Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bedreiging Diefstal
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bedreiging Diefstal
August
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-05-15 - 13:17:10 send message to August

Ik ben vandaag bedreigd door een handelaar uit nederland. Hij koopt regelmatig grijze roodstaarten van mij. Nu heeft die handelaar 2 dode grijze roodstaarten terug gekregen van gezinnen met kinderen.
Hij steekt de fout op mij dat de jongen niet gezond waren.
Ik verkoop ze enkel als ze volledig gezond zijn en wat er daarna mee gebeurt weet ik natuurlijk niet.Ik kan dan ook geen garantie geven en hij weet dat.Daarom wil ik hem zijn geld niet terug geven. Hij moet maar beter uitkijken aan wie hij ze verkoopt.
Hij heeft gezegd dat hij naar mijn huis zal komen en dat ik veel meer geld zal kwijt zijn dan dat ik die terugbetaal.
Hij dreigde dus met diefstal van mijn vogels en bedreigde mij persoonlijk ook.
Ik ga hier voorlopig geen namen noemen zolang ik er geen hinder van ondervind. Anders doe ik het wel!
Ik zet dit louter als bescherming tegen diefstal.
Ik ben ook maar een hobbykweker en had nooit gedacht dat er zulke mensen bestonden.

Ondertussen zijn er al extra sloten aangebracht en tegen deze avond staat er ook een volledig alarmsysteem. Mijn geburen zijn ook al verwittigd.



Hopelijk helpt dit preventief.



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-15 - 13:36:14 send message to lennard

Wat een klootz*k. Als die komt een stomp voor zijn neus geven angry.
Beetje onbeschoft van zoiemand jij kan er toch ook niks aan doen dat kan alltijd gebeuren dat er vogels dood gaan. sad :(

Maarjah ik hoop voor je dat het goed komt.wink ;)


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-15 - 14:02:49 send message to mark smits

lennard
heeft gelijk dat zo iemand zo iets kan doen, kan altijd gebeuren.

laten we idd hopen dat je er goed van af kompt

sterkte van mark


Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-05-15 - 14:33:54 send message to Harry2

Hoe lang hebben de vogels bij de handelaar gezeten? De incubatieperiode is vaak zeer kort bij ziektes en als hij bij veel mensen koopt en niet proper werkt, krijgt hij problemen. Het best is dat hij de dag van aankoop of de dag erna de vogels laat testen en als de test positief is dan moet je inderdaad iets terug doen is die negatief en er gebeurt iets enkele weken erna, sorry dat is het risico van het vak. kan hij aantonen dat de vogels van bij u komen? U zegt Nederlander, wie exact. Zulke mensen moet je toch niet beschermen. Gooi het openbaar, dan is iedereen ineens verwittigd.


August
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-05-15 - 14:51:42 send message to August

Als ik de naam openbaar maak is mijn bescherming weg.
Ik ga ook eerst de ouders van de jongen volledig laten testen op allerlij ziektes. Dan heb ik volledig het bewijs in handen dat ze kerngezond zijn. Ik heb al contact opgenomen met mijn dierenarts. Mijn voorstel was ook dat ik ze liet testen maar dat kon niet zijn. Hij moest nu vandaag nog direct zijn geld terug hebben.

Misschien zijn er nog personen die hetzelfde onlangs hebben meegemaakt. Die zullen dan ook wel weten over wie ik het heb.




voliereman
Website Member
Posts :51

Website Member
2006-05-15 - 15:42:58 send message to voliereman

Het zou mij niets verbazen als dit over een zaak in Amsterdam of Den Haag gaat die we allemaal wel kennen.......


Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-05-15 - 15:47:02 send message to Harry2

Of wel iemand die zich voor doet als eerlijke jongen en het helemaal niet is? Ook uit die buurt misschien? Ben benieuwd wie? Zulke zaken moeten hard aangepakt worden en direct melden aan de bevoegde instanties alvorens het escaleert.


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2006-05-15 - 15:48:13 send message to Martien Strijdveen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Laat august zelf maar een naam noemen (lijkt mij persoonlijk niet zo'n goed idee)maar wij moeten niet zo maar zo een naam suggereren
en denken van die of die is het


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-05-15 - 16:26:36 send message to blg

Aangifte doen bij de politie is de enige oplossing, geen namen op het internet zetten.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-05-15 - 16:36:08 send message to broto

inderdaad aangifte doen of in ieder geval meldingsrapport van laten maken bij de politie.

Henk


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-05-15 - 17:53:01 send message to paintim

Beste August,
Dit is werkelijk een verdraaid vervelende zaak.
Wat ik weet van vogelhandel in Nederland is, dat
mocht een vogel binnen een bepaalde tijd,zeg 1 week,doodgaan(natuurlijk niet door verwaarlozing)
het een soort coulantie was om een nieuwe vogel te leveren tegen de halve prijs.
Nou ja ,ik wens je in ieder geval het allerbeste en hoop,dat een en ander een goede afloop heeft.
Vr.groeten van
Antoni


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-05-15 - 18:35:23 send message to Dennis Fr.

aangifte doen.zoals de rest al aangeeft.en laat hem maar met een bewijs komen van de dierenarts dat de vogels al ziek waren voor ze bij je weg gingen..neem aan dat de vogels met een aantal weken oud zijn verkocht .dus in principe kan er alles gebeurd zijn nadat jij ze hebt verkocht.hoe dit ook af loopt goed of slecht die persoon zou ik niks meer verkopen.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-05-15 - 18:37:43 send message to hdra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo

Dit heeft geen enkele zin. Wordt een spelletje van raden maar. Dit voorbeeld zal zeker voorkomen. Echter mij lijkt het verstandiger om eerst e zaak goed uit te zoeken en dan daar melding van te maken. Zeker bij de politie want als je bijvoorbeeld mail van hem hebt dan nemen ze dit kan ik uit eigen ervaring vertellen zeer serieus. Als het de bedoeling is om andere kwekers te waarschuwen dan kan dit alleen als je namen bekend maakt. en hier ook volledig achter staat. Zo krijgen we weer is het die handelaar uit ----- etc.
groet

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-05-15 - 19:31:37 send message to blg

Ik ben vandaag bedreigd door een handelaar uit nederland.

Altijd goed lezen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-05-15 - 20:47:08 send message to molineti

Quote
-------------------------------------------------
Het zou mij niets verbazen als dit over een zaak in Amsterdam of Den Haag gaat die we allemaal wel kennen.......
------------------------------------------------

Er is op dit forum veel te lezen geweest over hierboven bedoelde handelaar,ik neem dus niet aan dat hij het zal zijn(want het spreekwoord luid:een gewaarschuwd mens.....Etc)wink ;)

In de ,,papagaaienwereld,, zijn bijna net zoveel handelaren en tussenhandelaren dan liefhebbers/kwekers,dus het zou ook gewoon voor de meeste hier een onbekende kunnen zijn!



August
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-05-15 - 21:58:33 send message to August

Mijn bedoeling van dit alles is in de eerste plaats om mezelf te beschermen ertegen. Dat denk ik toch.
Het is niet de handelaar uit ...... je weet wel. Waar veel over gesproken is op dit forum.
Raden en gissen heeft geen zin.
Het is wel zo dat ik hiermee iedereen nog eens wakker schud. Wees steeds op je hoede.
Ik ga eerst de ouders van de jongen laten grondig onderzoeken.
Wel moet ik dan wachten op de uitslagen van de verschillende testen. Dan heb ik het bewijs in handen en kan ik me pas met zekerheid verdedigen.
De politie wil ook bewijzen hebben.
Ze gaan wel een oogje extra in het zeil houden.
Als dit niet helpt dan publiceer ik direct de naam.
Ik heb al verschillende clubs verwittigd in Belgie. Er zullen er waarschijnlijk nog wel volgen.
Het is naar het schijnt de klassieke truk.
Eerst een paar keer vogels kopen en dan plots afkomen dat er dood zijn en dat hij zijn geld terug wil. Brengt goed op zeker.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede