Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Import Vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-19 - 11:38:30 send message to goulds

Sarell als ik als kip zonder kop praat weerleg mijn abcd punten dan eens.

Met die 1000 karmozijn klopt wel degelijk,de soort houd zich zelf in stand,bij een groter voedsel aanbod en meer ruimte worden er meer jongen geboren .dus als er 1000 verdwijnen is er voor 1000 bekjes meer voedsel en meer ruimte.

Maar wat schiet de vogelliefhebberij ermee op met import verbod? zie er geen voordeel in wat de hobby betreft.Afrika schiet er ook niks mee op en de vogels zelf op den duur ook niet.En je krijgt illegale vangsten waarbij er nog meer dan nu vogels zullen sterven.

Maar goed .. ik heb mijn mening op deze topic gegeven en verspil er verder ook geen tijd meer aan.


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-19 - 11:59:10 send message to sarell

goulds:
[pluimennest:waarom zou ik e.k. verkiezen boven import A:zijn veel duurder
B:vaak stijf van medicatie
c:geen gegarandeerd kweekresultaat
d:kans op sterfte even groot als import ]

Goed, om daarop in te gaan hoeft niet, want aan ruzie hebben wij niks, oplossing wel.
A: dat klopt soms wel, maar dat komt ook a.g.v de massas die binnenkomen. Zelf heb ik dit jaar goed gedaan met de goudbuikje, en kreeg er 10 euro per stuk voor. 20 per koppelktje, met vaste ring. wildvangst kost ook tussen de 20-22,50 per koppeltje. Een koppel Oranje bosklauwieren kosten je tussen de 300 en 350euro wildvangst, en ek ook. D'Arnauds Baardvogels koop je voor 120 euro wildvangst, en E.K ook.
B: Je schrijft dat E.K stijf staat van de medicijnen: mijn andwoord: ONZIN....hoe kom je daarbij?(lees maar eens je text goed over, dan zie je dat ik niet lieg!)
C: Geen gegarandeerd kweekresultaat bij E.K?? Heb je dat dan wel met wildvang??
D: Sterfte bij import zie je als koper niet. dat gebeurt onderweg in de vliegtuig/quarantaine. (stress uitputting speelt een grote rol daarin)

In het engels zou je antwoord krijgen op je 4 stellingen als volgt:
Don't talk a load of bullshit.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-19 - 17:04:05 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
A: dat klopt soms wel, maar dat komt ook a.g.v de massas die binnenkomen. Zelf heb ik dit jaar goed gedaan met de goudbuikje, en kreeg er 10 euro per stuk voor. 20 per koppelktje, met vaste ring. wildvangst kost ook tussen de 20-22,50 per koppeltje. Een koppel Oranje bosklauwieren kosten je tussen de 300 en 350euro wildvangst, en ek ook. D'Arnauds Baardvogels koop je voor 120 euro wildvangst, en E.K ook.


Heb je die vogels aan particulieren verkocht of aan een handelaar.

Henk


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-20 - 09:24:50 send message to sarell

Henk,
Ik heb die vogels allemaal aan partiekulieren verkocht hoor!
Genoeg belangstelling voor. waarom moet alles veel duurder dan wildvang wezen? hoeft toch niet, het is toch een mooie hobby, en als het goed mag gaan, broed je bij sommige meer dan 2 kuikentjes. of ze gaan je dood, maar dat moet je niet bij andere vogels verrekenen.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-20 - 13:49:49 send message to hdra

Hallo. Ik wil niet zeggen dat ik per defenitie tegen import ben wel tegen de omstandigheden waarop dit gebeurd. In onze rondreis door Afrika hebben we gezien hoe dit ging. Als je dat had gezien wil je nooit geen import meer. Honderden vogels die al dood gingen voordat ze vervoerd konden worden, papegaaien die onder netten werden gevangen en vervolgens klappen kregen om rustig te worden. Etc etc. Jongen nesten die uitgehaald werden en met een slang en trechter gevoerd werden (net als een gans). En dit inderdaad voor een paar dubbeltjes voor de vanger. Ik denk als wij bereid waren gewone bedragen te betalen en met een bedrijf af te spreken onder welke omstandigheden de vogels gevangen en gehouden zouden worden er veel diervriendelijker met de vogels omgesprongen zou worden. Maar ja wil men hiervoor betalen???

Voor de mensen die hier beweren dat import 100 % ok is zou ik willen zeggen ga daar eens kijken en praat niet alleen uit boekenwijsheid of hoe je het uitkomt. Je ogen sluiten voor dergelijke omstandigheden is erg makkelijk.



charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-10-20 - 14:13:39 send message to charon

ik sluit me aan bij bovengaande schrijver ik ben ook bekent met de manier waarop import vogels vervoert/behandelt worden en dat is gewoon bij de beesten af


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-20 - 14:17:10 send message to sarell

Dat is nu wat ik bedoel!
Hoe men net die vogels omgaat nog voordat ze hier komen, is gewoon niet mooi meer! Als die handelaar dan graag vogels van ergens wil, dat hij dan ook eventjes vatzoenlijke hokken daar neerzet om ze in op te vangen.
Dan die papagaaien in netten.......het zijn niet alleen papagaaien die klappen krijgen hoor! en net met veel kleine vogeltjes word wel zodanig geschud en geslingerd, dat die vogels "dronken" worden. Dat om te verhinderen dat ze wegvliegen. (maar bleef het maar daarbij, ze gaan meestal hardhandig te werk.)
De scade is groot, dat is mijn punt.
Hoeveel vogels worden er gevangen, en hoeveel leven er een jaar later nog van deze vogels?


kmp
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-10-21 - 08:38:21 send message to kmp

ja, ik ben het er mee eens. Zoveel vogels worden er gevangen en een groot % gaat dood, nog eer het de bestemming bereikt a.g.v slechte voorzieningen.

Laat er een vastgesteld aantal vogles per kist komen, niet 60-80 in een klein lopertje.geen wonder dat je er dan 20 van over houd.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-22 - 13:39:51 send message to Picolet

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Import van vogels is voor bepaalde soorten nodig om de bestanden op peil te houden. Zonder import verdwijnen er veel soorten uit de volieres. Neem nu bevoorbeeld de tangara's, deze soorten worden de laatste jaren in veel soorten ingevoerd maar amper gekweekt. Vaak is het bij een liefhebber van deze prachtig gekleurde vogels een kweken en een vogel na enkele jaren oprapen. Een gestorven vogel moet je gewoonweg vervangen door een vogel die geimporteerd is.

Alle heisa die nu ontstaat over de vraag of import nodig is wellicht overdreven. De manier van importeren is het hete hangijzer en wanneer dit gebeurt op een humane manier voor mij geen probleem.

Het wegvangen van vogels hoeft geen probleem te zijn wanneer er voldoende broedparen over blijven. De overgebleven vogels hebben relatief meer kansen doordat er minder concurrentie is en een grotere kans zich succesvol voort te planten.

Willen we veel variatie in de kooien en voldoende onverwante bloedlijnen zullen we import af en toe moeten aanschaffen.

Het afschieten van halsbanden is overigens noodzakelijk omdat veel inheemse vogels zoals de Kleine bonte specht, de draaihals, boomkruiper en boomklever gewoon weggepest worden door deze uitheemse reuzen. De bestanden van bovengenoemde vogels die samen leven met halsbanden nemen drastisch af. Het zelfde geldt voor de afrikaanse nijlganzen die een groot leefgebied claimen en veel watervogels het leven zuur maken. Binnen de jacht gelden deze vogels als exoten en mogen gelukkig het hele jaar geschoten worden.

De KLM vliegt geen vogels meer, dit heeft echter geen reden omdat men dit zielig vindt maar omdat deze vliegmaatschappij diverse claims heeft gekregen door slechte verzorging en grote sterfte hierdoor. Meerdere malen is vergeten de verwarming aan te zetten in het laadruim en is bij vertraging onvoldoende verzorging gegeven aan de vogels. Om claims en dus veel verlies te voorkomen heeft men besloten niet meer met vogels te vliegen in het laadruim.

Overigens zijn de import vogels nu extra de dupe omdat ze nu met de auto moeten worden opgehaald in Barcelona of Frankfurt en dus extra lang onderweg zijn.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-24 - 20:04:15 send message to hdra

Wellicht komt er binnenkort er een einde aan deze discussie. Tweede kamer is in meerderheid voor een verbod op import zie journaal rtl 4 vandaag. ik denk dat ze het eerst voorlopig doen en dan is de kans dat men het definief gaat doorzetten. is natuurlijk al jaren een discussie. Overigens WNF is tegen en zijn bang voor illegale handel.


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-25 - 15:06:10 send message to sarell

ja, het lijkt mij ook dat er een eind aan komt.
Natuurlijk niet mooi dat vogelgriep de oorzaak is van de verbod, want op vogelgriep zit ik eigelijk niet op te wachten.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-25 - 20:22:30 send message to Picolet

Er is sprake van een tijdelijk import verbod. De opname van importvogels op het journaal waren gemaakt bij Borgstein in Wamel. De kooi met de Kroonkraanvogels in de voliere van 35 meter waren wel indrukwekkend.


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-10-25 - 20:39:18 send message to supervalk007

Het tijdelijk importverbod geldt alleen voor handelaren, privépersonen mogen nog tot max 5 vogels importeren mits ingeent of uit quarantaine.
De E.U. werkt nog aan een defenitief importverbod dus dat zal dan z'n weerga wel geven op de prijzen van de vogels volgend jaar want of het worden dan beheerd gekweekte vogels of uit de illegale import!!!!.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-25 - 21:25:48 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-11-11 - 09:49:22 send message to sarell

pitylus: [...OPROEP aan de MODERATOR.
Met zulke negatieve personen die onze hobby in gevaar stellen zou het beter zijn dat je dit onderwerp verwijderd. De artikels dat ik hier lees van SARELL raakt nog kant nog wal! Zijn artikels staan vol leugens die man wel alleen dat import verboden wordt en daarmee zit hij hier op de verkeerde site .Ik kan zijn rekentabelletje over de importprijzen van vogels volledig weerleggen . Die man weet niet wat het kost vogels importeren ( vliegreizen onkosten quarantaine kosten + quarantaine bouwen enz ) Zulke mensen die alleen maar de VOGELLIEFHEBBER hier afschiet MOETEN hier verdwijnen . Sorry maar dit is zo .Ik vind deze site enorm goed en breng er dagelijks meerdere malen een bezoekje . Ik ben uit Belgie post hier veel biedt veel vogels aan geef veel mensen informatie met mijn 35 jaar ervaring maar zulke mensen kunnen we missen als de pest het is trouwens al het eerste onderwerp niet meer waar dergelijke personen openen .Ik respecteer ieder zijn mening maar met zulke leugens dat ze uit hun duim zuigen kan bij mij niet meer .Dit vanwege een harde VOGELLIEFHEBBER. ...]

Weerleg maar even de prijzen, weerleg maar even de leugens.

Wat betreft de import en export kosten.....weet ik alles van, doe het zelf ook, en dan naar RSA. Dus onbekend daarin ben ik totaal niet.

Of ik een vogel liefhebber ben? ja hoor, altijd geweest(van kinds af), en hoop het te blijven.

Ik denk dat je je boos maakt omdat je zelf een voorstander bent van wildvangst. In Zuid Afrika komt geen enkele vogel uit het land dat wildvangst is, en er is nergens te veel! Zelf heb ik mee gewerkt aan onderzoek, dus wat dat betreft maken "wijze" mensen mij niks wijs. wel iemand die weet waar hij het over heeft.






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede