Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > de aardbeving
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-29 - 12:51:16 send message to Hawkeye_nl

Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je geen geld zal hebben om dit doel te steunen of zelfs redenen om het niet te willen!

Ik denk dat veel mensen het echter heel hard vinden overkomen als je op zo een moment hardop de wens uitspreekt dat dit elders gebeurt! Ongeacht de reden van deze uitspraak.

Ik heb ook eens een gezegde geleerd van mijn eerste pleegvader: Het is een Japans gezegde maar vrij vertaald is het:

Je moet weten wat je zegt, zeg echter nooit alles wat je weet!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-29 - 12:59:27 send message to natasja

volgens mij doelde Mario enkel en alleen op de fabrieken .. hij wenst het de mensen niet toe maar de fabrieken.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-12-29 - 13:17:13 send message to johanblok

Ik mij goed voorstellen dat je als je werkloos bent, of in de bijstand zit, niet in de gelegenheid voelt om anderen te steunen. Ik ben ook van mening dat een en ander in Nederland, zeker met dit kabinet, niet rechtvaardig verdeeld wordt. Dit allemaal is echter nog heel wat anders dan het toewensen van ellende aan anderen die het zowiezo nog veel slechter hebben. Degenen die daar in de fabriek werken hebben het veel slechter dan degene die hier in de bijstand zitten. Het is niet fraai om een ander veel slechts toe te wensen. Zeker als het je erom gaat om zelf weer tal van luxeproducten te kunnen veroorloven terwijl het sluiten van fabrieken daar voor die mensen betekent dat ze nauwelijks meer te eten hebben, in een krot wonen waar wij nog geen vogel in zouden stoppen, geen toegang tot enige gezondsheidszorg, kinderen die niet naar scholen kunnen en huilen van de honger. Arm zijn in Nederland betekent voor de kinderen minder speelgoed of geen gamecomputer die toch al geen goede invloed heeft.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-29 - 13:33:49 send message to natasja

arm zijn in nederland betekend schulden niet kunnen betalen , kinderen niet kunnen kleden als je geen tweedehandsjes van vrienden of familie krijgt , inwonen bij wie dan ook omdat je de huur niet kan betalen , de goedkoopste manier vinden om wat te eten en op iedere mogelijke manier geld proberen te besparen , dat kinderen geen gamecomputer kunnen krijgen is voor veel mensen in nederland ook maar een luxe probleem.

Ik vind het erg kortzichtig om zo te denken over de mensen die het in nederland moeilijk hebben , hun problemen gaan echt wel verder als wat speelgoed kunnen kopen voor kinderen.



lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2004-12-29 - 14:05:11 send message to lorie

quote
Ik ben ook van mening dat een en ander in Nederland, zeker met dit kabinet, niet rechtvaardig verdeeld wordt.


Wat is er mis met dit kabinet?????????
Wordt zo onderhand misselijk van al die stemmingmakerij door, met name linkse partijen vakbonden en ook media.(wist u dat 80% van de media links georiënteerd zijn!!!). Bovengenoemde partijen hadden net zo goed moeten bezuinigen. Over ieder kabinet valt altijd wel iets te zeiken maar dit kabinet doet het zeker niet slecht. Sterker nog: we hebben nu eindelijk eens een kabinet die daadkrachtig is en bovendien de rotzooi van de laatste 10 jaar aan het opruimen is. Dat gaat niet 1,2,3,. Bovendien zorgen ze door de maatregelen van nu dat onze kinderen en kleinkinderen en uiteraard wijzelf, straks ook nog in een fijn land kunnen leven. Dus hou op met zeiken en schouders er onder met zijn allen !!!!

p.s. als Mario zich zo uitgesproken wil uiten dan moet hij dat doen. Er is in dit land door bovengenoemde partijen langzamerhand al zo'n sfeertje ontstaan dat niemand meer iets durft te zeggen of denkt: laat ik het maar niet zeggen want anders.....
Als je ergens een mening over hebt zeg het dan...

Niet alles met de mantel der liefde bedekken
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden !!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-12-29 - 14:18:50 send message to dooren

Ben je wel eens in een ziekenhuis geweest in Zuid Afrika waar aidspacienten liggen en ze hebben geen geld voor aidsremmers? Waar men dus in feite wacht op de dood. Geloof me dan denk je toch even anders over armoede.
Ik zeg niet dat bijstandmoeders e.d. het breed hebben maar al dat gejammer en gejank, please.
Ben blij dat je in nederland geboren bent en er woont, een beetje schuld kan geen kwaad er komen best wel betere tijden. Kop op, aan al dat negatieve gedoe heeft niemand wat. Aan een positieve instelling heeft men meer dan aan een negatieve.
Een ramp zoals in Azie = een echte ramp.
Onze persoonlijke rampen zijn problemen en problemen zijn er om te worden opgelost. Het is pas een probleem als het niet kan worden opgelost. (dat is wat mijn ouders hebben mij hebben geleerd.)
Groet gert


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2004-12-29 - 14:51:31 send message to jani

Wie heeft er 14 dagen geleden panorama gezien op canvas(vrt2) over de europese landbouwsubsidies? Ik wist ook niet dat het zo erg gesteld is.Wist u dat door de subsidies die europa geeft de europese landbouwprodukte in de ontwikkelings landen goedkoper zijn dan hun eigen produkten?
Vind u het niet hypocriet dat men met subsidies de mensen ginder hun inkomen afneemt en dan ontwikkelings steun geeft omdat ze geen inkomen hebben en in armoede leven doordat wij ze hun inkomen ontnemen en kel en alleen omdat europese boeren hun produkten kwijt zouden kunnen.
Wat al die mensen in die geteisterde gebieden betreft hun treft geen schuld en hebben hulp nodig maar wie zal er terug met de centen gaan lopen denkt u? juist ja de grote hotelketens en de arme zal er wel kunnen naar fluiten want die moeten toch zwijgen.Men zou die multinationals verantwoordelijk moeten stellen, zij zetten hotels langs de kusten en lokken arme goedkope werkkrachten naar hen toe vandaar dat er zovelen doden zijn langs de kusten.Verder zou ik zeggen laat ieder zijn mening, ik heb hier ook gemengde gevoelens bij maar kan iedereen verstaan want iedereen is een stukje van de pussel en soms is het zoeken naar het juiste stukje.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-29 - 15:56:55 send message to natasja

voor sommige mensen is het zo lekker makkelijk lullen he ..

Natuurlijk is het vreselijk wat er is gebeurd , maar dat houd niet in dat mensen in nederland het OOK vreselijk moeilijk kunnen hebben als we alleen maar gaan vergelijken met dingen die erger zijn dan snap ik niet dat er hier op dit forum bij het overlijden van iemands vogel zo meegeleefd word .. zeg dan ook van ja rot maar er zijn kwekers waar het hele bestand van overleden is dus wat zeur je dan nog !?

Het is geen wedstrijd welke problemen erger zijn , ieder mens die het moeilijk heeft daar mag wel iets van medeleven voor zijn of dat nou is voor mensen in het buitenland of het binnenland , ik kan me voorstellen dat er heel veel mensen balen dat er nu zoveel miljoenen naar het buitenland gaan terwijl er in nederland heel veel mensen met problemen zijn , natuurlijk is het mooi als andere landen bij rampen ook worden geholpen maar waarom gaan er miljoenen naar het buitenland terwijl in nederland mensen in bejaardentehuizen zitten die niet eens kunnen douchen omdat er geen geld voor verpleging is ?

dan kan je zeuren over dat douche maar onbelangrijk is maar de bejaarden van nu zijn wel de mensen die keihard hebben moeten werken om dit land op te bouwen na de oorlog en die nu ook wachten op hun dood in een tehuis waar geen geld voor ze is.

Ik zeg helemaal niet dat het niets is wat die mensen nu meemaken , verschrikkelijk juist !!
maar als mensen zich nu zo geroepen voelen om te helpen laat die mensen zich dan ook eens geroepen voelen om de mensen in nederland te helpen en kom dan niet aan van ach een keer niet douche is geen ramp , een moeder die d'r kind alleen kan kleden met tweedehandskleding is geen ramp , een gezin dat op straat terecht komt is geen ramp ,nu loopt iedereen weer heerlijk in de meute mee omdat het een soort van "verplichting" is om geld te storten hoeveel mensen hadden daadwerkelijk geld gestort als het om 1 berichtje op het journaal zou gaan " aarbeving in azie " ? nou .. simpel .. niemand ..
maar zodra er groots aandacht aan besteed word doet iedereen opeens mee , net zoals bij al die benefietavonden , je zou je haast af gaan vragen of al dat geld daadwerkelijk word gestort uit medeleven of uit media dwang ,maargoed dat is een geheel andere discussie

Ik vind het alleen onzin om nu de problemen van mensen in nederland af te schuiven als zijnde zo erg als die aardbeving is het niet dus wat zeur je nog , ieders leed hoe groot ook word op die manier wel weer overschaduwt door het leed van iemand die iets ergers heeft meegemaakt maar das nog geen reden om iemands problemen niet serieus te nemen.



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-12-29 - 15:57:35 send message to goffini

Dit bericht is 2 keer gewijzigd


Natasja.
Ben het niet vaak met je eens, maar ik kan me prima vinden in je betoog.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-12-29 - 16:35:27 send message to johanblok

Ook in Nederland zijn er mensen die het serieus moeilijk hebben, maar dat is toch echt van heel andere orde. Een deel daarvan, ik zeg met nadruk een deel, heeft dat echter aan zichzelf te wijten door te makkelijk leningen aan te gaan (waar ook sommige bedrijven en banken wel enige schuld aan hebben). Ik heb verschillende reportages gezien, maar nog geen enkel gezin met vergelijkbare samenstelling als het onze gezien dat een inkomen had waar wij niet van zouden kunnen rond komen. Hoe komt dat? Ze hebben een auto, of ze roken, enzovoorts. Desalniettemin zijn er zeker gezinnen die het buiten hun schuld echt moeilijk zullen hebben, maar zij hebben toegang tot een goede gezondheidszorg, enz. Ga iets verder naar het oosten kijken, zoals de nieuwe lidstaten van de EU en daar zijn velen die essentiele operaties of behandelingen niet kunnen betalen.

Overigens is het wel degelijk zo dat dit kabinet andere keuzes zou kunnen maken waarin ook bezuinigd wordt, maar op andere dingen. Mag ik er op wijzen dat de VVD de afgelopen 10 jaar in het kabinet heeft gezeten, evenals D66 dat vaak gezeten heeft, en bijna de helft van de partijen in het huidige kabinet dus het beleid van de afgelopen 10 jaar bepaald heeft. Dit kabinet kan wel degelijk heel andere keuzes maken, maar wil het niet vanwege een andere visie. Dat mag, netzoals de oppositie de vakbonden en anderen daartegen mogen protesteren.

Waar het mij eigenlijk om gaat: hoe slecht het ook met je gaat, dat is nog geen reden om anderen hetzelfde toe te wensen. Wie dat wel doet geeft in mijn eigen uiting aan een extreem egoistische inslag en een zeer verwerpelijke moraal. Waarmee ik nog niet wil zeggen dat dit niet geuit mag worden. Dat mag zeker, maar dan zijn ook sterke tegenreacties zoals deze te verwachten. Vrijheid van meningsuiting betekent nu juist dat niet alleen de eigen mening verkondigd mag worden. Als door Fortuyn gezegd mag worden dat de islam een achterlijke cultuur is en dat islamieten geweerd moeten worden, dan mag een moslim zeggen dat de ongelovigen verdreven moeten worden. Beiden zijn overigens in strijd met de grondwet en uitermate verwerpelijk.

Dit was mijn laatste bijdrage aan deze discussie.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-12-29 - 16:55:04 send message to leekgloster

ook in Nederland bestaat armoede en meer dan wij allen met elkaar vermoeden.
Ik ben het compleet met Mario eens.
Als je kijkt dat er bij in de buurt een fabriek dicht gaat omdat deze in een lage lonen land verder gaat en hier maar liefst 120 man op straat zet vind ik ronduit schandalig.
Deze regering wil hier alleen maar bezuinigen en geen loonsverhogingen door voeren maar mogen zelf wel 30% erbij elke maand.
En dan gelijk verschrikkelijk veel geld die kant op sturen terwijl er hier Nederland mensen zijn die geen onderdak hebben of zelfs inkomen.
Ik heb zelf helaas 4 maand moeten leven van een sociale dienstuitkering maar als je dan ziet hoeveel je moet invullen om voor zo'n uitkering in aanmerking te komen(ze gaan 12 jaar terug in de tijd voor je gegevens)vind ik dit niet normaal.
Terwijl er zonder blikken en blozen miljoenen wordt gezonden naar de landen die zijn getroffen door de zeebeving.
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er daar gebeurt is maar het mag niet zo zijn dat er dan geen vrijheid van meningsuiting mag zijn.

Mijn medeleven gaat ook uit naar alle fammillie en nabestaanden.
Niemand heeft heeft dit verdiend om op zo'n manier aan het eind van je leven te komen.

Dit was ook tevens mijn laatste reactie op dit onderwerp.

Marcel


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-29 - 17:37:12 send message to Mario

Ik ben blij dat er toch een aantal mensen zijn die begrijpen wat ik wil zeggen met mijn posts hierover.
En zoals natasja o.a. wel begrijpt uit mijn teksten wens ik niet dat de mensen daar wegspoelen maar de fabrieken omdat deze door ons en onze ouders en grootouders opgebouwd zijn en zonder boe of ba naar ginder verhuizen.
Als wij het zelf gekunnen hebben moeten zij het ook kunnen en niet alles kopieren en afpakken van ons.
Dat van die miljoenen stroom naar het ranpgebied ligt mij ook zwaar op de maag omdat er dagelijks mensen omkomen van honger en dorst en allerlei ziektes (vooral in Afrika)maar daar zijn blijkbaar geen miljoenen voor omdat het ondertussen al 'normaal' is dat ze daar constant sterven.
Wie is er nu de rascist???
Denk en lees altijd alles goed voor je heftig reageerd want iets uitleggen met tekst is moeilijker dan als je tegen elkaar staat te praten.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-29 - 18:06:09 send message to Mario

Hier ééntje vanop een ander forum die boekdelen spreekt en waar ik het er ook met eens ben :

Sorry geen donatie hier, doneren aan volk dat zich dan binnen no time weer zo schandalig ontwikkelt als eer? Want wat is volgens hun levensstandaard reëel?

Ik neem aan dat ze touristische trekpleisters terug willen, energieverslindende discotheken, dat ze de middelen om de zeëen leeg te vangen terug willen om de touristen en de belachelijk grote populatie mensen te eten willen geven. Als ik het mij goed herinner hebben zij zeer belangrijke en prachtige diersoorten ook geen kans gegeven zich te herstellen of te verdedigen, nee ze zagen enkel 5000 dollar per dier lopen. En die dieren zijn wat mij betreft van groter belang dan een extra miljoen mensen op deze zwevende methaan-bom. Dieren dragen tenminste bij aan het eco-systeem, kunnen we van die mensen daar niet zeggen, overigens ook niet van alle andere mensen op aarde.

Om ons eco-systeem te handhaven zijn dit soort gebeurtenissen noodzakelijk, de verwoesting van deze ultra-touristische oorden met bespottelijk hoge inwoneraantallen is, hoe spijtig voor sommige mensen ook, een noodzakelijk iets.

En nu? nu draait de aarde een fractie van een seconde sneller om zijn as en zijn enkele eilanden tientallen meters verschoven. Laten we de natuur een rechtzaak aan haar broek hangen. Nee beste mensen, de natuur doet wat het moet doen. Ik heb ook sterk het vermoeden dat dit niet de laatste beving is en dat er binnen korte tijd op grote schaal meer zullen volgen. Het is een natuurlijk iets, dat wel, maar de mens heeft er een handje bij geholpen dit proces in enorm tempo te versnellen.

Met wie hebben we eigenlijk medelijden, ik denk dat meer en meer mensen tegenwoordig eens achter hun oor krabben en inzien dat we deze planeet grondig verknald hebben en het misschien niet eens verdienen hier vrolijk met 6,5 miljard mensen rond te beunen. 6.500.000.000, dat zijn nogal wat nullen. Ieder mens moet geholpen worden, moet geld hebben, moet kinderen maken, en moet zijn/haar steentje bijdragen aan de verwoesting van de aarde. Gekke filosofie eigenlijk..


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-29 - 18:38:55 send message to natasja

nu dan nog even mijn eigen mening hierover ,

Ook ik vind het verschrikkelijk voor de mensen wat er gebeurd is , mijn vader is op dit moment bij zijn vriendin en familie in thailand , reken dus maar dat dit mij ook persoonlijk geraakt heeft ,mijn vader stuurd maandelijks een voor hem groot bedrag naar thailand voor zijn vriendin en haar familie , hij heeft zelf een wao en leeft van een bedrag minder als wat je bij de sociale dienst krijgt voor zijn familie in thailand zorgt hij echter heel goed want zijn 100 euro per maand is daar 2 maandlonen waard dat is ook de reden dat ik me zo kan ergeren aan al die miljoenen die er nu heen gaan , 40 euro is daar een maandloon waarom moet zo'n klein land als nederland die door de jaren heen ook altijd zijn eigen boontjes heeft moeten doppen dan toch weer zo'n enorm gebaar maken terwijl er hier ook zoveel mensen het leven niet meer zien zitten vanwege geldproblemen .

Mijn hart gaat uit naar de mensen daar maar ook naar de mensen in nederland die het zo moeilijk hebben en ik zou graag eens zien dat daar wat aan gedaan word in plaats van het massale ophalen van geld voor andere landen er zijn hier ook zoveel gezinnen die het echt heel moeilijk hebben en al die bejaarden sad :( Pas was nog op tv dat de diefstallen gepleegt door bejaarden zo ontzettend omhoog gegaan zijn .. en dan gaat het om levensmiddelen als een stukje kaas of een half brood .. en dat in een land die zelf miljoenen weggeeft en waar mensen beweren dat armoe in nederland bestaat uit " geen dure spelcomputer kopen voor kinderen "
Wat gebeurd is in azie is een ramp , inderdaad !
wat gebeurd in nederland daar mogen we met z'n alle onze ogen uit de kop voor schamen


triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2004-12-29 - 19:30:20 send message to triton

angryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangry>
Wat een rare mensen hebben we hier toch op deze wereldbol lopen. HALLO die mensen daar hebben geen dak meer boven hun hoofd. Dan zegt er iemand waarom moeten al die miljoenen daar naar toe het maandloon daar is € 40. Kan jij een huis laten bouwen van één maand salaris. Maar het gaat niet alleen om huizen heel de infrastructuur is weg. Ik ben zelf 4 jaar geleden in Sri Lanka op vakantie geweest. Ik heb daar TOEN al armoede gezien waar ik kippenvel van kreeg. Al stort je maar 5 euro en dat kan iedereen missen. Zijn we al een heel eind. En ik ben van mening iedereen die daar anders over denkt mist een paar hersencellen.
angryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangry




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 113 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede