Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gedupeerd???
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-21 - 23:09:58 send message to tonnl

Geheel los van hoe het afloopt en eventuele schuldvraag; ik vind het zeer sportief en best dapper dat ook de verkoper zich hier meldt!

Welkom papegaaienkweker.
Ton.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-21 - 23:24:38 send message to hdra

Dat vind ik ook


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-04-22 - 00:27:36 send message to natasja

quote
Er is voor getekend dat ik hen een kaketoe kaal in nek en borst zonder garantie heb verkocht.



Als er inderdaad op de overeenkomst niet bij staat vermeld om welke soort het gaat dan denk ik dat de koper zeer zeker geen goede zaak heeft .. + dat er niet valt aan te tonen dat er een andere soort is gekocht als vermeld ..

Maar ehm .. maakt het op zich dan erg veel uit ?
Ik bedoel qua aanschafkosten of dergelijke ? Kan me voorstellen dat als je een duurdere prijs betaald voor een goedkopere soort je dan baalt maar ik ben niet thuis in de prijzen van de kaketoe's dus vandaar deze vraaghappy :)


En inderdaad , Ik vind de koper erg netjes overkomen ( niet dat dat veel zegt maar mag ook wel eens gezegt worden )


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-22 - 07:51:40 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het verschil is dat Een goffinikakatoe zonder cites een ,,illegale,,vogel is.

Officieel moet je bij een cites aanvraag aan kunnen tonen waar de vogel vandaan komt,dit lijkt me in dit geval een probleem.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-04-22 - 10:46:25 send message to Hawkeye_NL

Even een leuke stelling.
Er word geschreven een contract of overeenkomt te hebben geschreven en ondertekend.
Wettelijk is dit uitsluitend toegestaan indien minimaal de wettelijke verplichtingen hierin zijn gegarqandeerd en iets extra's. Een overeenkomst die minder bied of zelfs afziet van de wettelijke minimum rechten moeten in een rechtzaak bij voorbaat nietig verklaard worden omdat de wet dit niet toestaat. In dit geval is er sprake van een bedrijfsmatige verkoop! Dus is de verkoper verplicht te leveren wat deze beloofd heeft.

Als er op de papieren geen ringnummer nog een chipnummer staat vermeld, hoe moet de verkoper dan het bewijs hebben dat hij werkelijk een Ducops heeft verkocht. Alleen als de vogel uitstekend en onmiskenbaar is beschreven, inclusief de kleuren en patronen daarvan, danwel met foto is dit een degelijk bewijs.

Aan de andere kant, als je op zoek bent naar een vogel en je wilt perse een bepaalde soort hebben, dan laat je je toch eerst goed informeren? Zekers als je geen ervaring of kennis hebt van een bepaalde soort zou ik voor ik een dergelijke vogel zou ophalen eerst meer informatie willen hebben. Dan zou ik dus ook willen weten wat eentuele oorzaken van plukken kunnen zijn en of je hier nog iets aan zou kunnen doen. Hierbij was je tijden het vooronderzoek zekers op een duidelijke foto kunnen stuiten waardoor je op het moment van afhalen had kunnen zien dat het geen Ducops was.
Daarnaast dien je als Nederlander de wet te kennen en zeker als je al vogels hebt ken je de Cites wel of heb je er ooit wel van gehoort. Je had kunnen weten dat je vogel voorzien had moeten zijn van een ring danwel een transponder. Het kopen en vervoeren van dergelijke vogels zonder de benodigde vergunningen is dan ook strafbaar.

Extra vragen die ik krijg op het moment. Heeft niemand foto's van de vogel in zijn of haar bezit? De verkoper bijvoorbeeld van de vogel die hij heeft verkocht van niet al te lang voor de verkoop waarnaast gelegen de beschrijving uit de overeenkomst.
De koper van het moment dat hij de vogel net heeft?
Of is de getoonde foto de enige foto die er is?

erwin


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-22 - 11:00:43 send message to hdra

Wat mij opvalt is dat degene die de topic starte wel beschuldigd maar tot nu toe niet met bewijzen komt. Ik heb de moeite eens genomen om het verhaal bij de verkoper te checken dhr. Hulshof. Hij beweerd dat er absloluut geen spraken is van dezelfde vogel. Ik vind wie het ook is als je iemand beschuldigd dat je met bewijzen moet komen. Iedereen kan wel wat beweren op deze site.Ik laat in het midden wie gelijk heeft want nogmaals als iemand niet duidelijker is dan is het ook niet aan ons om standpunten in te nemen. Ik zag ook dat de plaatser eerst aangaf dat het niet deze verkoper betrof en later wel weer. Kan hij duidelijkheid hierover verschaffen. Als de koper denkt in het gelijk te staan, dan is er niets aan de hand want hij heeft gekocht bij een commerciele verkoper. Dus gewoon je recht gaan halen via de bekende weg zoals hierboven beschreven.


groet

Henk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-22 - 11:04:17 send message to hdra

Quote:

Ik heb inmiddels al gereageerd op de naam die Pionara zei. Het is niet die handelaar die daar genoemd wordt.

quote:
Het gaat inderdaad om de handelaar die door Pionara om 20.59 genoemd wordt.


Wel erg onduidelijk zo.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-04-22 - 11:30:48 send message to Hawkeye_NL

Gezien het feit dat de handelaar zelf ook al heeft gereageerd kan ik wel duidelijk vaststellen dat het hier de juiste handelaar betreft!
Zekers omdat deze handelaar ook aangeeft deze man "een Ducops kaketoe" te hebben verkocht.

Dat er een koop tussen deze twee partijen heeft plaatsgevonden lijkt mij dan ook wel duidelijk alleen is er "nog" geen bewijs dat het werkelijk gaat om de getoonde vogel gaat. De verkoper geeft namelijk duidelijk te kennen dat dat niet de vogel is die hij heeft verkocht! Hij meent dit te kunnen bewijzen aan de hand van een overeenkomst waarin een omschrijving van de vogel staat die hij wel heeft verkocht.

De koper heeft overigens nog helemaal niets aangetoont anders dan dat hij in het bezit is van een ernstig geplukte goffini kaketoe zonder vaste voetring. wink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-22 - 12:17:54 send message to meyer

Wat ik zo mooi vind aan dit verhaal is, dat er een vogel is gekocht
in januari en dat er 4 maanden later als de vogel verkocht moet worden
er pas achter word gekomen, en dan ook nog eens door een derde dat het
een ander soort blijkt te zijn dan je eigelijk dacht.
Dan ben je wel erg geïnteresseerd in vogels,vind je ook niet.
Vandaar dat de koper ook niet op de hoogte was van de nodige
cites papieren welke vanaf 1 aug.1995 verplicht zijn voor ongeringde
Goffini's.
Ik neem ook aan dat je deze vogel wilde hebben omdat je hem mooi vond
(of zielig) en dat hij je niet is opgedrongen door de verkoper.
Nu blijkt dat het niet klikt met je andere papegaai moet de Goffini weer ruime.
Maar nu er een probleem is met de verkoop moet er een dader gevonden
worden.En zoals je wel merkt willen sommige hier je daarbij best helpen
of je nu gelijk hebt of niet.
Ik ben van oordeel dat je de fout bij jezelf moet zoeken en niet bij een ander.
Voor het overdragen van een ongeringde Goffini aan derde binnen Nederland
dien men ontheffing aan te vragen.
Overdracht mag slechts plaatsvinden nadat de nieuwe houder ontheffing is
verleend voor het onder zich hebben van deze vogel.
Als je goed geïnformeerd was van te voren had je deze problemen nu niet gehad.
Als deze vogel werkelijk door verkoper aan jou is verkocht zonder papieren
is hij ook fout omdat dit niet mag en omdat er geen ontheffing was aangevraagd.

Dus pluis niet de vogel uit, maar boeken of internet voor je tot een koop overgaat.

Groeten Meyerwink ;)


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-22 - 12:52:19 send message to joco

ik was niet specifiek op zoek naar een bepaald soort papegaai. maar had naar meerder onderzoek op internet en uit boeken dacht ik ook al dat het een goffini was en heb dhr.hulshof daar mee geconfronteerd maar hij verzekerde mij dat het een ducorp was, en dat daar geen papieren voor nodig waren. daarna ben de vogel naar deskundigen gegaan die jaren ervaring hebben met papegaaien en deze bevestigen dat het om een GOFFINI gaat.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-22 - 13:07:16 send message to meyer

dan heb je ons de verkeerde informatie gegeven.
Jij schrijft het volgende in je eerste berichtje;

Onlangs heb ik een kaketoe gekocht. Bij aankoop vertelde de verkoper mij dat het een DUCORP kaketoe was. Nu ik de kaketoe wil verkopen omdat hij niet kan opschieten met mijn andere papegaai, krijg ik van verschillende mensen te horen dat het geen DUCORP is maar een GOFFINI. Deze vogel heeft geen vaste voetring en de benodigde papieren.

Ik neem aan dat de nieuwe kopers om een Ducorps kwamen ipv een Goffini kaketoe.
Dus kwam jij er pas achter toen hij verkocht moest worden.

Groeten Meyerwink ;)


papegaaikweker
Website Member
Posts :28

Website Member
2006-04-22 - 14:46:34 send message to papegaaikweker

De koper wilde perse de kale kaketoe kopen, ik heb duidelijk gezegt dat het een plukker is en ik deze uitsluitent zonder garantie verkoop, ook heb ik vooraf gezegd dat de vogel een goed tehuis moet krijgen en er niet mee omgeleurd moet worden. De koper verzekerde mij dat als hij eenmaal een vogel aanschaft dit voor de rest van zijn leven is. Hij zou de verkochte kaketoe samen met een andere vogel koppelen. De koper had dus al meer vogels, en is dus niet een leek zoals hij doet voorkomen. En hij wilde perse die kale kaketoe hebben. Ik vraag mij af waarom iemand perse een kale kaketoe wil kopen, en hem na 4 maanden weer terug wil brengen omdat het niet klikte met een andere papegaai. Dan een foto op dit forum toont van een hele ander vogel dan verkocht.( mischien is de vogel wel doodgebeten) Mij schriftelijk dreigd met gerechtelijke stappen samen met zijn adviseur van de AID als ik hem voor de 20 ste niet terug neem, niet reageerd op mijn retourbrieven en mails. Mij geen foto's wilde mailen van de vogel met opstaande kuif, mij niet de naam wil mailen van de adviseur van de AID. Maar wel op dit forum van alles en nog wat beweren zonder mij hiervan op de hoogte te brengen. Ik wacht zijn gerechtelijke stappen samen zoals hij zegt met de AID wel af. Nog dank aan diegene die mij hierover heeft gemaild.


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-04-22 - 17:37:02 send message to charon

ik moet zeggen dat ik dit toch een enigszins lastige kwestie vind.
Persoonlijk vind ik tot nu toe dat we nog verkoper nog koper kunnen beschuldigen, daar wij niet over voldoende informatie beschikken en niet bij de verkoop overeenkomst aanwezig waren.

Ik hoop alleen dat beide partijen nader tot elkaar kunnen komen voor een nette afsluiting van dit enigszins verwarrende en vreemde verhaal.


joco
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-04-22 - 20:56:35 send message to joco

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hierbij dan toch nog een reactie van de koper, met daarin nog één keer waar het werkelijk om gaat in deze kwestie, omdat nu wel blijkt dat deze meneer Hulshoff dus niet te vertrouwen is.


In een schriftelijke reactie liet meneer Hulshoff mij namelijk letterlijk weten :
,,Ik ben afgegaan op de verkoper. De vogel had zichzelf grotendeels kaal geplukt behalve de kop omdat hij daar niet bij kon. De verkoper (in Lelystad) vertelde mij (Hulshoff dus) dat het een Ducorp kaketoe was. De 2-kleurige snavel (blauw met hoornwit), zijn grote waaiervormige kuif, zijn ranke postuur, en zijn overwegend witte kopveren voldeden aan de kenmerken van de Ducorp. Ik heb u verteld dat de kop en postuur op de Ducorp lijken, maar het kan er ook een kruising of ondersoort van zijn en ik dit niet met zekerheid kan zeggen.''


Zo probeert Hulshoff zich dus nu te verschuilen achter de man in Lelystad waar hij de vogel kocht...


Ook zegt Hulshoff in een schriftelijke verklaring tegen mij :
,,Wat ik wel zeker weet is dat ik u geen Goffins heb verkocht.''


Dat deze meneer Hulshoff dan nu het lef heeft om te beweren dat foto op dit forum een heel andere vogel is dan dat hij aan mij verkocht, en zelfs beweert dat het kan zijn omdat die misschien wel doodgebeten is, zegt voor mij alles over de manier waarop deze liefhebber met zijn klanten en de vogels omgaat. Hij gaat nu met modder gooien om zichzelf schoon te praten, bang dat zijn naam nog meer door het slijk wordt gehaald.
Het enige wat ik nu eerst van harte hoop, is dat anderen er in ieder geval niet meer intuinen bij hem, zoals ik dat wel deed !

Joco



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-22 - 21:49:33 send message to ParkietenPeter

quote
Persoonlijk vind ik tot nu toe dat we nog verkoper nog koper kunnen beschuldigen,


Charon, Ik denk niet dat het de bedoeling is dat wij hier een oordeel over vellen. Dit is natuurlijk niet aan VogelArena.

Ik denk dat de lezers er dan ook veel meer aan hebben om de lering uit deze ervaring te trekken en beide partijen er zelf uit te laten komen.

Als je een vogel koopt moet je je er altijd vantevoren van vergewissen waar je aan begint.
Dit betekent:

- Altijd weten wat voor een vogel je koopt.
- Altijd weten welke papieren er bij horen te zitten.
- Altijd overtuigen of je wel of niet met garantie koopt.
- Altijd overtuigen of je een gezonde vogel koopt.
- Altijd weten welke verzorging de vogel nodig heeft.

Veel dingen zijn hierbij wettelijk geregeld. Van net zo veel dingen wordt in de praktijk afgeweken. Of dit mag of niet staat niet ter discussie, het wordt gedaan. Of de wet het zo of zo voorschrijft, hij wordt overtreden of aan voorbij gegaan - door zowel de koper als de verkoper. (blijkt in de praktijk)

Het is en blijft een kwestie van pech of geluk als een van deze dingen ontbreekt of als je er een verontachtzaamd.
Veel wordt er over geschreven en veel wordt er blijkbaar niet gelezen.

Een inkoper moet zeker weten wat hij koopt (en dus verkoopt), een consument kan zich er op de dag van vandaag weldegelijk van op de hoogte stellen wat hij koopt en wat dit voor hem betekent.

Gaat het fout, steek de hand dan eens voor de verandering in eigen boezem? Zoek eerst eens wat je er zelf debet aan bent.(Beiden)

Noot van de moderator: Probeer dit niet te laten ontaarden in een moddergevecht want dat brengt op VogelArena niets.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 91 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede