Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bedreiging Diefstal
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



August
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-08-07 - 17:18:53 send message to August

Merci voor de steun.


4animals
Geroyeerd
Posts :5

Geroyeerd
2006-10-31 - 21:32:06 send message to 4animals

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo ik kom niet vaak op dit forum maar ik kocht bij deze meneer roodstaarten die ik helaas met geen mogelijkheid in leven kon houden nadat ik hem aanbood zijn gehele nieuwe nestje terug te nemen weigerde hij tevens wist hij na lang aandringen pas dat pbfd hetzelfde is als bek en veren rot hierop was ik met deze meneer uitgepraat Let op er zijn heel veel goede adressen in Belgie die hele mooie collecties hebben en goede vogels die wij dagelijks in ons land overal kunnen bewonderen hiervoor mijn dank gr


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-01 - 07:40:33 send message to ParkietenPeter

Tot nu is de winkelier uit Rijswijk nog anoniem gebleven. Maar, 4Animals, als de vogels met geen mogelijkheid in leven gehouden konden worden, denkt u niet dat de gehele collectie van August dan al lang dood moet zijn geweest?

Het kan absoluut niet verkocht worden dat enkel één nest dat, notabene uithuizig, sterft en de rest van de collectie van de kweker blijkbaar niets mankeert, het aan de kweker of zijn omstandigheden moet liggen.
Ik kan natuurlijk niet zeggen waar de vogels aan gestorven zijn en onder welke omstandigheden, want ik ken uw zaak niet.
Maar als winkelier moet u ook op de hoogte zijn van PBFD e.d., dan weet u beslist ook dat het een incubatietijd kan hebben van enkele dagen tot enkele weken. Aangezien jonge vogels vatbaarder zijn en sneller eraan dood gaan, is de grootste voorzichtigheid geboden, zeker bij verzamelpunten.
Hoe kunt u dan 100% zeker zeggen dat de vogels dit van de kweker mee hebben gekregen? Als dit zo snel duidelijk moet zijn geweest dan had u de vogels niet mogen aannemen en zo de rest van uw eigen collectie in gevaar te brengen.

Ik heb in geen enkele betrokkene belang, maar het klinkt allemaal niet echt logisch. Het voorgestelde woordgebruik getuigd in mijn ogen dan ook niet direct van professionaliteit.

Maar dat is mijn objectieve mening.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2006-11-01 - 19:27:04 send message to maikeltje

triest zeg dat soown handelaar zo dom doet


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2006-11-02 - 10:49:53 send message to Sam&dave

God zij dank dat dit forum bestaat.

Ik heb ook eerder dit jaar mijn jonge grijze roodstaarten te koop aangeboden aan onze 'collega's' uit Rijswijk. Vanwege de prijs heb ik dit geen doorgang laten vinden. Ik kreeg persoonlijk al heel wat minder zin om ze aan de één of andere Linda te verkopen. Reden was dat onze lieve Linda onder meerdere namen adverteert en vrijwel alle verkoopplaatsen op internet vervuilt door talloze advertenties te plaatsen. Ben blij dat deze site dit soort gein tot op heden niet heeft toegestaan. naast dit hartelijk dank voor de informatie in deze post. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 (of soms 3?)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-11-02 - 12:31:18 send message to rupicola

quote: Ben blij dat deze site dit soort gein tot op heden niet heeft toegestaan.


kijk nog maar eens goed!


het wordt er niet leuker van hier op de vogelarena.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2006-11-02 - 13:18:09 send message to Sam&dave

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Misschien is het handig om hier een post van aan te maken of eens een voorstel te doen aan de webmaster. Moet er wel voldoende draagvlak voor zijn. Hoe wordt hier trouwens over gedacht? He august, nog veel succes toegewenst. Hoop dat de Rijswijkers (komen ook zomaar ineens uit Gouda of Leiden) zich koest houden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-11-02 - 15:14:21 send message to Karel

@Sam&dave:

Heeft weinig met de topic te maken. Wordt dit weer zo'n persoonlijke wraakactie, zoals we die laatst al hebben gezien, alleen omdat je minder voor je vogels kreeg dan je had gehoopt?sad :(


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-02 - 17:06:30 send message to ParkietenPeter

Wat ik persoonlijk er nu zo triest aan vind; ik hoopte met mijn bijdrage de winkelier te verleiden om zijn kant uitgebreidt te beschrijven.

Ik hoopte zeker op een reactie op de punten die ik aanhaalde, waar ik hem laakte.

Door de erop volgende reacties kunnen we dit natuurlijk gaan vergeten. Jammer, maar helaas!

sad :( Peter


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-11-02 - 17:37:04 send message to bert1974

dit kan natuurlijk mee vallen.
de reaktie,s over hun adverteer gedrag[ wat overigens door haast elke winkelier wordt toegepast ook lorre en co doet dit tot vervelens toe]
staat natuurlijk los van het onderwerp.


groeten bert


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-11-02 - 18:15:58 send message to Roosje

Grappig, ik las het begin van het topic en dacht meteen aan 4-animals. Aangezien zij al meerdere malen mensen hebben bedreigd. Tevens verkopen zij vogel die nog niet zelfstandig zijn, zieke vogels, en hebben ze door de vele adressen waar ze alles vandaan halen al geen idee meer waar welke vogel vandaan komt. Ook op reptielenforums zijn ze al berucht. Ga vooral zo door...


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-11-02 - 18:18:05 send message to Roosje

Overigens vind ik die manier van adverteren ook erg lastig, zelfs van lorre & co, maar die houden het tenminste wel bij 1 woonplaats.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-11-02 - 18:30:36 send message to molineti

De zaak waar deze topic over gaat ,staat zo te lezen niet goed bekend bij vele.(ik ken overigens de zaak niet)

Wat ik mij wel afvraag na het lezen van deze topic en de vele advertenties van betreffende zaak is:Als hun al negatief getestte vogels aan kunnen bieden,wat is dan de waarde van virus testen bij ,,babys,, jonger dan 12 weken??

Lijkt mij iets om over na te denkenwink ;)


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-11-02 - 19:28:11 send message to Roosje

Volgens mij is heeft dit net zoveel waarde als bij een oudere vogel, zijn de uitslagen dus betrouwbaar ook al zijn ze wat jonger.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-02 - 23:00:05 send message to tonnl

Testen zijn totaal niets waard als de geteste vogeltjes daarna weer vrolijk bij de andere baby's gezet worden.
Testen is een momentopname, niets meer en niets minder. Een vogel die vorige week negatief getest is, kan vandaag besmet zijn en jongen zijn nu eenmaal gevoeliger.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede