Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gedupeerd???
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-21 - 17:51:02 send message to bert1974

ik veroordeel niemand ik geef mijn mening weer.
en wat een ander daar mee doet is zijn probleem.
maar ik ben wel met je eens dat dit soort welles nietes spelletjes nergens toe lijden daar komt toch nooit een winnaar uit.
dus terug naar waar het om ging.

groeten bert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-10-21 - 17:54:40 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bert, misschien zou je even naar de tijden moeten kijken.
Ik reageerde op papegaaikweker niet op jou.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-21 - 17:57:26 send message to bert1974

sorry mijn fout daar had ik niet naar gekeken.

groeten bert


papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-10-21 - 18:11:27 send message to papegaaikweker

Niltava vind dat ik bij mijn eigen onderwerp moet blijven, terwijl ik alleen maar reageer op wat er over mij geschreven wordt.

Het lijkt mij inderdaad beter om deze Topo te beëindigen, volgens mij moet een Forum ten eerste democratisch zijn en ten tweede moet het positief bijdragen aan de vogelhobby.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-21 - 19:02:39 send message to Strigiformes

Voor Goffini is een Citesvergunning nodig. Voor een ducorps niet en voor een hybride zijn geen regels opgesteld.
AID heeft dus mijn inziens de vogel ten onrechte in beslaggenomen.
Zal wel komen omdat je hem heb aangegeven als goffini maar laat maar eens een dna test doen en bewijzen dat het een hybride is.
Maak er maar eens een zaak van.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-10-21 - 19:05:27 send message to Niltava

Hybrides niet? Niet helemaal vergelijkbaar, maar bij kruisingen europees x tropen(kanarie etc) moeten ze wel geringd worden overeenkomstig de europese(ouder)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-10-21 - 19:21:23 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bas,

Als de hybride gekruist is met een ducorps (geen cites) en een Goffin(wel cites) zal hij dus net zoveel afkomstig zijn van de citesvogel en dus citesplichtig omdat ik weet dat ondersoorten gelijk staan aan de genoemde soorten.

Maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee. Ik weet dus niet of hybriden als ondersoorten gezien worden.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-10-21 - 19:25:20 send message to ParkietenPeter

Papegaaeienkweker.

Als handelaar moet je natuurlijk op de hogote zijn van de wetgeving. Nog meer dan een liefhebber(lees: particuliere koper)
Nu blijkt dus als ik objectief zonder aanziens des persoons alles lees wat hier gemeld is, dat je toch e.e.a zelf in de hand hebt gehad. (De rechter vond dit blijkbaar ook)

Ook haal je zelf andere onderwerpen erbij waar je nu de discussie op wilt sluiten. Als je op een forum inschrijft weet je dat er volgens de daar geldende regels gediscussieerd wordt.
( http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php )

Als moderator kan ik niet vaststellen dat forumregels overtreden zijn. Dit geeft voor mij dan ook geen aanleiding om te sluiten.
ParkietenPeter
(Om verwarring te voorkomen, de moderator)


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-10-21 - 19:44:18 send message to Strigiformes

Ik heb 2 dingen doorelkaar gehaald wbt hybrides.
Maar geeft niet;laat maar staan. Lees het alleen even met een vragende toon omdat ik er toch niet helemaal zeker van ben.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-10-21 - 20:17:54 send message to Wickingh

quote
Voor Goffini is een Citesvergunning nodig. Voor een ducorps niet en voor een hybride zijn geen regels opgesteld.
AID heeft dus mijn inziens de vogel ten onrechte in beslaggenomen.
Zal wel komen omdat je hem heb aangegeven als goffini maar laat maar eens een dna test doen en bewijzen dat het een hybride is.
Maak er maar eens een zaak van.


Misschien ten overvloede, maar indien er 1 van de ouders citesplichtig is , zijn nakomeling wel degelijk ook citesplichtig,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-10-21 - 20:20:11 send message to molineti

quote


2007-10-21 - 10:39:35

--------------------------------------------------------------------------------
Ik vind het belachelijk dat iemand zich inlaat met de handel in "kale"papegaaien.

Bovendien is deze persoon niet vies van kruisingen en geheel gericht op verkoop aan huiskamervogels


Volledig mee eens;jammer dat zulke mensen zich zelf classificeren als,,papgaaikweker,,

papegaaisjacheraar lijkt mij hier een beter gekozen naam,jammer dat men aan zulke zaken hier zoveel aandacht besteed.

Geen reclame voor de hobbywink ;)


papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-10-21 - 20:35:35 send message to papegaaikweker

Om mij hoef je de discussie niet te sluiten moderator, dit was mijn reactie op Niltava.

De rechter vond dat iedereen de regels heeft overtreden, de handelaar had mij de vogel niet zonder Cites mogen verkopen, ik had hem niet zonder Cites mogen kopen en verkopen, en dit zelfde geld voor joko die deze topo is gestart. Joko en ik hebben sancties opgelegd gekregen. En de handelaar bleef buiten schot omdat ik zijn naam niet heb genoemd.
Dit is de wet en hier valt niet aan te tornen, en de rechter gaat ervan uit dat iedereen die vogels houd hiermee op de hoogte is.


papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-10-21 - 20:46:34 send message to papegaaikweker

Molineti, u kunt mij wel een papegaaiensjacheraar noemen en vinden en dat ik mij geen papegaaienkweker mag noemen.

Maar als je al jaren succesvol kweekt lijkt deze reactie mie ietwat overdreven.

Voor de goede orde ik kweek met niet alleen met kruisingen, zie www.papegaaienkwekerij,nl


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-10-21 - 20:49:02 send message to blg

papegaai sjacheraar lijkt mij hier een beter gekozen naam

Is nog al een groot woord.


We weten alleen dat iemand en kale vogel van hem gekocht heeft, hem hier aanklaagt, hij op eigen verklaring door de rechter veroordeelt wordt.

Zijn dat genoeg redenen om iemand voor sjacheraar uit te maken.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-10-21 - 20:53:38 send message to Niltava

Peter de laatste reacties geven aan waarom ik op een slotje duidde.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede