Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-04-15 - 02:57:24 send message to ineznick

Hallo bert,
Bedankt voor je uitvoerige uitleg, ben het volkomen met je eens "dat we de koppen bij elkaar moeten steken".
Ik ben ook eens bij jullie in de winkel geweest, het ziet er perfect uit.
De testen worden heel profesioneel afgenomen, mijn complimenten.

gr gerben


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-04-15 - 07:11:43 send message to molineti

@ Bert,

Bedankt voor de uitleghappy :)

Groeten Rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-15 - 07:17:53 send message to mijnkaketoes.nl

Bert

Goed dat je je verhaal zo helder en duidelijk hier heb neergezet. Mijn complimenten. Veel succes met je revalidatie. Hopelijk gaat het al wat beter want daar word je ook niet vrolijk van.

Tot binnenkort.

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-15 - 10:20:49 send message to Karel

@Bert
Ongelooflijk wat je er allemaal voor hebt gedaan en hoeveel geld je er in hebt moeten steken (meerdere keukens, tegelwerk overal enz.).
Ik wist al, via Erwin, dat je zeer serieus bezig bent, maar dit overtreft mijn verwachtingen.
Complimenten ook voor het uitgebreide en duidelijke verhaal; zeer nuttig om te lezen voor iedereen die (van) vogels houdt.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-04-15 - 19:08:33 send message to Picolet

Bert, bedankt voor het antwoord.

Helaas zal ondanks alle maatregelen het PFBD nog enige malen terugkomen bij je nakweek of oudere vogels. De dragers die periodiek virus uitscheiden en bij testen dus geen virus uitscheiden en negatief testen zullen bij het kweken periodiek wellicht besmette jongen produceren. Op deze manier vind je weliswaar de dragers op lange termijn, maar het blijft een vervelende ziekte en bijna onmogelijk om het ziektevrij te krijgen.

De maatregelen die je hebt genomen is het maximale wat je in deze situatie kon doen.

sterkte met de revalidatie en een goede kweek toegewenst.

Ruud


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-04-15 - 19:23:32 send message to Ton Koek

Als alle dierenhandelaren zelfs maar de helft zo serieus bezig zouden zijn, zou de de wereld er voor dierenliefhebbers een stuk beter uitzien.
Klasse Bert en dank voor de duidelijke uitleg.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-15 - 19:37:22 send message to wiechmann

ton hier sluit ik mij bij aan


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2009-04-15 - 20:23:54 send message to smedinga

Als er zoveel kwekers nog niet bekend zijn met deze materie, ligt er voor mij een idee om een lezing voor kwekers hieraan te wijden,
zodat we nog meer kwekers van de noodzaak hiervan overtuigen.

gr bert


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2009-04-15 - 20:26:42 send message to smedinga

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ruud,

"Helaas zal ondanks alle maatregelen het PFBD nog enige malen terugkomen bij je nakweek of oudere vogels."

dit betrof destijds ingekochte vogels, gelukkig heb ik nog niets meegemaakt, uit mijn eigen kweekvogels heb ik nog nooit een virus aangetroffen (gelukkig), overigens testen we alle jongen dus ook mijn eigenkweek, zodat ik op deze manier altijd nacontrole op eigen koppels heb.


bstekel
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-04-15 - 23:44:16 send message to bstekel

Mooi duidelijk verhaal Bert, keep up the good work happy :), Keurmerk afhandig gemaakt ???? angry wist ik niks van.

Ps. is de tweede keer al toch met de motor, sucses met revalideren.

gr Bert St


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-16 - 00:26:05 send message to Karel

Hebben we het hier over de "paspoortaffaire"?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-16 - 07:29:13 send message to wiechmann

ja een echte [pakara] diefstal paspoortaffaire.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-04-16 - 09:26:30 send message to ParkietenPeter

Mocht iemand dit uberhaupt wenselijk achten, en dan denk ik in eerste instantie toch aan Bert zelf, start hier dan een nieuwe discussie over.

Ik kan mij echter voorstellen dat Bert hier weinig tot geen iteresse in heeft en dan is het beter dit te laten rusten!

Mocht er echter een nieuwe discussie hierover gestart worden en één van de belanghebbende partijen maakt hier bezwaar tegen, zal die discussie ook onherroepelijk verwijdert worden.

ParkietenPeter
Modertaor VA


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-04-16 - 10:12:18 send message to Picolet

Het testen van jonge vogels heeft in de eerste zes maanden geen 100% zekerheid doordat het virus een lange incubatie kan hebben. Dus geteste vogels onder de zes maanden zijn niet altijd virusvrij, dit is ook mijn grootste bezwaar aan het gezondheidpaspoort, de koper krijgt vaak bij een latere besmetting te horen dat de besmetting in de eigen collectie is opgelopen en de verkoper een virusvrije vogel heeft geleverd. Soms blijken de geteste baby's alsnog besmet te zijn en op het moment van leveren dus op papier kerngezond. De verkoper beroept zich op de negatieve test, en is de koper bij een besmetting de klos en kan zijn aankoop op zijn eigen kosten laten inslapen.

De incubatietijd (de tijd tussen besmetting en het zichtbaar worden van de ziektesymptomen) bedraagt bij volwassen vogels minimaal circa drie weken. Vaak is deze, afhankelijk van de leeftijd van de vogel (ontwikkeling van het verenkleed), de viriliteit van het virus, en de mate van immuniteit langer. Bij jonge vogels, geïnfecteerd voordat er veergroei heeft plaatsgevonden, of oudere vogels vlak voor of in de rui zal de ziekte zich vrij snel bij het verschijnen van de nieuwe veren openbaren, de rui die na ongeveer zes maanden plaatsvind. Wanneer het immuunsysteem van een volwassen, geïnfecteerde vogel een uitbraak van een ziekte tegenhoudt, kan de vogel de eerste maand wel het virus verspreiden. Andere groepen besmette vogels kunnen geen ziekteverschijnselen tonen, maar wel het virus mogelijkerwijs gedurende hun hele leven periodiek verspreiden. Deze geïnfecteerde vogels zonder ziekteverschijnselen worden “drager” genoemd. Hoewel het virus de veerstructuur van de drager niet aantast blijft het virus “slapend”aanwezig in organen als de lever, en wordt af en toe “actief”. Het probleem is dat deze dragers, wanneer het virus in slapende toestand verkeert, bij het testen via de PCR (Polymerase Chain Reaction)-test op PBFD vaak niet worden herkend, met een latere mogelijke besmetting van een vogelcollectie tot gevolg. Dragers zullen vrijwel zeker enkele, eveneens besmette nakomelingen produceren, die klinisch waarneembare symptomen van PBFD vertonen, wat alsnog voor een onaangename verrassing kan zorgen.

Ruud


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-04-16 - 11:45:50 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bert,

Ik heb daarop alle vogels in mijn pand wederom getest op PBFD en er kwamen tal van positieven naar boven, deze vogels heb ik allemaal geselecteerd.

Dit waren opgekochte vogels volgens je reactie. Zijn de betreffende kwekers waar de besmette vogels van waren betrokken geinformeerd en wat is er gebeurd met deze kweekparen?

Overigens is juist de manier van werken, het opkopen en samenvoegen van jonge vogels van meerdere liefhebbers juist het grootste gevaar van verspreiding van virusinfecties.
Wellicht is daar de reactie van Hooijmeijer ook op bedoeld.

Helaas moet toch iedereen het met me eens zijn dat de verspreiding van virusinfecties ook voor een groot aandeel door veel liefhebbers door onverantwoordelijk gedrag is verspreid.

Ruud




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 82 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede