Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > de aardbeving
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-01-01 - 09:36:27 send message to triton

angryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangry
Jezus wat lopen hier toch een stelletje egoïsten rond op deze aardkloot. En ik zal wel weer horen dat ik me ongenuanceerd uitdruk. Ik zal je zeggen ik ben me zelf aan het inhouden omdat ik niet vanaf welke leeftijd de bezoekers op deze site zijn. En wij ons maar af vragen hoe het toch kan dat onze wereld zo verhard. Waarschijnlijk krijgen ze tegenwoordig wel een heel goed voorbeeld van de ouders van tegenwoordig. Wie zal het weten ?


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-01 - 10:13:52 send message to parkietenpeter

Beste mensen,

Mensen in (alle) getroffen gebieden Werken keihard om hun bestaan weer op te bouwen, Wij Kletsen keihard om ons bestaan te rechtvaardigen. (effe nadenken)

Het is blijkbaar inherent aan het menselijke ego om zo te praten en handelen dat wijzelf hier niet minder hoeven te laten.

Triton haalde hem al aan; Zoals Jezus dan ook gezegd heeft; "Zoals gij wilt dat een ander u doet, doet ook gij evenzo."

Hoe en wat wij voor een ander kunnen/willen doen is aan iedereen zelf te bepalen. God heeft ons immers niet als robots gemaakt maar met een vrije wil!

Een vrije wil die wij ook niemand anders mogen en kunnen opleggen! Respecteer daarom iedereen die anders denkt. Het is alleen niet goed om andere daarop actief aan te vallen. Want hier spreekt geen respect uit, het zegt meer over de schrijver dan over de beschrevene. Het is niet aan ons om te bepalen wie wel en wie geen respect verdient, wie wel en wie niet goed doet. Wij maken allemaal fouten. Als wij daarom voor een rechter moeten verschijnen staat er altijd iemand boven ons met meer macht.
Wie zijn wij dan?

Accepteer het dat iedereen met respect naast elkaar leeft.

wink ;) Peter


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-01-01 - 11:00:44 send message to jani

Jezus zei tegen zijn appostelen geef alles weg en volg mij, de paus word toch aanzien als een appostel en geeft die alles weg??
Moest ik zoveel bezitten zou mischien iets meer geven.


triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-01-07 - 10:16:59 send message to triton

Geweldig alle individuele acties van de nederlandse bevolking. We hebben met ze alle 112 miljoen opgehaald. Is dat niet geweldig. Laten we hopen dat met alle hulp die de mensen krijgen ze weer een mens waardig bestaan op kunnen bouwen. Al kunnen we hun verdriet niet wegnemen.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2005-01-07 - 10:36:55 send message to Anjolo

Heb gisteravond in een van de telefoonteams van de actie gezeten. Je krijgt er kippevel van zoveel hartelijke reacties er binnen komen. En de een stort wat meer (100.000) en de ander minder (5)maar ben van mening dat iedereen op zijn eigen manier naar kunnen en geweten zijn bijdrage heeft gedaan.
Wie zijn wij om daarover te oordelen.........!!!!!
Ik ben in ieder geval blij dat ik ook een aandeel heb kunnen en mogen leveren.
Anjolo


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2005-01-07 - 16:25:44 send message to Mario

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De nationale 'geefklier' wordt open geperst terwijl nog geen hond weet waarvoor. Drie maanden na vandaag zal 80% niet meer weten wat vandaag georganiseerd is en waarvoor ze gestort hebben, wat met het geld gebeurd en op welke termijn het nodig is...
Voor de hulp nu is geld en materieel genoeg beschikbaar, de wederopbouw is noodzakelijk maar moet gezien de corruptieve regio's verdomd goed in de gaten gehouden worden.

Hard maar helaas waar....

Bovendien lopen gans die stortingsactie uit op een een soort race :

- kijk ik heb zoveel gestort (en als ze het dan nog voor de camera kunnen uitleggen zijn ze er volledig trots op)
- bovendien wordt er enorm geprofiteerd van het feit dat alles fiscaal aftrekbaar is.(komt goed uit voor sommige mensen en bedrijven)

En dan zit je nog met die naschokken die bijna even hevig zijn als als de 1ste.
Als er binnen 6 maanden terug zo één komt kan men opnieuw beginnen.
Bovendien zijn de tectionale platen daar serieus aan het verschuiven en is de kans groot dat de komende jaren er nog heviger ramper gebeuren in dat gebied.
Gaan ze blijven opbouwen???


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-01-07 - 16:36:02 send message to dooren

Mario:
1. Als je fiscaal iets wil aftrekken zal je ze eerst moeten verdienen. Dus er valt maar weinig te profiteren fiscaal, het kost altijd geld.

2. Als mensen geld willen geven, So what?? Moeten de mensen zelf toch weten of niet soms??

Voor jezelf:
Wees iets meer positief, het glas kan ook half vol zijn ipv half leeg. Overal tegen aantrappen brengt helemaal niets, daar schieten wij niks mee op.
Groet gert


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-07 - 17:43:01 send message to Lennart

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Laat ik voorop stellen dat het verschrikkelijk is wat er in Azië is gebeurd en Atjeh is niet erger dan Noord-Afrika want elk slachtoffer van een natuurramp, of welke ramp dan ook, is er één te veel!
Maar deze topic is echt voer voor psychologen!!!!
wel/niet, niet/wel.....allemaal hebben ze/we gelijk! Nationaal collectief schuldgevoel...noem maar op! Ohh, wat hebben zij het toch slecht en ohhhh...wat heb ik het toch goed....Ik wil maar zeggen: Schoenmaker blijf bij je leest en laat je niet gek maken om wat anderen denken of wat anderen vinden wat jij/u zou moeten doen en voelen...!

Zelfs komt hier en daar in deze topic het geloof en/of religie bij sommigen om de hoek kijken...Valt me eigenlijk nog mee dat er geen reactie tussen staat dat het allemaal een straf van God zou zijn omdat het allemaal toch maar moslims en budhisten zijn.....(lees: zondaren) ...sad :(

Ook ik heb de afgelopen dagen deze topic en de media gevolgd en de hype (lees: kijkcijfers) die is ontstaan rond de ramp.....maar zijn er nog niet meer rampen op deze wereld? Een paar voorbeelden: Dafur, Irak, Tibet, Afganistan, Israel, Palestina.....enz., enz, enz.....ok, ok..dat is allemaal politiek bepaald maar ook daar sterven mensen die er niets aan kunnen doen omdat ze daar toevallig geboren zijn en leven!
Even een geheugensteuntje: er woeden op dit moment 96 oorlogen/gewapende conflicten op deze aardkloot....waar de mensen die daar zijn geboren niet om gevraagd hebben!!!!! En de laatste beving/vloedgolf was het zeker niet...! De aarde is nu eenmaal in beweging (breukvlakken)....

En dood is nu eenmaal dood!

Of het nu door een vloedgolf, honger of door een kogel komt. Het is allemaal even erg. Waar ik me aan stoor is de mate van "ergheid" (nieuw woord) die mede door de media worden bepaald en toegekend aan een ramp(en).
Ook ik stoor me aan het gedrag van de gulle gevers (lees: bedrijven) die rustig € 100.000 schenken die ze in het boekjaar 2005 weer heel leuk van de belasting aftrekken! (Kwam trouwens wel goed uit want er liggen nog een paar "zwarte" klusjes....(creatief boekhouden?)!
Wat een vals sentiment en als je geluk hebt nog gratis een STER-spotje ook!

Nee, dan heb ik veel meer respect voor de "uitkeringstrekker", "minimum-loner", hobby-kweker die op die manier zijn hobby betaalbaar probeerd te houden of "fooienpot" in de kroeg die € 5 stort recht van uit zijn/haar/hun eigen hart en/of gevoel van dat moment en zijn/haar eigen portomonaie (niet aftrekbaar omdat ie niet boven een bepaald bedrag uitkomt)voor welk doel dan ook!
Ook ik heb wat gestort, maar niet alleen hier aan....en....Nee.....,ik voel me niet schuldig dat ik toevallig in Nederland ben geboren en dat ik hier leef en nog steeds een redelijk inkomen heb!
Maar laat een ander wel in zijn waarde en toon respect voor een andermans gevoel en eigenwaarde!

BTW: Ik ben 56 en met de pre-VUT......na 42 jaar werken...

Groetjes, Lennart


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-07 - 17:51:09 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik was nog wat vergeten.....
Dat bij velen Mario wat kort door de bocht gaat kan ik mij voorstellen...maar ik vind dat hij wel in grote lijnen gelijk heeft.....maar dat is het verschil tussen relativeren (iets wat werkelijk aan de gang/hand is) en emotie...en dat zijn twee zééééééer aparte werelden....die niet met elkaar te vergelijken zijn!
Lennart


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-07 - 17:52:54 send message to parkietenpeter

quote
Als er binnen 6 maanden terug zo één komt kan men opnieuw beginnen.



Is naturlijk zo krom als krom zijn kan!

Als jij (per voorbeeld) neergeschoten wordt zullen we de wond maar niet dicht maken, morgen komt er wellicht iemand de je neersteekt.

Kom joh, leer normaal te denken!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-01-07 - 18:53:20 send message to Niltava

Wat nu mario, je broertjes weer aan het klieren?
Je bent nog jong en moet dus nog veel leren. Luister ook eens naar anderen.
Kritiek mag, maar denk ook eens na. Op deze manier wordt je alleen maar neerslachtig.
Als alles zo perfect was(geen corruptie, niemand die iemand anders iets aandoet etc) dan zou juist voor deze ramp ook geld ingezameld moeten worden.
Je kan natuurlijk ook nooit wat doen, maar dan schiet de wereld ook niets met je op (zou men als er met jou iets gebeurd ook niets hoeven te doen?)

Je kan je natuurlijk je in je schulp terugkruipen en verwonderd de wereld inkijken en niets doen. Je kan ook daar waar je kan de boel een beetje positief bijsturen.

Trouwens, als de "grote klap" bij een aard-/zeebeving is geweest komt er niet weer een dergelijk klap. De frictie moet eerst weer worden opgebouwd en dat duurt jaren(honderden/duizenden)


quote
Bovendien lopen gans die stortingsactie uit op een een soort race :

- kijk ik heb zoveel gestort (en als ze het dan nog voor de camera kunnen uitleggen zijn ze er volledig trots op)


Het meeste geld werd al voor donderdag overgemaakt. En zo werkt het nu eenmaal, als iemand je vraagt denk je "ja, dat zou ik best eens kunnen doen")

Denk ook dat je ook acties hebben gehad die niet voor de camera zijn geweest. En reclame heb ik maar weinig gezien. En ik ga heus niet switchen naar een andere zorgverzekeraar oid omdat die geeft. Jij wel?


quote
Ook ik heb wat gestort, maar niet alleen hier aan....en....Nee.....,ik voel me niet schuldig dat ik in Nederland ben geboren en dat ik hier leef en een redelijk inkomen heb!
Maar laat een ander wel in zijn waarde en toon respect voor een andermans gevoel!

Groetjes, Lennart


Mooi, daar gaat het toch om!!


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-07 - 18:54:32 send message to Lennart

En voor Gert (Dooren).... ik vind jouw voorstelling iets te simpel....grote bedrijven en mulitinationals verdienen miljarden....aan jou!
Lennart


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-07 - 19:12:21 send message to Lennart

Trouwens, als de "grote klap" bij een aard-/zeebeving is geweest komt er niet weer een dergelijk klap. De frictie moet eerst weer worden opgebouwd en dat duurt jaren(honderden/duizenden)

Ik denk, gezien wat er nu allemaal achter elkaar gebeurd op het bevingsgebied in de afgelopen 5 jaar, waar ook ter wereld, dat we nog heel wat te verwachtten hebben in de nabije toekomst, gezien de activiteit die zich op de breukvlakken, vulkanen en in de kern van deze aardkloot voordoen....
Maar dat hoort er nu eenmaal bij....soms honderden, duizenden jaren rust en dan ineens alle mogelijke actieviteiten en uitbarstingen van deze aardkloot waar niemand eigenlijk op zit te wachten...
But that's life....
Lennart


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-01-07 - 19:23:46 send message to dooren

Maar lennard als het goed is krijg ik er wel iets voor terug, in de vorm van een dienst of een product. Het is maar wat het me waar is, waar ik mijn geld aan wil uitgeven.
Als je morgen in de supermarkt iets uitgeeft zal die er ook aan verdienen of ga jij voor niks werken. Das gewoon economie, geld moet rollen.
Groet gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-01-07 - 19:52:11 send message to Niltava

quote
But that's life....


You got it!




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede