De tangara is inderdaad de Zwaluwtangara. Op de achtergrond zie je een van de drie jongen die toen net uitgevlogen waren.Dit was (1998) de eerste kweek met deze tangarasoort in Nederland en wellicht Europa.
De eerste foto is van een dame uit Suriname?
De derde foto heb ik genomen in de diertuin van Kaapstad in Zuid Afrika. De eerste vogel is mij geheel onbekend, de achterste is een Aracari. niet de soort die Hans (rupicola) genoemd heeft.
ik mag wel eens aan een brilletje gaan denken geloof ik want ik zie nu pas dat er twee vogels op foto 3 van Picolet staan!
Ben het wel eens met Crinifer piscator de grijze bananeneter voor de voorste vogel.
De toucan(ette) zou bij nadere beschouwing wel eens de Pteroglossus aracari kunnen zijn.
Hans (rupicola) ik heb het nagezocht in het boek : Toucans, Barbets and Honeyguides Van Lester Short.
Het is inderdaad een Black- necked Aracari (Pteroglossus aracari).
Erwin (niltava) het is geen Twa TWa maar bijna goed. Het is het kleinere neefje....de Picolet.
Van een mannetje heb ik helaas geen duidelijke foto. Het koppel waar ik meerdere jongen van heb gekweekt waren wildvang en bleven schuw. Het zijn waarlijk prachtige zangers en heb vaak genoten van de zang van deze vogels. Het jong op de foto is een jong mannetje die helaas wat zang betrof niet aan zijn vader kon tippen.
Erwin (niltava) hij lijkt wel veel op de soort die jij noemt. Hij is het echter niet en wordt vaak met de vogel op de foto verwisseld.
Het is een paapje uit Suriname en ook een populaire zangvogel, zoals de Twa Twa en de picolet.
Wie doet nog een poging?