Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-04-10 - 22:53:45 send message to denegon

quote
wel testen/niet testen


Zoals jij al vaak aangeeft je kunt dragers van ziektes niet positief testen. dus een test is niet 100% sluitend. dat je meer zeker jheid hebt dat klopt maar 100% nee.

wat ik altijd met je eens bent is dat je voorzichtig moet zijn en dat een goede karantaine noodzakelijk is.
bij sommige is dit een maand of 6 en sommige een jaar.
zoals je al gelezen hebt hou ik ze 3mnd uit mijn bestand en dan komen ze erbij.
ik hoop dat dit genoeg is want het zelfde mee maken als ferry nou liever niet.
daarna wwer opstarten dat vind ik echt karakter hebben ik denk dat ik dat niet zou kunnen .
groetjes egon


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-04-11 - 00:54:15 send message to Wickingh

quote
Allemaal vragen die nu niet meer zo relevant zijn, bovendien voel ik me niet tot het clubje van de kkp aangetrokken waar Ferry lid van was. Deze club stelt toch vogels van verschillende leden beschikbaar en dan zitten zijn kooien toch ook zo weer vol als men zich aan de toezeggingen houdt.

Ik ken Ferry amper, en voel me niet geroepen om in deze situatie iemand vogels te geven. Als zijn kooien leeg blijven kan er altijd wanneer er interesse is voor een bepaalde soort die wij kweken gebabbeld worden


Is er iemand geweest die het over geven heeft gehad? Nee toch?
Het enige wat is gezegd help deze man met vogels voor een nette prijs.

Jammer dat je deze reaktie geeft, erg sympathiek komt het niet over.

Wel iemand in de sores bekritiseren en de zelf de heilige uithangen , voel je jezelf nu "the man"?

Heeft Ferry zich voor gestaan op KKP en KKP -lidmaatschap? Nee jij begon hier toch over?
Erg kinderachtig om dit als argument te gebruiken.

Mvg Frank

Ps Sorry Ferry als de KKP je in de weg zit met het opbouwen van een nieuw en gezond bestand.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-11 - 08:01:40 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat deze jongen karakter heeft bewijst die wel doordat die alle vogels inmiddels heeft opgeruimd. Enwel voor een behoorlijk kapitaal. Er zijn maar weinig mensen die dit doen, meesten belanden in de handel en de volgende trapt er weer in.

Dat hij karakter heeft bewijst die wel door het netjes openbaar te maken en het niet te verzwijgen. Ken er genoeg in het papegaaienwereldje die dit wel doen.

Nergens staat dat deze jongen gratis vogels wil.
Hem kennende zal hij dat ook geen eens prettig vinden.

Inmiddels heeft hij heel veel goede adviezen ter harte genomen.

Waar we deze jongen in de toekomst wel mee kunnen helpen is hem vogels aan te laten schaffen bij kwekers die al jaren een ziektevrij bestand hebben. Maar dat moeten hier bepaalde kwekers hem dan eigenlijk ook gunnen. En daar schort het in ons wereldje nog wel eens aan.

Inmiddels heeft die een paar adressen denk ik van mensen die hem oprecht willen helpen en hem niet afzeiken. (sorry voor het woordgebruik)

Heel voorzichtig voor opbouwen ben ik het met de vorige sprekers eens.

Als hier jongen zijn dan is het bij mij bespreekbaar dat hij 1 of 2 vogels koopt voor de helft van de huidige waarde. De voorwaarden zijn dan wel dat zijn eigen bestand volledig getest is en de vogels bij betrouwbare kwekers zijn gekocht en niet in de handel. Ik zal mij daar dan ook persoonlijk van overtuigen.

Verder zal ik hem wanneer nodig helpen met de opbouw van de nieuwe volieres en samen met het hem de protocollen zoals door o.a Bert omschreven helpen uitwerken en uitvoeren.

Aan medelijden heeft deze jongen niets maar een beetje medeleven kan iedereen gebruiken.

Ik ken Ferry als een enthousiaste jongen die altijd voor iedereen klaar staat. Zo iemand dan eens een keer helpen is dan maar een kleine moeite.

Henk



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-11 - 09:21:23 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

henk hier sluit ik me volledig bij aan.

en ruud je heb nog geen cijfers gegeven. en hoe dat je daar aan kom.
ja de naam maar dat zeg niets.
pbfd is ook geen kaketoe ziekte maar wel bij ontdekt in 1976 in austalie.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-04-11 - 12:21:39 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou Frank toch even mijn reactie over babbelen nalezen,

Wij zijn uitgebabbeld over het toewijzen en gunnen voor vogels van Ferry, The man (grapje)

Ruud


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-04-11 - 12:39:55 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kliermaag Verwijdings Syndroom (KDS), Proventricular Dilatation Syndrome, Neuropathic Gastric Dilatation or Macaw Wasting Disease, is een zeer vervelende en meestal fataal verlopende ziekte die niet alleen Ara's maar ook grijze roodstaarten en kaketoe's aantast. Ook andere kromsnavel soorten kunnen deze ziekte krijgen, hoewel de amazone papegaaien relatief bestand lijken tegen deze ziekte.
Ara's blijken de groep te zijn die het meest vatbaar voor deze ziekte is, dus collecties met ara's hebben dan naar mijn mening een grotere kans dat de ziekte aanwezig is en zo de gehele collectie met andere kromsnavels kunnen besmetten door contacten met ara's.

Derhalve heb ik de keuze gemaakt om geen aankopen te doen bij een kweker die ook ara's in zijn collectie heeft.

Als je op PDD googeld lees je talloze reacties van liefhebbers met een huiskamer ara met PDD, bijna geen reacties op PDD bij een andere kromsnavelsoort.


Ruud


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-11 - 13:40:25 send message to wiechmann

hoeveel huiskamer eigenaren die een grijze roodstaart ,edelpapegaai of andere kleine soorten dood hebben laten hem onderzoeken door een dierensarts na overlijden .ik denk dat 99 % in de kliko of tuin belant.
ruud ik denk dat je beter nooit meer een vogel ergens moet kopen.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-04-11 - 19:22:33 send message to Picolet

De reacties op googel zijn veelal van liefhebbers met zieke en nog levende exemplaren.

Wat ik proef uit de reacties is dat men naar mijn mening het probleem onderschat.

Hoe is Ferry aan de besmetting gekomen: toch in goed vertrouwen bij liefhebbers vogels aangekocht.


Wellicht zijn er al liefhebbers met vogels die gestorven zijn met KDS of verdacht op KDS zijn gestorven en toch doorgaan met verkopen en kweken met de hoop of gaan ze er van uit dat er snel een entstof ontwikkeld wordt.
Hierdoor kunnen ze blijven kweken met hun vaak dure vogels. De probleem vogels die nu of straks gekweekt en verkocht gaan worden en dus waarschijnlijk problemen gaan geven kunnen met enting weer gezond worden en is het KDS probleem bij hen en voor hun nakweek vogels opgelost.

De incubatie tijd en ziekteverloop kan enige jaren duren en met pellets kan het leven en proces zelfs gerekt worden. De heer Wiechman geeft zelf aan dat hij kwekers kent die KDS vogels hebben gehad en hun collectie niet geruimd hebben, dus gevaarlijke dragers produceren en verhandelen.

Als er een entstof op korte termijn komt zou men de ziekte kunnen beteugelen en wellicht voorkomen.

Echter hoe meer dragers er ontstaan des te groter is het aantal vogels dat virus blijft uitscheiden ook na enting. Juist deze vogels vormen straks een grote bedreiging voor de goedkopere kromsnavels die men wellicht niet gaat enten.

Een ander aspekt is wanneer de entstof niet op zo korte termijn ontwikkeld wordt. Een groot aantal collecties raakt besmet en wellicht sterven er veel vogels waardoor de bloedlijnen en bestanden fors teruglopen. Je hobby op peil houden wordt moelijk want wie heeft onverwante en gezonde vogels.
Heb je eenmaal een besmette vogel aangekocht dan loop je de kans in een aantal jaren een groot gedeelte van je collectie te verliezen en wie wilt er bij een besmetting nog vogels van je.

Dus eigenlijk verkeert onze hobby in een gevaarlijke en moeilijke fase. Het mooiste aspect is bij ons al twintig jaar proberen te kweken, te verkopen en iets moois er voor terug kopen.
Nu is het naar mijn mening juist het kopen van iets nieuws met een mooie uitdaging het leukste aspect. Maar dat is nu een soort russisch roulette geworden met een grote kans op aankoop van een besmette vogel waar je collectie meteen waardeloos door wordt.

Ben ik negatief, ja. Wat is dan de oplossing gewoon gokken op snelle entstof?

Ruud





wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-11 - 20:36:08 send message to wiechmann

quote
Derhalve heb ik de keuze gemaakt om geen aankopen te doen bij een kweker die ook ara's in zijn collectie heeft.
[u][/u


ruud dit is je goed recht .
maar je koop wel bij mensen met andere soorten dan speel je net zo goed russisch roulete.

en ik onderschat kds totaal niet ,mijn eigen zwager heeft zijn totaale collectie verloren in 3 maanden tijd aan deze ziekte.dus ik weet wat het is .die is toen ook gelijk gestopt .
en in het verleden heb ik de oproep gedaan aan mensen om mee te werken aan het onderzoek.en toen heb ik genoeg verhalen gehoord .
deze mensen heb ik toen ook doorverwezen naar de juiste persoonen .en daar door zijn ze wel weer een heel stuk verder mee gekomen.
maar helaas zijn er altijd kwekers die zieke vogels verkopen .en als koper kan je testen op alle ziektes en 5 jaar apart houden dit help voor kds niet ik ken 1 geval van iemand die 15 jaar al gesloten bestand had en er stierf toch een vogel aan accute kds .dus heel de karatenetijd die jij doe is voor kds niet voldoende.
dus hoe voorzichtig je ook ben ook jij en ook ik kan niet zeggen dat we een kds vrij bestand hebben.en er is geen ene kweker die dat kan zeggen.hoe treurig dit ook is.
en het belangrijkste is dat er een goed betrouwbaare test kom zo dat we geen kds vogel meer kopen .ik zal de eerste zijn die alles laat testen zodra er een test is voor kds .en met de positiefe gevallen is voor mij maar 1 oplossing hoe spijtig dat dit ook is.

hermann


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-04-11 - 22:23:49 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
dus hoe voorzichtig je ook ben ook jij en ook ik kan niet zeggen dat we een kds vrij bestand hebben.en er is geen ene kweker die dat kan zeggen.hoe treurig dit ook is.



Dit zegt Ruud en ik en enkele andere al een 10 tal jaren.
Dit werd altijd als doem ,negatief en weet ik al niet meer bevonden.

Jarenlang waren vele overtuigt dat als men de vogels testte op pbfd en men als men het supergoed wilde doen ook nog op polyoma dat men dan supergoed en vernieuwend bezig was.

Dit blijkt dus niet afdoende te zijn,helaassad :(

Ondanks dat Wij (in vele ogen) al een extreem aankoop/quarantaine beleid hebben ben ik van de berichtgeving van Ferry(die zeer te waarderen ishappy :))uitermate geschrokken.

Het gevolg hiervan is wel dat men nog voorzichtiger/banger gaat worden voor insleep van enge ziekten.

Als men het verhaal van Ferry serieus neemt, kan men ook niks anders dan de conclusie trekken dat elke aankoop een risico is(helaas)

Groeten Rene

P.S
quote
Verder zal ik hem wanneer nodig helpen met de opbouw van de nieuwe volieres en samen met het hem de protocollen zoals door o.a Bert omschreven helpen uitwerken en uitvoeren.



Omdat ik het van groot belang vind om wat te leren ben ik benieuwd naar de ,,o,a Bert omschreven protocollen,heb alleen deze beschrijvingen niet kunnen vinden?

Heb ik er overheen gelezenhappy :)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-04-11 - 23:03:13 send message to wiechmann

quote
Als men het verhaal van Ferry serieus neemt, kan men ook niks anders dan de conclusie trekken dat elke aankoop een risico is(helaas)



iemand die dit niet serieus neem hoor niet thuis in deze mooie hobby.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-04-11 - 23:32:27 send message to mijnkaketoes.nl

Renee
ja dus
Inderdaad, goede instructies en actie inzake quarantaine huisvesting en hygiene protocollen is een eerste vereiste, voor elke kweker, er wordt vaak makkelijk over gepraat, tot het je treft.

Ferry, wij werken met deze protocollen en quarantaines, je kunt altijd info van mij krijgen. (Bert)


je geeft aan dat jullie met je strenge beleid werden bekritiseerd maar dat deden jullie toch ook toen de KKP mensen probeerden het beleid van testen en aankoop toch ook kan ik me nog herinneren. Waarvan ik het altijd eens ben geweest dat dit keurmerk nog strenger zou moeten zijn.

Ik ben zelf zoals je weet ook heel streng met qurantaine , testen en aankoop. Maar realiseer me dat het altijd een groot risico zal blijven.

Maar laat ons dat de hobby niet verknallen. Het blijft leuk.

Ook al ben ik meer dan 12 jaar vrij vam Alle ziektes (ik klop het af op de houten kop van ruud (grapje) maar ik realiseer me goed dat ik ook ooit de pineut zou kunnen zijn. Maar laten we het niet hopen.

Wat ik wel weet als mij dat zou overkomen dat ik erg blij zou zijn met alle support. Zeker door mensen al Wiechman, Frank , Bert etc, Bij deze mensen heb ik kunnen zien hoe serieus ze er mee omgaan. Bij de anderen helaas nooit, alleen van verhalen en opmerkingen. Maar goed ook dat zal wel zo zijn.

Laten we met zijn allen proberen met al onze tips de ziektes te minimaliseren en onze hobby op een fijne wijze blijven uitoefenen


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-04-12 - 00:31:39 send message to Wickingh

Ik vind het mooie reakties van Hermann en Henk, het enige wat mijn voor ogen staat is dat een ieder deze hobby op een goede manier kan beleiden.
Het is gewoon balen als je op zo'n manier geconfronteerd wordt met de negatieve gevolgen, die je ook kunnen overkomen.Zou je dat zelf willen? Nee toch en zou je alle steun kunnen gebruiken? ja toch?

Ik ben blij dat ik Ruud een uitweg heb kunnen geven om zich te distantieren van enige hulp aan Ferry. Het is volkomen logisch om iemand hulp te ontzeggen omdat hij een hekel heeft aan iemand die het voor Ferry opneemt. ( ja dat is sarcastisch).
Ik denk dat een ieder die zoiets overkomt graag geholpen wordt ook jij Ruud en weet je wat zelfs ik zou je willen helpen ondanks het feit dat ik ook met risico vogels kweek als ara's.

Bij de weg Ferry ik ga als jij dat wilt een mooi koppel ziekte vrije grvl's samenstellen,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-04-12 - 00:35:09 send message to molineti

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Renee
ja dus
Inderdaad, goede instructies en actie inzake quarantaine huisvesting en hygiene protocollen is een eerste vereiste, voor elke kweker, er wordt vaak makkelijk over gepraat, tot het je treft.

//Nee dus Henk,ik geef aan dat dit belangrijk is .Bert is het met mij eens maar geeft geen uitleg//

je geeft aan dat jullie met je strenge beleid werden bekritiseerd maar dat deden jullie toch ook toen de KKP mensen probeerden het beleid van testen en aankoop toch ook kan ik me nog herinneren. Waarvan ik het altijd eens ben geweest dat dit keurmerk nog strenger zou moeten zijn.

///omdat wij weten hoevelen schijnheilig zijn in de papagaaien(kkp) wereld;sommige geven lezingen waarin ze de mooiste fotos hebben over hun ruime buitenhuisvesting,ze vergeten alleen de fotos te laten zien van al hun edels,grijze en amazones die in kuubse kooien binnen gehuisvest zijnshocked 8O

Overigens zie ik veel afvallige op de pakarasite,hopelijk geen zinkend schip./////////

Ik ben zelf zoals je weet ook heel streng met qurantaine , testen en aankoop. Maar realiseer me dat het altijd een groot risico zal blijven.

///Sorry Henk,maar ik weet tot nu toe alleen maar door Je vele advertenties dat je testen belangrijk vindt;over quarantaine heb ik je nog nooit horen praten/////////

ook al ben ik meer dan 12 jaar vrij vam Alle ziektes (ik klop het af op de houten kop van ruud (grapje) maar ik realiseer me goed dat ik ook ooit de pineut zou kunnen zijn. Maar laten we het niet hopen.
/////Zoals Herman al schreef:vrij van ziekten weet Je nooit(als men kennis van zaken heeft)

Als we toch aan het grapjurken zijnhappy :):liever de houten kop van Ruud dan praten als een kip zonder... (grapje)//////



Groeten Rene


p.s Frank vraag Jij jezelf wel eens af waarom de pakara en kkp in een neerwaardse spiraal zitten?

quote
Bij de weg Ferry ik ga als jij dat wilt een mooi koppel ziekte vrije grvl's samenstellen,



Je hebt schijnbaar de reacties van Hermann niet goed gelezen,en vind provoceren nog steeds belangrijker dan positief bijdragen



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-04-12 - 03:09:03 send message to Wickingh

Beste Renee,

nee hoor zeker geen provocatie .
Wat is in hemelsnaam een provocatie mbt tot het praten over ara's die al jaren samen zitten en diverse malen getest zijn en waarvan ook de jongen getest zijn en worden?
Ik vraag me af waarom deze verdachtmakingen? Mijn enige intentie is nog steeds iemand die in de shit zit te helpen en dat heeft erg weinig te maken met Pakara of de KKP.
Maar zodra jij durft te beweren dat ik niet oprecht iemand aan ziektevrije vogels wil helpen dan ben je zelf imo niet helemaal zuiver op de graat.
Wil jij beweren dat wat ik aanbied niet gezond is????
Je bent welkom om hier te komen en dmv testen het tegendeel aan te tonen.
Ik ben bang dat je dat niet kan, aangezien bij ons de protocollen net zo streng zijn als bij Bert.
Zijn die waardeloos?
Waarom denk je dat Bert die niet op het www zet?
Precies omdat jij het beter denkt te weten en het in het negatieve zal proberen te trekken.
Ik zeg zelfs nog dat ik het eens ben met jouw filosofie en voorzichtigheid perfect is.

Gatver ik vraag mezelf oprecht af waarom ik nog reageer op jou en je vriendjes?

Wel heerlijk om op VA de geweldige kweker uithangen in woord , nu ook nog eens in de praktijk uitdragen?

Ik zeg iig nog steeds niet dat ik door jouw reaktie ineens weiger om Ferry te helpen,

mvg Frank




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 107 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede