Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > de aardbeving
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-31 - 14:07:31 send message to Mario

Hmmm Nog iets :

- ik ben een belg en geen nederlander
- het ziet er naar uit dat we binnen 2 jaar bestuurd gaan worden door extreem rechts dus veel geld zal er niet meer wegvloeien dan...
- bij ons mag je nog zulke dingen zeggen maar in Nederland knallen ze je gewoon af.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-31 - 14:17:25 send message to Niltava

quote

denk dat je daar gelijk in hebt maar ik kan er slecht tegen als iedereen over 1 persoon heen valt en ik me wel een beetje zijn reactie kon voorstellen in zijn situatie ..


Hmm, volgens mij vroeg hij er toch echt om.

Volgens mij heeft hij toch gewoon werk?? Wat voor situatie bedoel jij?

Dat bedrijven hier weggaan heeft ook te maken met de prijs die wij in de winkels willen geven (even doordenken)
Bovendien is het getroffen gebied voornamelijk toeristisch dus heeft het er al helemaal niets mee te maken.
Maar het feit alleen al, dat het hier een ramp betreft van toch wel ongekende omvang, mag je wel even je mond houden.

En geloof me dat geld zul je echt niet missen.
Je kan het ook omdraaien door Nederlanders is daar aan het toeristme ook geld verdiend, hoe sneller de boel op orde daar is hoe sneller een aantal mensen in Nederland weer geld kunnen verdienen.

quote
.. zo kan je natuurlijk altijd wel vergelijkingen treffen


Ja, maar je gaat hier even volledig aan de DEZE wel er TOEDOENDE vergelijking.


quote
en wat je perspectef betreft .. weet je dat er in delen van thailand gewoon alweer feest word geviert .. thailand is erg groot


Tja, ook is daar heel veel geld al ingezameld ongeacht status. Het is maar wat je zien wilt he. We hadden het hier alleen over MOGELIJK geld geven. Niemand hoeft het te doen, doe je het niet dan houd je je mond. Beiden mogen vanavond gewoon feest vieren.




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-31 - 15:15:43 send message to natasja

quote
Het is maar wat je zien wilt he.


inderdaad en daar geef jij ook een goed voorbeeld van nietwaar


triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2004-12-31 - 15:37:56 send message to triton

natasja


Je kan beter ophouden je krijgt steeds meer over je heen. Wees wijs en hou er mee op.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-31 - 15:46:52 send message to natasja

dat nam ik me zojuist voor wink ;)

nouja wellicht dat in het nieuwe jaar mensen wat beter gaan lezen op dit forum , zou een hoop misverstanden voorkomen.

en ik .. ik ga de laatste dag van 2004 vieren en hopen op een beter 2005 !
Ik wens iedereen een goed begin van het nieuwe jaar toe


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-12-31 - 16:07:58 send message to goffini

quote
Oh nog even over het verschil van opvatting, misschien gisteren tv gezien? De mensen daar gaven hun enige voedsel weg aan toeristen!!
Toch wel even een andere instelling dan zeuren over een geldbedrag dat de regering schenkt en waarvan we het geen cent minder van zullen hebben!!



Gisteren ook op tv gezien dat uit ervaring bij eerdere rampen het gros van het geld gewoon bij regering blijft hangen, en de bevolking gewoon verder krepeert.


triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2004-12-31 - 17:07:15 send message to triton

Een klein licht puntje voor de mensen in Azie. De Europese Unie heeft besloten om 300 miljoen Euro te schenken. Het zal een druppel op de gloeinde plaat zijn maar alles zal helpen om het vreselijke leed wat deze mensen is overkomen te verzachten. Als het al te verzachten is natuurlijk want het verlies van je dierbare is niet te verzachten. Laten we hopen dat er nog meer van deze enorme bedragen vrij komen. ALs iedereen het nou in zijn eigen mogelijkheden doet komen we met ze allen er wel uit. We leven namelijk op één wereld en de wereld is van ons allen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-31 - 19:12:25 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Gisteren ook op tv gezien dat uit ervaring bij eerdere rampen het gros van het geld gewoon bij regering blijft hangen, en de bevolking gewoon verder krepeert.

Dit ging dus over de burgers(eerste deel) en over de ophef over het bedrag wat door de regering werd overgemaakt (deel 2)

Je kan natuurlijk ook altijd niets doen, en dat scheelt een hoop (dus niet)
Bovendien in dezelfde uitzending waar je het uithaalde werd er nu duidelijk bij gezegd dat het nu anders ging.
Bovendien is het in die landen al een stuk beter dan dat het was(corruptie)

quote

inderdaad en daar geef jij ook een goed voorbeeld van nietwaar


Je snapt het niet he
Ik gaf het juist aan om te LATEN ZIEN dat je altijd wel een reden kan vinden om iets niet te doen.
Topic was volgens mij simpel: wie geven wil geeft, wie niet, geeft niet. Maar haal er nu niet allerlei excusses bij.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-12-31 - 19:12:29 send message to thuis

Mario... Belg ? Nederlander ? Chinees ? Zweed ? Amerikaan ? Indonesiër ? wat maakt het uit.
Ook jij bent gewoon een mens en bent TOEVALLIG geboren in een deel van aarde wat mensen Belgie noemen... Mario? wat heeft jou zo verhard ? Sterkte.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-12-31 - 19:17:12 send message to thuis

Veel teksten hier en ik heb zo weinig woorden om te beschrijven wat ik voel voor alle getroffen medemensen... Weten velen van jullie hoe sterk gedachten kunnen zijn? Denk met liefde en medeleven aan alle getroffenen, het zal ze steunen. Bid voor hen op jouw manier. Positieve energie bereikt alles en iedereen.


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-12-31 - 19:19:22 send message to leekgloster

zie ik vandaag in de krant touristen op het strand welke zondag nog was getroffen door de zeebeving.
De hotels waren alweer opgeknapt en de stranden weer super schoon.
Wie is er nu een egotripper?
Wij mensen die niets willen geven of je eigen buurman die liever zijn hotel vol heeft dan dat ie jou helpt.
Waarom zouden wij daar dan geld heen moeten zenden.
En wat betreft de fabrieken die naar die landen gaan omdat men zegt dat wij hier er minder voor willen betalen is grote onzin.
Een product hier gemaakt of in één van die lage lonenlanden maakt voor de prijs in de winkel niet uit.
enkel het nettowinstbedrag van de fabriek stijgt enorm.

Verder voor een ieder een vreedzaam en een voorspoedig 2005 gewenst.

Marcel


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-31 - 19:36:38 send message to Niltava

quote
De hotels waren alweer opgeknapt en de stranden weer super schoon.
Wie is er nu een egotripper?

hmm, dus je ziet liever dat ze de hand ophouden ipv zelf de handen uit de mouwen te steken.
En van wie denk je dat die hotels zijn?? 9 van de 10 is in westerse handen

Bovendien begrijp je denk ik even niet hoe groot het gebied is. Op de ene plaats heeft het noodlot harder getroffen dan de ander

quote
En wat betreft de fabrieken die naar die landen gaan omdat men zegt dat wij hier er minder voor willen betalen is grote onzin.
Een product hier gemaakt of in één van die lage lonenlanden maakt voor de prijs in de winkel niet uit.
enkel het nettowinstbedrag van de fabriek stijgt enorm.

Vast, daarom gaan fabrieken die het niet doen ook vast failiet
Economie gestudeerd zeker!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-12-31 - 20:29:00 send message to goffini

quote
Bovendien in dezelfde uitzending waar je het uithaalde werd er nu duidelijk bij gezegd dat het nu anders ging.

Laten we het hopen Niltava.
Ik steun al jaren het Rode Kruis, simpelweg om de reden dat ik denk dat mijn geld via die club wel op de goede plaats terecht komt.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-31 - 22:16:33 send message to natasja

quote
Je snapt het niet he
Ik gaf het juist aan om te LATEN ZIEN dat je altijd wel een reden kan vinden om iets niet te doen.
Topic was volgens mij simpel: wie geven wil geeft, wie niet, geeft niet. Maar haal er nu niet allerlei excusses bij.



Fijn uiteinde Niltava , voor mij is de discussie klaar , heb meer te doen als hier mijn woorden te blijven herhalen voor mensen die niet willen lezen.


protput
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-01-01 - 09:25:03 send message to protput

Mario, even een kleine steun van uit mijn hoek.
Ik begrijp perfect wat je in eerste instantie wou zeggen denk ik. Alle grote bedrijven trekken hier weg. Het begon in de textielsector, maar de rest volgt(Ik zie dit in het bedrijf waar ik werk).
Waarom zouden we dan nog MOETEN (want daar gaat het hier toch bij sommigen om) helpen ons eigen graf nog wat dieper te graven?
5 euro? ik kan deze makkelijk missen,maar ik geef onze Belgische staat al genoeg geld.Een mooi deel daarvan gaat elk jaar naar ontwikkelingslanden en steun aan het buitenland (rampen e.d.) denk dat ik daarmee mijn deel betaald heb,terwijl zoals aangehaald in eerdere reacties in eigen land mensen liggen te creperen (en niet alleen een luxeprobleem).
En in Belgie kunnen we nog "vrij" spreken ja,maar voor hoelang nog? Wanneer wordt er hier iemand vermoord omdat hij of zij bepaalde dingen zegt die anderen niet willen horen?
Dat alles en zo veel meer maakt ons zo hard denk ik.
Sterkte en tot over 20? jaar.





Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede