Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bedreiging Diefstal
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



reneee
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-11-12 - 19:56:33 send message to reneee

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zou meneer mink ook kunnen bevestigen dat hij idd coffeeshops in zijn bezit heeft?

Ook ben ik benieuwd naar een kvk nummer.
Onder 4animals is niks te vinden op de site van het kvk en onder de naam mink ook niets benoemenwaardigs. Het lijkt of ze zich al enigsins ingedekt hebben.


4animals
Geroyeerd
Posts :5

Geroyeerd
2006-11-12 - 23:36:42 send message to 4animals

draai gerust om alle feiten heen deze meneer zijn grijze roodstaarten hebben nou eenmaal pbfd kan ik ook niets aan doen gr mink


4animals
Geroyeerd
Posts :5

Geroyeerd
2006-11-12 - 23:38:48 send message to 4animals

deze meneer zijn grijze roodstaarten heb ik zien doodgaan zonder dat doormalen of feld ze konden helpen gr linda


reneee
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-11-13 - 00:14:45 send message to reneee

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dan had je het ook al kunnen aanzien tijdens de koop wink ;)
De pbfd zouden ze ook bij u in de zaak opgelopen kunnen hebben.

Maar blijf benieuwd naar het kvk nummer...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-13 - 00:51:56 send message to tonnl

Je zegt hier dus eigenlijk dat je vogels hebt gehad die in je zaak gestorven zijn aan pbfd.

Alle andere vogels die er toen zaten, zijn die afgemaakt of op z'n minst in quarrantaine gegaan?
Eigenlijk weet ik het antwoord al, meer een retorische vraag; die hebben jullie gewoon verkocht...
Ook met pbfd-garantie?
Ton.


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-11-13 - 06:24:58 send message to Triton

stel dat dat zo is dat is toch het risico van je vak.

Ga nu is in op mijn eerder geplaatste reactie. Maar ik weet wel waarom je dat niet doet omdat ik gelijk heb. Wat een ondernemer ben jij zeg. Ken je die gezegde wie goed doet wie goed ontmoet. Ik denk het niet maar knoop die maar is in je oren.


jansens
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-11-13 - 11:23:32 send message to jansens

Ik volg de soap nu al 1/2 jaar en zou iedereen de raad geven : heb Uw eigen mening en sluit dat boeltje af.Ik weet nu niet om welk bedrag het hier gaat maar dat zijn de risico's van het vak, zowel van de kweker als de verkoper. Als dierenvriend vogelkweker zou je geen Baby's mogen of willen verkopen, hou ze langer in huis en automatisch zullen ze nog meer waard zijn, doch de risico's op sterven liggen dan wel bij jezelf. Als verkoper zou het identiek moeten zijn ; te klein :GEEN geld en zeker niet onmiddelijk betalen, er zou veel meer gedaan worden voor ( het geld ) de vogeltjes ...... aan jullie de keuze ......
Hopelijk hiermee niemand gekwetst te hebben sluit ik hierbij met ......groeten


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-11-13 - 12:33:18 send message to agabird

Ik denk dat we inderdaad zo langzamerhand genoeg hebben gehoord van Mink en 4Animals. Ik ben bang dat we hier niet veel verder komen met een oplossing of een discussie.

De heer Mink weet verdomd goed woorden te verdraaien, uitspraken in zijn straatje uit te leggen etc.

Een voorbeeld, eerste is van Mink hier uit het forum:

quote
verder melde ik vogelarena al in mei of ze aan deze meneer wilde vragen zijn roodstaarten niet meer op vogelarena te verkopen omdat ze pbfd hebben vogelarena weigerde dit helaas


Mijn antwoord destijds op hun e-mail:
quote
Het nadeel is dat ik 100% zeker moet zijn dat zij dieren verkopen met pbfd voordat ik actie kan ondernemen. Dus als je een bewijs in handen hebt, dan zou ik willen vragen dat te sturen (via e-mail). En natuurlijk de namen van de personen in kwestie, anders wordt het heel lastig.

Wij hebben helaas niet zelf de mogelijkheden om op basis van vermoedens of indirect bewijs, zelf een onderzoek te starten om te bepalen dat deze heren zieke vogels verkopen. Aangifte bij de politie zou dus helemaal niet zo'n slecht idee zijn omdat zij dan wel verplicht zijn dit verder te onderzoeken. (of de AID)


De mail wisseling vond trouwens plaats midden juli, niet in mei.

De vraag van hun kant ging niet over de heer August, maar over 2 andere personen waar zij "zogenaamd" pbfd van zouden hebben gekregen.

Dat zijn dus al 3 verschillende personen waar 4animals pbfd van zou hebben gekregen allemaal rond dezelfde periode, dan ga je toch afvragen of die ziekte niet gewoon in hun collectie zit, in plaats van in die van de kwekers.

En als 4Animals dan zo'n conclusie trekt uit mijn antwoord, dan weet ik genoeg. Dit heb ik zwart op wit, dus voor mij duidelijk. Maar ik vraag me dan wel af bij al het andere wat hij zegt hoe "waar" dat is.

Daarnaast is het natuurlijk onacceptabel dat de heer Mink leden van VogelArena gaat bedreigen. Er rest dan ook maar 1 uitweg en dat is de heer Mink met zijn bedrijf 4Animals te gaan weren van VogelArena.

Iedere lezer moge conclusies trekken uit deze actie en de inhoud van dit topic.

Door de manier van opstellen van 4Animals doet het schijnen dat ook hier de nodige voorzichtigheid geboden is bij het aangaan van een aankoopverbintenis zoals natuurlijk bij elke verhandeling van papegaaien geldt.

Dit is echter een niet op zich staande ervaring. Uit de vele ervaringen, verteld hier op VogelArena, blijkt dat men enorm voorzichtig moet zijn als men vogels koopt.

Dit geldt voor zowel particulieren aankoop als aankopen bij gevestigde bedrijven. Zorg ervoor dat u een vogel koopt die vergezeld is van de benodigde officiële documenten die aantonen dat u een gezonde vogel koopt.


TIP: Surf op het internet om zo aan zoveel mogelijk informatie en referenties te komen van de kweker/handelaar waar u zaken mee wilt doen.

ParkietenPeter
Moderator VA
Jan Brinkers
Webmaster VA


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-11-13 - 18:31:03 send message to molineti

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Eerlijk gezegd had Ik verwacht, dat de reactieswaarin iemand met naam en toenaam vernoemd wordt,en beschuldigt wordt van enge ziektes in zijn collectie verwijderdzouden worden!

mvg rene


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-13 - 19:57:19 send message to johanblok

quote

Er rest dan ook maar 1 uitweg en dat is de heer Mink met zijn bedrijf 4Animals te gaan weren van VogelArena.


Dit komt dicht in de buurt toch?


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-11-14 - 00:09:01 send message to agabird

quote
Eerlijk gezegd had Ik verwacht(gehoopt) dat reactieswaarin iemand met naam en toenaam vernoemd wordt,en (niet bewezen)beschuldigt wordt van enge ziektes in zijn collectie verwijderdzouden worden!


Ik snap deze ook niet helemaal, zou je die kunnen uitleggen?

Of bedoel je de reactie's van 4animals, waarin de naam van August genoemd wordt? Ik zal die zeker nog opschonen. Al wilde ik het onderwerp niet gelijk opschonen en afsluiten, zodat mensen die willen reageren nog even kunnen reageren.

Dat zal vrij binnenkort gebeuren.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-11-14 - 05:48:38 send message to Dennis Fr.

gelukkig ligt dus niet alleen aan mij dat ik het ook niet snapte.wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-14 - 09:14:01 send message to ParkietenPeter

Nou Rene, ik heb er even over getwijfeld of ik de reactie moest aanpassen. Ik heb hem bewust laten staan omdat zo de onredelijkheid van de betrokken winkelier in de discussie naar voren kwam.

Wil hier (met bewijzen) een handelaar aan de kaak gesteld worden dan mag deze natuurlijk ook zijn weerwoord voeren.
Dat dit weerwoord kant nog wal raakt blijkt uit de reactie. Zo kan de lezer zelf zijn conclusie trekken. Gaat VogelArena te snel bijdragen verwijderen dan kan het idee ontstaan dat we niet objectief bezig zijn en dat willen we graag voorkomen.

Ik heb daarbij nl. ook niet het idee gekregen dat August zich hierin benadeeldt voelt maar meer gesterkt wordt in zijn overtuiging dat hij niet fout handelde.

Ik hoop zo een beetje uitgelegd te hebben waarom.
wink ;) Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-11-14 - 12:51:00 send message to molineti

quote
Of bedoel je de reactie's van 4animals, waarin de naam van August genoemd wordt?


Die bedoelde ikwink ;)

Ik vond het zelf ook niet de duidelijkste zinlaugh :Dlaugh :D (wat te haastig geweest)


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-11-14 - 13:50:51 send message to agabird

In dit geval is het wat lastiger. Beide partijen zijn in het forum, en van beide zijn de gegevens te zien, zoals naam etc. Dus als deze elkaar dan rechtsreeks gaan benoemen, dan is het lastig om de namen eruit te gaan filteren. Dat maakt het wat lastig te volgen.

Neemt niet weg dat ik vandaag nog de namen eruit ga filteren en het onderwerp op slot zal gooien.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede