hoi ruud ik gebruik 7,5 mm dit omdat dit volgens de PS ids voorgeschreven
daniel als het jong bij de pruimekoppen groot komt houd ik een koppel door als ik pop en man heb
of het beter gaat in een kweekkooi dan in een voliere weet ik niet maar ik heb ze in de kweekkooi omdat ik ze buiten in de voliere niet kan houden van wegen het geluit. ze makeneen scherp kaykay geluid niet zo hard als een kakatoe hoor. 1 koppel in de woonwijk zal net kunnen denk ik maar 2 of meerdere koppels dan bijft het schreeuwen vooral als ze elkaar zien.
Bedankt voor de nette beantwoording.
Nogmaals vogel ziet er mooi uit.
De vraag stelde ik omdat ik zelf ook overweeg t.z.t eens zo een koppel aan te schaffen.
Mijn vrouw vindt ze namelijk fantastisch.
Dus wie weet wat ik mijn vaste hokverzorger nog eens schenk. Ze heeft het wel verdiend want een beter hokverzorger is er niet te vinden
Ik had een kweekkoppel valken (pop albino man witmasker) met 3 jongen. De pop is dood gegaan en nu voerd de man de jongen alleen. Het eerste jong is uitgevlogen. Als ze allemaal uitgevlogen en zelfstandig zijn. gaan ze naar een andere volière. en komt in die volière waar die valken uit komen een koppel veelkleurparkieten.
Mijn koppel mexicaanse roodmussen hebben op het momend 3 jongen op stok en nu hebben ze 5 eieren waarvan er alweer 3 uit zijn gekomen.
Het eerste koppel zanglijsters heeft 2 jongen op stok en nu weer 4 eieren.
Het twede koppel zanglijsters heeft het 2de ei gelegd vandaag.
En nu maar hopen dat er in ider geval een pop tussen die jongen zanglijsters zit, want we hebben 2 overige mannen waarvan we eerst dagten dat het een koppel was.
Verder hebben we er nog een paar kuikens bij van de gallus gallus gallus en is de gallus gallus jabouilei (deze heeft rode wangen en de nominaatvorm witte wangen) aan het broeden op 9 eieren die over een paar dagen uit moeten komen.