve uitslag zegt dorrestein gezond is gezond


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2009-06-11 - 10:02:28 send message to erika

Dus er zijn nu wel goede testen voor kds?


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-06-11 - 12:25:47 send message to ferry1

blijkt alleen is het allemaal nog in een vroeg stadium


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-06-11 - 18:55:40 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De manier van testen op KDS is mij onbekend, wellicht de PCR test op DNA, betrouwbaarheid en herkennen van dragers is ook onbekend.

Wat mij wel enigzins irriteert zijn de opmerkingen en luchtigheid van de heer Wiechmann hoe hij over virus en overdracht schrijft en zelfs vogels met een verdachte besmetting durft te plaatsen op zijn perceel, weliswaar redelijk ver van de collectie.

Ik heb de topic en discussie nog eens nagelezen en zag dat er ook een KDS besmetting bij zijn zwager is geweest. het lijkt mij dat er regelmatig bezoeken over en weer zijn geweest naar elkaars vogelcollectie en wellicht erger wisseling onderling van vogels en wellicht handopfok van jonge vogels van beide liefhebbers op een locatie van beide collecties.

Ik zou behoorlijk schrik hebben op besmetting en ben er van overtuigd dat een besmetting niet zomaar uit de buitenlucht komt aanwaaien. Of je moet een buurman hebben met een probleem collectie, samenvoegen van handopfok vogels van meerdere liefhebbers en aankopen zijn de grootste bedreiging en natuurlijk veerstof wat je bij een bezoek bij een andere liefhebber kunt meenemen.


Ruud


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-06-11 - 20:48:28 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Over de betrouwbaarheid van de wat bekendere testen/labaratoria kan men wat lezen in een ander topic.

hieronder een Quote van Kakariki65;

quote
Ik ging er altijd vanuit dat de uitslag 100% was. Heb mijn hele collectie bij tauros laten testen. Nam van iedere vogel 2 monsters. Kreeg te horen dat er een aantal pbfd en chlamydia hadden. drie dagen later gaf gendika aan dat alle vogels 100% neg waren. Een contratest twee maanden later ook negatief. Nadeel. nota van ruim 900 euro van tauros, rechtzaak en drie papagaaien dood van de stress ivm vangen. ron



daar word men niet vrolijk vansad :(

Groeten Rene


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-06-11 - 21:02:09 send message to wiechmann

ruud

deze reactie had ik verwacht van jou.

en het is nog niet zo ver dit ga dan in overleg met dhr gerrie dorrestein .

dat het jou nog niet bekend is zou kunnen .
de test is pas ontwikkeld en nog niet op de markt.

en van mijn zwager is nu 4 jaar geleden en we hebben nooit vogels uitgewiseld . en ik heb nooit geen jonge grootgebracht van hem want hij kweekte nog niet.

en de vogels die eventueel na mij zouden komen .zijn gezond verklaart na meerdere malen testen .

en als de testen op ziektes niet ok zijn dan kan je beter stoppen met je hobby.

en ik weet hoe dat jij er overdenk .je mag ons papegaaienkwekers niet en dat is bekend bij ieder.

ik vind het jammer dat ik niet zo kan schrijven net als jou.

en de schrik op besmeting van elders .
dan kan en mag je niet meer naar de dierenarts slechtste plaats die er is. je mag na geen beurs meer en tt ook niet meer en naar een dierenwinkel ook niet meer. dus je moet op een eiland gaan wonen zonder andere mensen .

ik weet testen zijn ook niet altijd 100 % veilig .maar op die manier moet je stoppen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-06-11 - 21:35:40 send message to molineti

quote
ik weet hoe dat jij er overdenk .je mag ons papegaaienkwekers niet en dat is bekend bij ieder


Niet bij mij,En ik voel me toch wel o.a een papagaaienkwekerwink ;)happy :)

Groeten Rene


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-06-11 - 22:11:31 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De gedachte gang van Ruud kan ik goed plaatsen. voorzichtigheid voor alles en dit dan uit meerdere oogpunten.
1 Hart voor de vogel.
2 Hart voor de hobby.
3 Dode vogels door ziektes is kapitaal vernietiging.
4 zorg dat de verkochte vogels goed terecht komen.

Wat ik ook vind is dat Ruud dit doordrijft in extremen. hierdoor zal hij een garantie krijgen dat zijn vogels gezond zijn van bijna 100%.

Dat andere mensen echter niet zo extreem zijn betekend niet dat ze de 4 boven genoemde punten niet in het oog houden. Ook deze mensen laten vogels testen houden ze in karantaine geven goede voeding en medicijnen als dit nodig is en laten goede vogel artsen de vogels controleren.

Als deze artsen dan de conclusie hebben dat de vogels gezond zijn voor bijna 100% vind ik dat ook zij alles hebben gedaan om hun collectie ziekte vrij te verklaren.

Voor een ieder geld echter een kleine fout is zo gemaakt. Zoals al is aangegeven kun je als je het zo doet als Ruud nergens meer komen waar kromsnavels zijn. Het risico is er dat je een ziekte mee neemt.

Ikzelf heb van het begin af aan mijn vogels gekocht en nooit laten testen. sinds 2 jaar ben ik nu echt bezig om goed op ziektes te letten en risico's uit te sluiten. dit doot mijn kooien te vegroten en gedeeltes van m ijn collectie te verkopen. als ik dadelijk mijn collectie heb en niets meer weg doe wat ik niet meer wil of kan houden zal ik ook mijn collectie laten testen. hopelijk heb ik er dan geen ziektes in zitten.

misschien ben ik daar onervaren in geweest of te laks in mijn voorbereiding maar ja dat is gebeurd.

ten slotte neem ik mijn petje af voor een ieder die bezig is met de hobby en eerst naar het welzijn van de dieren kijkt en eerlijk is naar zijn klanten en daarna pas naar de centjes kijkt. Dit mag natuurlijk wel op de derde plaats komen want als het je inkomen is moet je iets.

groetjes egon

PS hey ferry hopelijk heb je binnenkort weer een mooi bestand zodat je er weer van kunt genieten.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-06-11 - 22:38:11 send message to molineti

Weten of onwetendheid,dat is de vraag/het verschil.

Zo extreem of raar is het toch niet wat Ruud steld?

Vraagje aan Jou Egon:stel jij kunt de door Jou begeerde groenbroekcaiques kopen bij 2 liefhebbers ;

De ene liefhebber vraagt 1500 euro voor een gesexd paar en heefd zover als Je weet geen problemen met ziektes in zijn bestand.

de andere liefhebber vraagt 1000 euro voor zijn negatief getestte paar,maar je weet dat hij problemen in zijn bestand gehad heefd met een bepaald virus(?)

Waar zou Jij voor kiezen??happy :)

Ik ben benieuwd waar de meeste kwekers voor zouden gaan?

Zou misschien een leuke poll zijnwink ;)

Groeten rene


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-06-11 - 23:03:31 send message to Wickingh

Wat ik wel raar en vreemd vind is dat er weer op de man gespeeld moet worden en ik ben niet de enige die dit vind, zo jammer dit, sad :(

mvg Frank


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-06-11 - 23:05:02 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Geen mens heeft toch zin meer hier te reageren als er telkens zo op de man gespeeld gaat worden.

gr

Henk

P.s dit is dus toeval zie bericht boven buurman bijna op hetzelfde moment geplaatst. Voordat ik hier weer een opmerking over krijg


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-06-11 - 23:08:15 send message to Wickingh

Wat me vaker opvalt is dat Ruud nogal makkelijk van bepaalde veronderstellingen uitgaat die gewoon niet kloppen dat vind ik een hele vervelende manier van discusseren,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-06-11 - 23:12:20 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Over papagaaien gesprokenhappy :)

Grapje moet kunnen,of niet dan.

Groeten Rene

p.s
quote
Wat me vaker opvalt is dat Ruud nogal makkelijk van bepaalde veronderstellingen uitgaat die gewoon niet kloppen dat vind ik een hele vervelende manier van discusseren,




Lees even terug wat Ruud over dit soort onderwerpen al een 3 tot 5 jaar geleden schreef;en wat ,,menigeen,,nu op dit forum verkondigd.wink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-06-12 - 08:07:05 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ruud kan maar 1 ding en dat is mensen proberen onderuit te halen .en als je dan een zinnige opmerking plaats krijg je daar geen antwoord op van hem .heb ik div keren gehad .

hij is zeker vergeten dat ik de oproep gedaan heb hier op vogelarena om zich te melden om mee te werken aan het kds onderzoek .

ik heb daar div reactie's op gehad en die zijn ook allemal doorverwezen naar dhr gerrie dorrestein.

dit waren kwekers die er voor durfde uitkomen .

ik kan vertellen dat het een ziekte is die de meeste kwekers wel eens in hun bestand een dode vogel gekost heb het word alleen dood gezwegen .
en daar zitten heel goed bekend staande kwekers tussen.

dus dit is ook gelijk een antwoord op jou vraag over bij welke kweker je de vogel zou kopen .
wie zeg mij dat kweker 1 wel vrij is en nog nooit een dode vogel gehad heeft aan kds.

en dit heeft niets met de prijs te maken.
ik betaal ook wel eens te veel volgens de richtlijnen maar als je een bepaalde vogel wil hebben en je kan er alleen maar aan komen tegen een bedrag wat eigenlijk te duur is maar de vogel is naar mijn zin koop ik hem .




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 95 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede