Sibdis, Met elk willekeurig grafisch programma kun je foto's verkleinen voor je ze uploadt. In windows zit al MS paint ingebouwd, ook daarmee kan het. Maximaal 600 pixels breed voor dit forum. Je foto's moet je eerst ergens online zetten, bijvoorbeeld op je homepage-ruimte. Je bekijkt zo'n foto dan online en kopieert het adres (bovenin je balk). Dat adres plak je hier tussen "[img}" en "[/img]" en het zou moeten werken.
Een jonge lammergier misschien? Al zijn die normaal veel lichter van kleur al kwam ik net een foto tegen van een die sterk op deze vogel leek al had die wel het baardje dat zo typerend is voor de lammergier
Hallo
Inderdaad de gierarend heeft veel meer wit op de kop en schouders maar is dat bij een jeviniel ook.
Als ik echter naar de snavel kijk is dit geen arend snavel hetgeen er het dichtste in de buurt komt is de snavel van de visarenden echter ik geloof dat deze langer en rechter is ook heeft de snavel een ronde vorm naar de punt toe.
De bevederde kop met alleen een kale plek rond het oog uitlopend naar de snavel is een ander herkennings punt die overeen komt met de gierarend.
Het verenkleed kan veranderen veerinplant en snavelvorm niet. vandaar dat ik het nog even hou op de gierarend.
Trouwens ik heb nog geen enkele reactie gezien op de vogel daarboven.
De vleugelvorm daarvan is als de Cetti zanger ook de brede staart komt daarmee overeen maar de hele famillie Sylviidae afgezocht die markante borstvlek blijft mij de das om doen.
Ik kom niet verder dan een leaf warbler met een vreemde borstvlek