Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > opzettelijk onvruchtbaar maken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-20 - 17:37:10 send message to hdra

Om mensen niet op rare gedachten te brengen zie: PM

Henk


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-10-20 - 19:46:09 send message to Fonje

quote
Precies! De vraag is dus eigenlijk: wat doet die dierenarts dan precies bij het onvruchtbaar maken!

En als ik de vorige postings mag geloven, komt de vruchtbaarheid na een paar jaar terug. Misschien een biologisch afbreekbaar spiraaltje?



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-20 - 20:25:24 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
En als ik de vorige postings mag geloven, komt de vruchtbaarheid na een paar jaar terug. Misschien een biologisch afbreekbaar spiraaltje?


Dan heb je het anders gelezen dan ik. Er worden twee methoden genoemd:
1. Medische ingreep = permanent onvruchtbaar
2. Toediening middel xxxx = tijdelijk onvruchtbaar.

De eerste ingreep is verwerpelijk en verboden in Nederland.

De tweede methode is flauw en niet erg collegiaal.

(wijziging ivm rekenfout, sorry)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-10-20 - 20:39:48 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
1. Medische ingreep = permanent onvruchtbaar


Ik denk dat je dan over veelal (internet) fabeltjes of misschien enkele incidenten spreekt.

Je moet als kweker of handelaar wel ontzettend dom zijn om zulke risico´s te nemen.

1 inwendig bloedinkje kan in sommige gevallen al zorgen tot de dood van een vogel(Wat B.V wel eens gebeurd bij endoscopisch sexen)

Zo heb ik ook met regelmaat verhaaltjes gehoord dat vogels maar ook B.V koi karpers onvruchtbaar gemaakt zouden worden met een bepaalde ,,straling,,

Waar of niet waar?? ik weet het niet,de verhaaltjes waren altijd van ,,horen zeggen,,

1 Duitse dierenarts is gelukkig nog geen regelhappy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-20 - 21:34:50 send message to johanblok

Met medische ingreep lijkt me zowiezo een fabeltje, of tenminste zeer zeldzaam, er zijn zowiezo heel weinig vogels die een medische ingreep overleven.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-10-20 - 21:40:32 send message to jani

Is deze duitse dierenarts geschorst omdat hij een medische fout maakte met onvruchtbaarheid tot gevolg of is hij geschorst omdat hij zoiets stelselmatig deed?
Er is een wereld van verschil tussen de twee,maar bij de meeste mensen wordt er zonder verschil over gepraat.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-20 - 21:46:58 send message to hdra

Stelselmatig.

En even voor alle duidelijheid dit is uit eerste hand en niet volgens zeggen.
Wat mij hier wel opvalt dat als mensen het zelf niet hebben meegemaakt hebben alles gelijk in twijfel trekken. Gelijk de racties afdoen als broodje aap verhalen of ik heb het alleen van horen zeggen en het is onzin enzo. Jammer. Wellicht kunnen mensen een wat verder kijken dan hun eigen ervaring of omgeving want die kan ook beperkt zijn.

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-20 - 22:00:49 send message to Karel

Daar heb je op zich wel gelijk in, Henk. Niettemin zou het wellicht veel verduidelijken als je een link naar de door jou bedoelde site(s) zou plaatsen of ons zou kunnen helpen met een Duitse searchstring. Dat lijkt me toch niet een al te groot probleem/geheim?



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-10-20 - 22:08:25 send message to molineti

In de papageien heeft 1 keer een bericht gestaan over een geschorstte dierenarts(ik denk 2 jaar geleden)

Zij zijn behoorlijk op de hoogte,en het lijkt me dus meer een incidentje dan stelselmatig

P.s Klopt Karel, waarom mensen onnodig laten zoeken,als het niet nodig is.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-20 - 22:11:37 send message to hdra

Nee Karel

Dat ga ik niet doen. Helaas, neem van mij aan dat ik hier zo mijn redenen voor heb. Men geloofd het maar of niet. De kwekers die mij goed kennen weten dat ik nooit zo maar wat zeg.
Ik loop nu ruim 30 jaar in de vogelwereld mee en dan zie je wel wat als je verder komt dan je eigen tuin of voliere. Maar goed mensen moeten hun eigen conclusies maar trekken.

Wel vind ik dat de "criminele" praktijken en bedonderen van elkaar binnen de papegaaien/kaketoewereld gigantisch is toegenomen. Schaam me er zelf af en toe voor hoe sommigen onze mooie hobby in discrediet brengen.
Ook in vereniginsverband. Lees bijvoorbeeld ook maar eens de topic die recentelijk door riny is geplaats.

Met bewijzen hier komen heeft helemaal geen zin, want er wordt dan toch weer een draai aangegeven.
En daar heb ik helemaal geen zin in.
De vraag hier was of men zulke praktijken kent. Het antwoord is helaas: JA


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-20 - 22:44:10 send message to Karel

quote
Helaas, neem van mij aan dat ik hier zo mijn redenen voor heb.


Ok, duidelijk, jammer, maar heb ik respect voor.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-10-20 - 22:51:10 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd


uit eigen ervaring wat over te vertellen? Ben zeer benieuwd ?

Snap wel dat het soms verstandiger is om bepaalde namen uit het papagaaien,,liefhebbers,,wereldje niet te noemen,maar om een site niet te,,willen,, noemen vind ik wel uitzonderlijkshocked 8O


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-10-20 - 23:12:16 send message to BZB

Ik geloof alleen waar ik bewijzen voor gezien en gecheckt heb. sorry, maar is ook beter voor mijn nachtrust hé.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-10-21 - 09:11:25 send message to Fonje

Het blijven dus vage verhalen en niet verifieerbaar.

Peter


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-21 - 12:08:42 send message to hdra

Hallo

Als de laatste drie reacties bedoeld zijn om een reactie uit te lokken dat ik de site en daar aan verbonden kwekers bekend ga maken. Dan heeft u denk ik mijn laatste reactie toch niet goed gelezen. Beetje kinderachtig dan heb ik toch meer waardering voor zo een reactie al Karel. Dit is overigens de laatste reactie op deze topic.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 76 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede