Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > de aardbeving
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : de aardbeving
tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-28 - 00:29:13 send message to tonnl

Ook hier mag vast wel wat aandacht gevraagd worden voor de actie van de Samenwerkende Hulporganisaties.
Een ramp van dergelijke omvang vraagt om wereldwijde steun, uit alle lagen van de bevoling, ongeacht leeftijd, natinaliteit, ras of geloofsrichting.
Giro 555 ten name van SHO
zie ook: www.giro555.nl

Ton.


cheetah
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-12-28 - 22:09:18 send message to cheetah

Ik ga deze landen zeker wat steunen.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-28 - 23:31:12 send message to Mario

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het had beter geweest in de industriegebieden zoals Manilla bv. want daar staat het vol met fabrieken die eigenlijk bij ons zouden moeten staan maar voor de goedkoop naar ginder verplaatst zijn en hier voor werkloosheid zorgen.

Kan slecht overkomen maar is ook realiteit en een ramp voor de mensen hier die daardoor hun werk verliezen.

Zal wel verwijdert worden maar ik beroep mij op vrije meningsuiting.


duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-12-29 - 00:01:58 send message to duqie

Mario waar hebben we het over?? ik zit op dit moment ook zonder werk maar dit??


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-29 - 00:05:28 send message to Hawkeye_nl

Vrijheid van meningsuiting ok maar dit? angry

Erwin



Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-29 - 00:09:51 send message to Mario

Mario waar hebben we het over?? ik zit op dit moment ook zonder werk maar dit??

In de omgeving waar ik woon verhuizen alle bedrijven of afdelingen ervan naar die landen voor de goedkoop en worden mensen ontslaan daarvoor...mensen die hun huis moeten afbetalen en die kinderen hebben...ik ben voorlopig gespaard maar het zal algemeen worden en Europa zal leeg lopen.
Dus denk 2x na voor je hen steund want voor je het weet heb je steun van hen nodig...benieuwd wat zij zullen doen...
De regering heeft geen geld voor de daklozen hier maar kunnen wel onmiddelijk ettelijke miljoenen uittrekken als steun voor ginder???

Jaja ik weet het wel: broederlijk delen...maar zusterlijk opeten.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-12-29 - 00:10:15 send message to agabird

Ik verwijder niet veel hoor. Dus dit blijft ook gewoon staan.

Dit bericht geeft een duidelijk beeld over jou. En als jij dit beeld over jezelf in het forum wil neerzetten, dan moet je dat doen.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-12-29 - 00:58:24 send message to dijkkamp

als iemand dat durft te schrijven baal ik dat er vrije menings uiting is de mensen waar jij de vloedgolf naar toe wou sturen die hebben geen kinderen of een huis wat afbetaalt moet worden en die gun je het wel dit zegt heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel over jouw en denk dat we daar onze eigen conclusie maar moeten uittrekken als mens heb je voor mij afgedaan en dan ook als vogelliefhebber


ps agabird dit is een vogelsite jouw site en wat wel mag en niet mag bepaal jij maar maar politiek op deze manier angryangryangry


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-29 - 02:53:34 send message to Mario

Ohja gaan we nu eventjes semtimenteel doen vanwege een aardbeving en vloedgolf terwijl er elke dag mensen (en je vooral kinderen)sterven van honger,dorst en allerlei ziektes.
Maar nu alles eens mooi in de media geplaatst word en er blanke slachtoffers bij zijn wil iedereen opeens wel helpen...wie is hier de boeman...


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-12-29 - 08:14:57 send message to goffini

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
als iemand dat durft te schrijven baal ik dat er vrije menings uiting is de mensen waar jij de vloedgolf naar toe wou sturen die hebben geen kinderen of een huis wat afbetaalt moet worden en die gun je het wel dit zegt heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel over jouw en denk dat we daar onze eigen conclusie maar moeten uittrekken als mens heb je voor mij afgedaan en dan ook als vogelliefhebber



Zie je dat we helemaal geen vrije menings uiting hebben. Dat hebben we alleen als je mening in ons straatje past.
Respect??!!??
Leer dan ook eens een ander zijn mening respecteren en probeer desnoods nategaan waarom iemand zo denkt.

Even terug naar het eigenlijke onderwerp;
Natuurlijk moet je de overlevende helpen, we hebben toch instanties genoeg die daaraan meewerken. Persoonlijk, voel ik me daar in elk geval niet toegeroepen. Ik steun liever de man op straat of het bijstandsmoedertje, die mensen hebben net zo hard steun nodig.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-12-29 - 08:47:09 send message to johanblok

Deze discussie heeft niets met vogels te maken, maar daarvoor is het misschien ook wel de kroeg. In elk geval, ik bespeur hier een enorme berg egoisme waar ik misselijk van wordt. Werkloosheid in Nederland betekent wonen in een kleiner huis, een wat minder dure of helemaal geen auto (hebben wij overigens ook niet) en nog meer besparingen op luxe artikelen. Over eten en onderdak op zich hoeft men zich in Nederland geen zorgen te maken. De enigen in Nederland die het echt moeilijk hebben zijn bijstandsmoeders met vele kinderen. Maar ook de welvaart van de laatste is ongevergelijkbaar veel groter als die van de meeste mensen in derde wereld landen. Waaraan hebben wij die welvaart te danken? Voor een groot deel aan koloniale overheersing, oorlogen, slavernij en andere gore machtsspelletjes.
Het is op geen enkele manier te verantwoorden dat iemand die toevallig in Nederland geboren is, recht heeft op meer welvaart dan iemand die toevallig in Manilla of Marroko geboren is. Het is tegenwoordig breed geaccepteerd om vreemdelingenhaat te verspreiden maar de personen die dit doen spelen in op uitermate verwerpelijke en gevaarlijke racistische gevoelens. Nederland lijkt tegenwoordig wel een land van klagers en egoisten, maar de meeste reacties op dit forum bewijzen gelukkig dat er ook nog anderen zijn.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-12-29 - 08:50:49 send message to johanblok

Overigens de mening van Mario mag zeker geuit worden, ik sluit me aan bij agabird, het maakt duidelijk waarvoor iemand hij is. Zolang iemand geen scheldwoorden gebruikt, maar een inhoudelijke mening uit heb ik daar geen enkel bezwaar tegen.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-29 - 09:57:12 send message to parkietenpeter

De chinees heeft een gezegde, ik zal het vertalen;

"Als men alle problemen van de wereld op een hoop werpt, is men blij zijn eigen probleem terug te vinden."

Voor iedereen is zijn eigen probleem het grootst, zo kan ik mij wel indenken dat Mario niet gelukkig is met de situatie rond hem heen. Hij brengt het alleen nogal ongelukkig, maar zoals agabird al zei; "..."
Neemt natuurlijk niet weg dat Johan gelijk heeft en wij nog altijd in weelde baden.

Zolang de ene mens over de andere heerst tot diens nadeel(Pr.8:9), zal er nooit een gelijkheid in rijkdom komen. En dat is jammer.

Allen succes gewenst met zijn/haar problemen. Ook hier in Nederland.
wink ;) Peter


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-29 - 11:07:03 send message to Jacqueline

sad :(

Verschrikkelijk wat daar is gebeurt, denk niet dat de vader met zijn dode dochtertje in zijn armen tot aan zijn middel in het wassende water ( foto gezien in de media )erbij stilstaat dat er steeds minder werkgelegenheid is in ons land en er omheen.
Dat vele gefrustreerd raken wat zich op hoog niveau afspeelt wat werkgelegenheid betreft begrijp ik volkomen, maar laten we dit gescheiden houden met dergelijke rampen.
Dat het moeilijk kan zijn om dit te doen, blijkt wel uit het feit dat ze zelf terplaatse daar ook moeite mee hebben, Tamil Tijgers hoe onbegrijpelijk het ook is gaan ook gewoon door met hun al dan niet terechte strijd.
Dat de wereld verhard zien we dagelijks om ons heen, maar laten we toch ons medeleven en goede hart tonen aan hen die getroffen zijn.
En hopen dat dergelijke rampen ons bespaart blijven, luxe in moeten leveren is geen ramp, je familie en kinderen in moeten leveren is wel degelijk een ramp.

sad :(

Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-29 - 12:05:39 send message to natasja

nou niet direct zo grof over iemand heen vallen ..

het leven in nederland kan heel moeilijk zijn , ook in nederland is niet alles goed geregeld en dat is echt niet alleen voor de bijstandmoeders , die krijgen nog een uitkering ..
Als je je hele leven hard gewerkt hebt om iets op te bouwen kan dat in 1 keer weggevaagd worden door bijv. een fabriek die opeens naar een ander land verhuist vanwege de goedkopere krachten ,natuurlijk baal je dan enorm !
het is niet zo dat er in nederland geen armoede heerst er zijn ontzettend veel gezinnen en oudere mensen die een ware strijd moeten leveren om een beetje normaal te kunnen leven , wellicht niet vergelijkbaar met de armoede van andere landen maar we leven niet in andere landen maar in nederland .

Enig idee hoe frustrerend het is als je schulden oplopen en oplopen en dat terwijl je al geen luxe meer hebt ? Enig idee hoe frustrerend het dan is als half nederand gaat zeggen hoe erg ze het vinden en hoeveel miljoenen er dan naar andere landen gaan ?

Als iemand zo reageerd als Mario doet zit daar een situatie aanvast en dat heeft niets met egoisme te maken.

en ja ook ik weet hoe geweldig de boel in nederland is geregeld , ik ben 30 en werk al vanaf mijn 15de , vorig jaar werkte ik voor een schoonmaakbedrijf 5 uur per dag en werkte ik freelance voor endemol 11 uur per dag , omdat het feelance werken nog voor een paar maanden verzekerd was heb ik toen besloten het schoonmaakbaantje op te geven , toen nog 6 maanden freelance gewerkt maar daarna stopte het project dus kwam het er uiteindelijk toch van om bij de ww aan te moeten kloppen , na de inschrijfprocedure en het hele gedoe zat ik inmiddels 4 maanden zonder inkomen om daarna te horen dat ik geen recht op ww had omdat ik zelf ontslag had genomen bij het schoonmaakbedrijf ,geweldig geregeld niet waar .. als ik mijn werk zo slecht had gedaan zodat ik werd ontslagen had ik wel recht op ww gehad .. ironisch maar waar zo fantastisch is het nou geregeld in nederland .

en zolang nederland niets doet voor de mensen die het moeilijk hebben in eigenland zal ik nederland ook niet meehelpen om andere landen te steunen en dat mag dan gezien worden als egoisme maar geen mens gaat cadeau's voor kinderen van de buren kopen als het de cadeau's van de eigen kinderen niet eens kan betalen.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-12-29 - 12:25:23 send message to dijkkamp

mijn laatste reactie op deze topic:


mario mischien is mijn reactie wel emotioneel maar als jij iemand anders de dood toewenst of dat hij/zij zijn kinderen verliest tengunste van jou vind ik dit......... ik weet waar ik het over heb afgelopen 24-12 was het 7 jaar geleden dat wij onze enigste zoon zijn verloren


goffini goed lezen graag ik baal op dat moment van vrijemenigsuiting heb niet gezegd dat die afgeschaft moet worden.
en mario is niet werkeloos het is hem gespaard gebleven zo als die zelf schrijft


natasja als je alleen maar aan je zelf denk is dat egoisme en dat moet soms maar niet in dit geval een ander dood en verderf toe wensen tengunste van jezelf


om te eindigen met een gezegde die ik geleerd heb op school ik wens u allen wat u een ander toewenst voor 2005



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede