Een leuke tip voor deze mooie vogels; boor wat gaatjes schuin in de boomstam en doe daar af en toe wat buffalowormpjes in, dan hebben ze echt wat lekkers te zoeken.
quoteEen leuke tip voor deze mooie vogels; boor wat gaatjes schuin in de boomstam en doe daar af en toe wat buffalowormpjes in, dan hebben ze echt wat lekkers te zoeken.
De stam die je op de foto ziet is een sterk vermolmde dennenstronk, hij zit bomvol insecten waar ze een hele dag naar zitten hameren. Ook kloppen ze er gaten in waar ze nootjes in verstoppen. Zo'n voorgeboorde stam is ook een mooi idee maar daar ik toch in het bos woon geef ik ze liever het echte werk
Het zijn inderdaad vogels die een hele erg druk in de weer zijn en allerlei afleidingen en uitdagingen weten te appreciƫren. Een cleane kweekbox met 2 standaard horizontale zitstokken is dan ook niets voor hen.
Ook in Belgiƫ zijn ze sinds kort vrij te houden mits ze correct geringd zijn. Daarbij misschien niet onbelangrijk op te vermelden dat deze vogels zeer vroeg geringd moeten worden (op de website van de bec las ik 4 dagen maar de kweker adviseerde zelfs dag 2 om ze nog vlot geringd te krijgen).
Dag 3 of 4 kan best. En nu zelfs later aangezien de ringmaat enorm is vergroot.
Btw je hoeft zelf niets te verstoppen, dat doen ze zelf wel!! Vond na verbouwing elke naadje meelwormen.
Mooie boomklevers zeg ik heb ze al eens life gezien bij een bevriende kweker. echt zeer beweegelijk en nooit stilzittend. wat ik op vond vallen was dat deze vogel groot is ik verwachte zo groot als een mus maar ze zijn zeker 2 keer zo groot.
hopelijk kweek je er mee groetjes egon