Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > de aardbeving
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-30 - 23:55:36 send message to tonnl

Ik geloof werkelijk mijn ogen niet.
Als ik dit geweten had was ik nooit met mijn bericht gekomen.
Wat zijn we als mensheid toch diep gezonken.
Internet, lekker anoniem, haalt daarbij ook nog de stinkende modder ònder de stenen vandaan lijkt het soms wel.
Eem vader die al dagen wanhopig zijn gezin zoekt tussen honderden lijken, beschuldigen van "broodroof" is lager dan ik ooit ergens op een forum zou verwachten.
Wat is het probleem, kan je nu nog maar 2 keer per jaar op vakantie? Ik schaam me diep dat ik dit hier moet lezen. respect alom voor Jan, maar er zijn grenzen, toch? Mag dit weg?

Ik heb zoveel overgemaakt als ik kan missen, iedereen moet helemaal zelf weten of hij meedoet. Mijn bedoeling was alleen ook hier te laten weten hoe verschrikkelijk ik het vind wat gebeurt daar.
Ton, droevig.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-31 - 01:41:00 send message to Jacqueline

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

sad :(

Hier nee tegen zeggen, hier je ogen voor sluiten,hier je hoofd voor wegdraaien, hier je schouders voor ophalen.

Droevig, hier rest alleen MEDELIJDEN.


KIND MIJN KIND WAAROM JIJ,!!

Op deze manier je dierbaarste bezit te moeten dragen, dat is een ramp, dat is pas echt erg, troosten kun je deze vader niet, maar sta hem bij in alles wat je wel kunt.

TONNL

Laat deze topic alsjeblieft toch maar staan.
De hele wereld staat klaar om te helpen, mensen van alle rassen en kleuren slaan hun handen ineen.
Gebroedelijk naast elkaar staan hele natie's klaar met hulp.
Laat dat het bewijs zijn dat vele heel vele gelukkig anders denken dan een enkeling hier.

sad :(
Peter.



Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-31 - 02:43:58 send message to Mario

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Idd laat maar staan want in Afrika en andere plaatsen is dit dagelijkse kost en niemand kraait erom maar er gebeurd ergens eens een ramp en dan kan iedereen geld uitgeven.

Iets duidelijker :

Nu word er gedaan of de helft van de wereld er aan is gegaan, denken jullie wel na? In Afrika zijn nog niet zo lang geleden 500 000 mensen afgekapt met messen, honderdduizende vrouwen verkracht, kinderen verkracht vermoord noem het maar op, daar kwam hoog uit 5 minuten iets van op het nieuws. Omdat in het gebied waar de vloedgolf kwam ook veel toeristen zitten is de ramp ineens een ramp.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-31 - 09:55:37 send message to parkietenpeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste mensen,

Ik weet dat we hier in de kroeg zitten. Onderhand is deze kroeg wel eentje geworden waar toch ook serieuze gesprekken gevoerd worden. Dit is er zo een.
Nu ben ik het niet eens met verschillende reacties die hier geplaatst zijn, maar daar wil ik jullie nu niet op wijzen.
Als je de algemeenheid van de reacties beschouwd zul je moeten toegeven dat nagenoeg iedereen meent voor anderen te kunnen spreken. Als ik zie dat er gesproken wordt over het wel of niet KUNNEN bijdragen...

Hoe kan iemand in een ander zijn beurs kijken.
Hoe kan iemand bepalen wat een ander missen moet omdat hij er zoveel van heeft.

Hoe kan iemand nu zeggen dat het leed van een naaste er niet toe doet, dit is wel te proeven in reacties, terwijl wij vergeten dat wijzelf ook afhankelijk zijn van de goodwill van ander naasten. Laten we eerlij kzijn het begint al als baby, zonder naaste (moeder) kunnen we niet overleven.
Zelf geloof ik vast in een schepper, met mij vele meer, denk je dat het God verheugd als wij zo met zijn schepping omgaan?

O, ja, er zijn vele die zeggen dat als God bestaat hij hier toch zeker iets aan moet doen. Maar als de mensheid over het algemeen al duidelijk maakt dat het zonder God wenst te leven, men trekt zich al eeuwen niets meer van God aan, mogen wij dan wel verwachten dat God in actie komt als WIJ het willen.

reacties in dit topic laten zien dat ook hier velen God niet meer accepteren maar wel klagen en hem de schuld willen geven van de ellende die de mens over zichzelf heeft gebracht. Natuurramoen zijn een indirect gevolg hiervan.

Kijk eerst eens naar de o zo domme dingen die wijzelf doen en kijk dan pas naar de foutjes van andere.

In nood leert men zijn vrienden kennen.
Wat is dan nood? Hoe erg moet het nog worden voordat wij het initiatief nemen en ons als naasten betonen?

Gods kracht wens ik ieder die lijdt.
wink ;)Peter


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-31 - 11:06:55 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sad :(

Wat zich in Africa heeft afgespeeld met name in Ruwanda heeft uitgebreid in de media gestaan, tot op de dag van vandaag gaan daar nog karrevrachten hulpgoederen naar toe.

Wat zich in Somalie heeft afgespeeld, heeft uitgebreid in de media gestaan, tot op de dag van vandaag worden daar karrevrachten hulpgoederen heen gebracht.

Wat zich in Irak afspeeld op dit moment staat nog dagelijks in de belangstelling van de media, en ja ook hier gaan karrevrachten met hulpgoederen heen.

Al worden de hulpverleners en goederen met een kogelregen ontvangen toch gaat men door met het zenden van hulp.

Aids in de Africaanse landen word met de grootst mogelijke kracht bestreden, maar het moeilijke van deze hulp is dat voorlichting hoe te voorkomen, zeer slecht opgenomen word door de plaatselijke bevolking, oude gewoonte's moeten doorbroken worden voordat er daadwerkelijk zich komt op vooruitgang.

Aan alle voorbeelden zoals hier boven vermeld ligt menselijk ingrijpen/falen aan ten grondslag.

Maar een rilling van de aardkorst veroorzaakt het leed wat zich nu afspeelt in Azie, niet door menselijke conflicten.

Wanneer VUUR,WATER,WIND te samen komen, hun krachten bundelen, zal de mens in alle nederigheid zijn hoofd buigen, om daarna samen de gevolgen te ondergaan en samen gebroedelijk naast elkaar zonder onderscheid van ras en kleur elkaar bij te staan.

Laten we op deze laaste dag van 2004 proberen om in gedachte bij deze mensen te zijn, waar ook ter wereld, en bij de nieuwjaars wensen van de aankomende oudjaarsavond ook even stil te staan bij alle elende die ons gelukkig tot nu toe bespaard is gebleven.
En de stille wens uitspreken dat de getroffen mede mensen de kracht moge vinden en krijgen om uit hun diepe dal te klimmen.

sad :(
Peter.



parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-31 - 12:05:11 send message to parkietenpeter

Ik ben het direct met je eens dat er een verschil is in direct menselijk handelen en de gevolgen van het ontberen van Gods bescherming, omdat wij Hem de rug toekeren.

Ik wil mij aansluiten bij jouw gedachten om de slachtoffers te gedenken, maar uiteraard ook na nieuwjaarsdag. Het is jammer dat mensen met nieuwjaar elkaar veel goeds toewensen en daarna weer op de oude voet door gaan.

Succes en iedere dag met gezond verstand weer op, wens ik jullie.
wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-31 - 12:22:31 send message to natasja

reacties gaan hier wel een heel eigen leven lijden krijg ik het idee ..

wat betreft die opmerking over de 5 euro en internetabbo. Ik heb niet beweerd dat ik geen 5 euro kan missen ,maar er zijn wel mensen in nederland voor wie 5 euro een groot bedrag is , het is 5 broden en sommige mensen kunnen dat nou eenmaal niet zo makkelijk betalen als andere , daar vroeg ik ook wat begrip voor.

en ik krijg erg het gevoel dat mijn reacties op een hoop gegooit worden als zijnde het intreseerd d'r niks wat daar gebeurd is en ze vind het allemaal wel goed , Nou dat is de grootste onzin Ik vind het ook heel erg wat er gebeurd is , mijn vader zit ook in thailand en zijn familie ook en Gelukkig niet in het getroffen gebied maar enig idee hoe het aankomt als je zoiets ziet op tv en nog niet eens weet of je vader in het getroffen gebied zat of niet ??
dus denken jullie ook even goed na voor je gaat beweren dat het mensen niets doet of intreseerd.

het enige wat ik aangeef is dat ik vind dat de nederlanders die nu zo in de bres springen dat ook wel eens mogen doen voor het leed in hun eigen land , ik vind dat de miljoenen die er heen gaan gewoon te veel zijn terwijl er in nederland ook veel mensen het heel moeilijk hebben iets waar nooit naar gekeken word maar blijkbaar mag je alleen maar zeggen stuur zoveel mogelijk geld heen want dat er mensen in nederland het moeilijk hebben intreseerd ons niets.

Nou sorry maar mij intreseerd het beide ! en mijn medeleven voor mensen houd niet op bij wat er in de media te zien is , ik sluit mijn ogen evengoed niet voor het leed wat in nederland aanwezig is ook al is dat een fractie van het leed in azie het is er en in mijn ogen is leed altijd iets om begrip voor te hebben maar jammer .. dat mag hier dus niet getoont worden want dan ben je maar gelijk harteloos en weet ik wat al meer

maargoed ik hoef mijn standpunt hierin niet te gaan verdedigen tegenover wie dan ook en als mensen vinden dat ik hierdoor dan door de mand val als mens zijnde is dat hun tekortkoming in lezen en niet mijn tekortkoming als mens zijnde.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-31 - 12:44:02 send message to Niltava

Natasja, het ging er om dat je op zo'n moment even niet over je eigen leed praat.
De meeste mensen weten best wel dat het in Nederland ook steeds minder wordt.
Maar met een beetje respect(ahumm) mag je je eigen leed toch wel even wegcijferen tegen 125.000 doden!

Heb je dat dus niet dan val je wat mij betreft wel degelijk door de mand


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-31 - 13:06:43 send message to natasja

niltava ,ik heb alleen gereageerd nadat iedereen zo over marco heenviel en aangegeven dat er in nederland ook veel leed is en dat ik me dus wel kan voorstellen dat mensen een beetje teleurgesteld reageren als ze horen hoeveel er naar die ramp gaat ook al zijn hun problemen vele malen minder ernstig maar er word direct op gereageerd als zijnde dat die ramp me niets doet etc etc. en dat vind ik onzin


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-31 - 13:24:18 send message to Niltava

Denk dat je op zo'n moment zo'n standpunt niet moet verdedigen.
Bovendien is het nu ook weer niet zoveel geld dat er heen gaat (op staatsbegrotingniveau)
Denk ook niet dat het probleem van de "Nederlandse problemen" niet zo zeer in een dergelijk geldbedrag zit maar in een andere manier van wetgeving en benadering van deze problemen.
Maar zoals gezegd op een dergelijk moment moet je even stil zijn.


Oh nog even over het verschil van opvatting, misschien gisteren tv gezien? De mensen daar gaven hun enige voedsel weg aan toeristen!!
Toch wel even een andere instelling dan zeuren over een geldbedrag dat de regering schenkt en waarvan we het geen cent minder van zullen hebben!!

Zie de dingen graag even in perspectief


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-31 - 13:38:06 send message to natasja

quote
Oh nog even over het verschil van opvatting, misschien gisteren tv gezien? De mensen daar gaven hun enige voedsel weg aan toeristen!!
Toch wel even een andere instelling dan zeuren over een geldbedrag dat de regering schenkt en waarvan we het geen cent minder van zullen hebben!!

Zie de dingen graag even in perspectief




De mensen daar gaven hun enige voedsel weg aan toeristen!!
Toch wel even een andere instelling dan ..
ja dan wat .. dan jouw voorbeeld een andere instelling als die paar tientjes wat mensen nu storten wat inhoud dat ze 1 trui of broek minder kunnen kopen die maand .. zo kan je natuurlijk altijd wel vergelijkingen treffen wink ;)

Maargoed die miljoenen die nederland stuurd vanuit de regering zijn natuurlijk ook bijelkaar gekomen door het nederlandse volk , op zich draagt iedereen zijn steentje dus al bij en ik zou ook echt niet willen dat nederland niets zou doen

en wat je perspectef betreft .. weet je dat er in delen van thailand gewoon alweer feest word geviert .. thailand is erg groot en voor vele in thailand is de afstand naar het rampgebied zo groot dat het op hun levens geen directe impact heeft ,mijn vader zit in bangkok op de kaart een klein stukje vanaf Phuket maar in werkelijkheid ruim 500 kilometer van elkaar vandaan daar word op dit moment flink gefeest omdat ze vrij hebben van hun werk , 3 dagen lang feest omdat ze daar normaal 7 dagen per week werken en eens in de zoveel tijd dus 3 dagen vrij krijgen.

dus in dat perspectief is het niet zo heel erg als mensen hun eigen problemen niet wegcijferen ..


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-31 - 13:38:41 send message to parkietenpeter

Natasja,

Sterkte meid, heb je al iets gehoord?
Ik leef mee met allen die hierdoor getroffen zijn en alle belanghebbende.

Succes
wink ;) Peter


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-31 - 13:44:49 send message to parkietenpeter

Even ter verduidelijking,

Het geld, die miljoenen, dat nodig is is alleen voor een noodoplossing nog niet eens voor de opbouw van het land.

op nu.nl gelezen:
Inmiddels 9,3 miljoen euro op giro 555
Dus voor iedereen die denkt dat de NEdelander het koud laat...

...Er zijn dagen dat k het niet in mijn beurs.
heb.

Toch al aardig van die hollanders.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-31 - 13:45:07 send message to natasja

Nou we hebben inmiddels contact gehad , vooral in het begin was het heel onduidelijk welke gebieden precies getroffen waren , gelukkig was mijn vader inmiddels in bangkok ver weg van het rampgebied ook de rest van zijn gezin daar is veilig en dat klinkt dan misschien egoistisch maar ik was voornamelij erg blij dat mijn vader en z'n familie daar veilig waren , maar vreselijk voor de mensen die wel in de rampgebieden zaten en de familie's o.a. in nederland waar gezindsleden van vermist zijn sad :(


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-31 - 13:46:48 send message to natasja

quote
Denk dat je op zo'n moment zo'n standpunt niet moet verdedigen.



denk dat je daar gelijk in hebt maar ik kan er slecht tegen als iedereen over 1 persoon heen valt en ik me wel een beetje zijn reactie kon voorstellen in zijn situatie ..




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede