Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2009-04-16 - 19:15:19 send message to smedinga

zoals jullie konden lezen, heb ik destijds waarschijnlijk zelf de problemen binnen gehaald door een klant met een zieke vogel in mijn pand binnen te halen.
laat duidelijk zijn ook in het verleden zette ik nooit vogels samen van verschillende kwekers, maar wel voerden we met 1 spuit een makkelijker besmettings vorm is er niet, ik heb daar heel goed van geleerd, inderdaad is het zo dat virussen latent aanwezig kunnen zijn, ook bij kwekers, die gesloten bestanden hebben, er zijn voorbeelden van vogels die 40 jaar alleen in een huiskamer hebben gezeten en dan alsnog sterven aan pbfd.
Wij proberen bijna alles zelf te kweken en de methode die ik nu gebruik werpt vruchten af, 2x testen op de bekende drie en daarna adviseren tot een aankoop keuring, we kunnen het proberen 100% te krijgen, het afgelopen jaar is het mij zeer goed bevallen in ieder geval, al moet iedere kweker deze protocollen wel weten en toepassen.
We moeten onze koppen niet in het zand steken, maar proberen te leren van verhalen zoals de schrijver van dit topic. TEST je vogels, en controleer je vogels. hou bestanden gesloten en als je wat aankoopt zorg voor goed quarantaine mogelijkheden.

gr bert



basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-04-16 - 22:37:36 send message to basbr_94

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
''wellicht is Virkon - S te gebruiken''
''alle 18 families virussen dood.''



ik wil mijn (toekomstige) Quarantaine kooi
(nu kweekkooi) eens goed gaan ontsmetten voor gebruik, met 't Product Virkon -S en/of koudijs (dit is mij ook meerdere malen aangeraden) iemand een idee in wat voor winkel ik dit kan halen ? (Vb : doe-het-zelver, etc..)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-04-17 - 12:35:10 send message to molineti

quote
Ja,o.a bij handelshuis erika.

0475-475498013

Het wordt gewoon opgestuurd en men betaald na ontvangst(was teminste 2 jaar geleden zo).

ik ontsmet er jaarlijks de kooien preventief mee.

ik doe dan de vogels naar buiten,spuit het in het nachthok,laat het enige uren zijn werk doen en was het dan af.

nieuwe zitstokken erin,en dan mogen de vogels weer naar binnen nooit problemen mee gehad(ondanks dat het best een heftig goedje moet zijn).

Het middel verkoopt zichzelf door op de verpakking te zetten dat het alle 18 families virussen dood.

Of dit volledig waar is durf ik niet te zeggen,maar of er betere middelen zijn ook niet.

het werd gebruikt als desinfectie middel tijdens de ruimingen door vogelgriep.
Het zal op dat moment dus wel 1 van de betere middelen zijn geweest.

mochten er nu betere zijn zou ik het graag vernemen

waarschijnlijk kan men door te googlen wat meer te weten komen over dit middel en het risico ervan.

Groeten Rene






basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-04-17 - 12:47:04 send message to basbr_94

had ik inderdaad gelezen, maar zou graag eerst hier eens kijken of ze het ergens hebben.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-05-27 - 17:00:37 send message to ineznick

Ben erg benieuwd hoe het met Ferry gaat en hoe het er voor staat met hem en zijn vogels?

Gr gerben


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-05-31 - 12:16:34 send message to ferry1

laatste berichten

ik ben verhuisd en had een tijdje geen internet meer vandaar ik dus niet kon reageren.

in tussentijd zijn er wel wat vogels gestorven
een ara en een kaketoe.

uiteraard ook aan pdd.

ik vermoed dat er snel nog meer zullen sterven.
ik heb nog geen test uitslagen.

gr ferry


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-05-31 - 17:24:27 send message to Rik

Vind je het afwachten op hun dood geen zelfkastijding? Het lijkt mij tenminste vreselijk.
Hoeveel vogels heb je nog over?


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-05-31 - 21:02:43 send message to Wickingh

Beste Rik,

alle vogels zijn aan Gerry Dorrestein afgestaan voor zijn onderzoek naar KDS, Ferry krijgt zo afentoe een up-date over de toestand .
Ja dat is idd pijnlijk en naar , maar ondertussen moet hij verder.
We zijn gisteren dan ook op pad geweest voor hem en zijn nieuwe collectie,

mvg Frank


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-06-01 - 00:14:06 send message to ineznick

ik ben blij dat jullie al op pad zijn geweest voor nieuwe vogels.
Ik hoop dat het nu weer goed komt en dat je dit in de toekomst bespaart blijft ferry!!!

gr gerben


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-06-02 - 20:52:16 send message to ferry1

dank je gerben.

zoals frank al zei rik idd is dit erg maar het is juist de bedoeling dat er een test komt. want als die er is is het toch niet voor niks geweest

ferry


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-06-02 - 21:20:53 send message to ineznick

Ja, dat zou mooi zijn als er een test komt.
Dan weet iedereen gelijk waar hij aan toe is. En is er in de toekomst een medicijn voor .

gr gerben


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-06-03 - 00:29:51 send message to ineznick

Een beetje verkeerd geschreven, ik bedoel.
Dat er snel een medicijn voor komt.

gr gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-06-03 - 11:19:23 send message to Rik

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
alle vogels zijn aan Gerry Dorrestein afgestaan


Excuses. Ik had begrepen dat hij een deel van zijn bestand had afgestaan. Het is mij nu helemaal duidelijk.

De reactie van Bert Smedinga maakt mij extra angstig om nieuwe vogels te kopen. Ondanks een geloten bestand en uitgebreid testen kan het toch nog gebeuren dat het bestand uiteindelijk aan een besmetting een onder gaat. Op dit moment kun je vogels op drie bekende ziektes preventief laten testen maar op de vierde bekende ziekte (KDS) dus nog niet.

Dus als al doe je nog zo goed je best en probeer je alles uit te sluiten....één miskoop en je hebt een groot probleem.

Wat ik me afvraag....een kennis van mij heeft een huiskamervogel met KDS en is het raadsel hoe dat dier aan deze ziekte komt. Ik heb aangeven dat ik niet bereid om dit dier in huis te nemen om er in de vakantie op te passen omdat ik bang ben voor besmetting van mijn eigen bestand. Dat is denk logisch.
Maar als ik zo verder redeneer vind ik het eerlijk gezegd ook eng om met mijn vogels naar een vogelarts te gaan om dat de kans bestaat dat de een vogel daar ook een reeële vorm van besmettingsgevaar loopt. Is deze angst terecht of is dit een vorm van smetvrees?

p.s. Misschien dat deze vraag in topic al beantwoord is...maar ik kan het niet vinden.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-06-04 - 20:48:41 send message to Wickingh

Beste Rik,

idd als je al weet dan een vogel ziek is NOOIT in huis halen, sterker nog na een bezoek bij deze mensen is het verstandig om je te douchen en schone kleren aan te doen.

Elke mutatie in je bestand is idd een zeker risico en niet alleen met de 3 bekende geteste vogelziektes, maar wat dacht je van Pancheo , wat dacht ja van e-coli , wat dacht je van staafbacterien etc?

Ik kijk heel goed waar en bij wie ik vogels koop, dat betekent dat je wel eens vogels laat schieten die misschien een aanwinst waren geworden. Maar better safe than sorry.

Ook wil ik er opwijzen dat een langere quaraintaineperiode belangrijk is, zeker als je een in principe ziektevrij gesloten bestand hebt.

mvg Frank


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-06-04 - 21:16:55 send message to wiechmann

quote
Ook wil ik er opwijzen dat een langere quaraintaineperiode belangrijk is, zeker als je een in principe ziektevrij gesloten bestand hebt.



en dit is nu het probleem niemand die kan dit garanderen .al hou je de vogels 5 jaar in quaraintaine .en heb je al 10 jaar een gesloten bestand.dan kan men nog niet garanderen dat men een 10O% vrij kds bestand heeft.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede