Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gedupeerd???
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-10-20 - 18:48:31 send message to papegaaikweker

Ik heb vooraf duidelijk gezegd dat degene waarvan ik hem heb betrokken zei dat het een kale Ducorp was, maar dat ik naarmate hij meer in de veren komt aan een kruising dacht.

Daarom en omdat deze vogel kaal was, wilde ik hem alleen verkopen zonder garantie en geheel voor eigen risico van koper, hier ging koper mee akkoord en hier is voor getekend.

Omdat koper de vogel niet kon herverkopen en ik hem niet terug wilde en hoefde te nemen heeft koper uiteindelijk de AID ingelicht. Die heeft de vogel bij koper in beslag genomen en hij zit nu in het N.O.P.

De koper is achteraf wel gedupeerd maar ik heb hem vooraf goed ingelicht en heb de vogel onder bovenstaande voorwaarden verkocht.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-20 - 23:32:37 send message to Strigiformes

quote
De koper is achteraf wel gedupeerd maar ik heb hem vooraf goed ingelicht en heb de vogel onder bovenstaande voorwaarden verkocht.
Zo heeft elk verhaal 2 kanten.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-21 - 06:07:45 send message to bert1974

toch vind ik dit altijd een beetje raar.
ik mag een gofini zonder sites niet in mijn voliere hebben.
hij word in beslag genomen en gaat dan naar het nop.
word er dan wel sites op afgegeven?
ik ben een aantal jaren terug in het nop geweest en toen zaten ze al overvol.
kan men dan niet wat anders bedenken.
ik zou zeggen geef de eigenaar van de illigale vogel een beste boete en geef dan de vogel gewoon sites maar laat de vogel gewoon zitten dan kan er mischien nog mee worden gekweekt.
bij het nop komt er ook niets terecht van deze vogel.
maar ik zal het wel te zwart wit zien.
er zullen vast wel weer regeltjes bij zijn die ik niet ken.

groeten bert


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-21 - 08:47:50 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-21 - 10:38:17 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Doel van CITES is om smokkel en illegale vangst en handel tegen te gaan. Dan lijkt het me erg logisch dat illegale vogels niet in het circuit mogen blijven. Dan zou illegale smokkel en vangst uiteindelijk ook lonend zijn.
Dus misschien wel eerder typisch nederlands geklaag over regeltjes, dan typisch nederlandse regeltjes? wink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-10-21 - 10:39:35 send message to Picolet

Ik vind het belachelijk dat iemand zich inlaat met de handel in "kale"papegaaien.

Bovendien is deze persoon niet vies van kruisingen en geheel gericht op verkoop aan huiskamervogels.

Jammer dat veel van deze deze kruisingen na een poosje wanneer ze volwassen zijn geworden weer aan kwekers worden aangeboden.

Dit soort liefhebbers dragen naar mijn mening niet bij tot de doelstelling om vogels een goed leven te geven wanneer je er mee kweekt.

Ruud


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-21 - 12:20:49 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-21 - 12:48:51 send message to bert1974

dit heeft niets met geklaag te maken johan.
ik vind het gewoon triest dat er weer een vogel op zo een manier weg valt.
bij het nop zit hij waarschijnlijk in een van de grote voliere,s en dan gebeurd er niets meer mee.
mijn idee hier over is gewoon hij mag dan iligaal zijn maar zet hem dan wel in voor de kweek om nageslacht te krijgen.
en dan bedoel ik elke soort sites vogel niet alleen deze.
ze staan niet voor niets op de sites lijst!!!!
en ik zei toch ook geef de eigenaar maar een beste boete dus dan is het smokkelen echt niet lonend.
maar ik zal wel weer gek zijn.


groeten bert


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-10-21 - 14:28:10 send message to pietparkiet 10

wat ik nou niet snap is dat ie op de sites staat het is een kruising en bastaarden bestaan niet in het wild en zijn ze dan vruchtbaar de meeste bastaarden niet?????


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-10-21 - 15:02:59 send message to goulds

kruisingen van vogels uit de zelfde familie kunnen vruchtbaar zijn. b.v. europ. sijs x kapoetsensijs,driekleur pap amadine x roodkop pap amadine spitsstaart x masker amadine deze jongen zijn vruchtbaar


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-21 - 15:10:39 send message to johanblok

Vanuit de doelstelling om illegale smokkel tegen te gaan lijkt me het uiterst voor de hand liggen dat de vogel niet als nog in het particuliere circuit komt, ook niet onder voorwaarden. Dat is zo goed als oncontroleerbaar en brengt vele problemen met zich mee. Uitsluitend een boete, verhoogt alleen de prijs van de vogel, de illegale handel/smokkel/vangst blijft succesvol.

Overigens, heb ik in het verleden in ieder geval wel gelezen over situaties waarbij de inbeslag genomen vogels (eventueel via een tussentijds verblijf in NOP) weer in kweekprogramma's terecht zijn gekomen.

Je zou ook kunnen pleiten voor afstaan van inbeslaggenomen vogels aan vogelparken met kweekprogramma's.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-21 - 16:54:28 send message to bert1974

ja daar kan ik ook vrede mee hebben.
het gaat mij er gewoon om dat de vogels blijven bestaan en dus niet nuteloos weg kwijnen ik zo een park.

groeten bert


papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-10-21 - 17:03:45 send message to papegaaikweker

Het was geen wilde illegale importvogel, maar een handtamme op mensen gerichte hybride kaketoe. De kaketoe is in 1985 in Nederland geboren uit een kruising ducorp en goffins

Als ik in het Forum de discussie AID lees, blijkt dat de regels nogal zijn aangescherpt en er meteen wordt overgegaan tot inbeslagname, soms zo te lezen ook ten onrechte..

Er zijn leden die het kweken met kruisingen veroordelen, er wordt ook volop met parkieten en kanaries en putters gekruist, waarom dan niet met papegaaien?

Ook lees ik dat sommige leden tegen de handel en of verkoop voor in de huiskamer zijn.
Dit kun je vinden, maar de meeste vogelliefhebbers verkopen hun jongen toch ook aan dierenwinkels en/of de handelaar, die ze dan ook weer door verkopen voor in de huiskamer.

Beetje hypocriet om de handel af te keuren terwijl men er zelf ook aan meedoet, of zouden deze leden hun vogels soms gratis afstaan aan mede liefhebbers ?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-21 - 17:39:23 send message to bert1974

de handel keur ik niet af die zijn we allemaal wel eens nodig als je je eigen jongen verkoopt drijf je ook handel.
echter handopfok bewust voor de huiskamer heb ik meer problemen mee.
nu is dit natuurlijk wel een andere manier van hobby drijven dus ik wil niemand aanvallen.
nu er geen import meer is zullen we ons meer moeten toe leggen op kweek vogels.
ik heb zelf in het verleden ook wel jongen uit het blok verkocht daar ben ik heel eerlijk in en tuurlijk een handtamme vogel in huis is ook prachtig maar het gaat in de toekomst problemen geven om goede kweek vogels te krijgen.
hand op fok kweekt soms wel maar gaat een stuk moeilijker uit zonderingen daar gelatewn.
ik heb zelf een kweek koppel handtamme amazonica,s dus ik weet dat er uitzonderingen zijn.deze zijn nu overigens totaal niet tam meer je kunt er niet zo maar bij in stappen want dan heb je een probleem.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-10-21 - 17:42:22 send message to Niltava

Het zou je sieren bij je eigen "onderwerp" te blijven.
De mensen die hier tegen handopfok zijn doen dat niet, ze veroordelen (meestal) net zo zeer de kruisingen bij andere vogels en ja soms worden vogels goedkoper weggedaan aan serieuze medekwekers.

Wat mij betreft is dit topic ook ten einde(slotje), verder doorgaan lijkt mij alleen tot minder fraaie bijdragen leiden.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede