Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gedupeerd???
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-19 - 17:42:48 send message to molineti

Ik oordeel voor de rest niet over de handelaar/verkoper maar een cursus papagaaien kennis is geen weg gegooid geldsad :(

Het is een goffinie

Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen vogels in deze slechte conditie kopen.

Geen cites is ook een probleem met deze soort!

MVG Rene


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-19 - 17:59:16 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Dit is een ducorps kaketoe



Dit is een goffini

dus jou rocco is 100% een goffini

Ben het met molineti eens. en waar is je eigen vooronderzoek gebleven anders had je deze fout ook niet gemaakt.maar ja helaas is gebeurd.


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-04-19 - 18:00:24 send message to arwen

Zo,die zet slecht in de veren.Is hij ook getest op ziektes?


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-04-19 - 18:18:25 send message to broto

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen vogels in deze slechte conditie kopen.



Dit zegt meer over verkoper dan over de koper.
Ik zou het niet eens in me hoofd halen om zo iets te koop aan te bieden.



Kan ook zijn dat van te voren over gesproken is met koper hoe de vogel er bij zit.

Zijn veel mensen die zo'n vogel zien het het zielig vinden en dan voor zo'n vogel een goed onderdak willen geven.

laten we niet zo snel conclusies trekken

henk


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-19 - 18:24:13 send message to joco

Dat het niet slim was om deze vogel te kopen ben ik ook snel achtergekomen. Maar ik wilde de vogel een goed onderdak geven en het is een ontzettend lief beestje. En dat hij weer mooi in de veren zou komen. Hij kan helaas niet overweg met mijn andere papegaai.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-19 - 18:29:48 send message to hdra

Uit welke plaats komt de verkoper uit Friesland.

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-19 - 18:30:59 send message to Dennis Fr.

van de vorige eigenaar vind ik het ook zeer slecht dat ie zo onder een ander soort aan je heeft durven te verkopen.Ik had de kweker nog wel een hartig woordje te vertellen.


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-19 - 19:00:39 send message to joco

Er is inmiddels al gesproken met de verkoper maar deze houdt vol dat het een DUCORP is. Hij denkt dat het misschien een kruising is of een ondersoort. Maar naar mijn weten zijn deze er niet. OOk heb ik contact gehad met meerdere mensen, die er zeker wel verstand van hebben, en die vinden dat wij hem wel aan kunnen klagen. Vandaar dat ik hoop op reacties van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-19 - 20:02:18 send message to johanblok

Er zijn handelaren, zeker ook in Friesland, die simpelweg bestaan uit het misleiden van beginners. Zonder ervaring met papegaaien, en dus alleen maar op basis van een boekje, is het gewoon erg moeilijk om verschillen tussen veel soorten te zien. Als een handelaar (die veel ervaring heeft) je dan voorliegt, kun je je als beginner nog zo goed verdiept hebben, je tuint er al snel in. Zelf heb ik daar ook last van gehad, zeker omdat ik kwa vertrouwen nogal naief was.
Er zit in ieder geval zo'n type handelaar in Friesland in St. Johannesga. Verder is het wel verstandig om op een of andere manier achter die CITES papieren aan te gaan, dat is wel een probleem, je vogel is illegaal.
Als je de energie en middelen hebt zou ik een en ander zeker aan willen pakken, zeker aangezien voor de kenner de vogel onmiskenbaar een goffini is.
Gelukkig dat de vogel weer goed in de veren zit.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-19 - 20:24:59 send message to molineti

Quote
------------------------------------------------
Zijn veel mensen die zo'n vogel zien het het zielig vinden en dan voor zo'n vogel een goed onderdak willen geven.

-------------------------------------------------

Een nobel streven maar is het verstandig?

De koper had al meerdere papagaaien;Ik zou er dan niet graag zulke,,probleem,,vogels bij gaan plaatsen.

Is het niet een klein beetje een taak van liefhebbers om andere liefhebbers voor zulke probleem gevallen te behoeden.

happy :)Johan volgens mij staat er niet dat de vogel weer in de veren zit,maar dat de eigenaar dit graag zou willen.

De kans dat je zulke vogels weer perfect in de veren krijgt is bijna niet aanwezigsad :(

Jammer dat de goede trouw van de koper in dit geval niet beloond issad :(



Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-04-19 - 20:59:50 send message to Pionara.nl

Om deze gaat het toch
http://www.papegaaienkwekerij.nl/index.htm
Dennis noemen we ook.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-04-19 - 21:07:30 send message to blg

De vogel ziet er niet mooi uit maar wel gezond, er is vast wel een liefhebber die een goffini wil opnemen, zo veel zijn er nu ook weer niet.
Dus niet zeuren met de verkoper maar zoek een goed adres waar er mee gekweekt wordt.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-04-19 - 21:11:06 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het gaat er wel om dat er papieren bij horen en die had de verkoper af moeten geven.
Of je hem nu alleen maar opneemt of verkoopt dat maakt niks uit.
Het gaat dan om een vervreemding(verkoop) en daar heb je gewoon cites voor nodig.
Dus , je kan de vogel niet verkopen en als je pech heb word ie in beslag genomen en ben je met al je goede bedoelingen en je vogel en je geld kwijt.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-19 - 21:15:11 send message to johanblok

Ik heb inderdaad iets te snel gelezen. Het is naief om te denken dat bij jouw als beginner wel weer goed kan komen. Vaak lukt dat bij opvangcentra al niet.

Gezien het ontbreken van de papieren en verkopen onder de verkeerde soort deugt de verkoper zowiezo al niet. Ook zou hij eerlijk moeten vertellen dat je dat plukken (zeker bij deze ernstige vorm) niet zomaar oplost. Iemand die echt hart voor zijn dieren heeft, verkoopt een dergelijke vogel niet aan een beginner.


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-19 - 21:20:17 send message to joco

Het gaat niet om Dennis papegaaien maar om een kweker/verkoper uit het noorden van friesland. En inderdaad kan ik hem niet verkopen zonder de benodigde papieren en ring. Zijn er ook mensen die een soortgelijke ervaring hebben opgedaan? En zo ja, hoe is dat dan opgelost???




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede