Die 5 vogels voor particulieren geldt alleen als je de dieren zelf fysiek gaat halen. In alle andere gavellen ben je gedwongen om gebruik te maken van commerciele bedrijven en val je dus onder die betreffende wetgeving.
Het is en blijft jammer dat er te weinig mensen reageren die mijn verder kunnen helpen naar kwekers van deze zeer mooie ara's er moeten kwekers zijn in de omringende landen die deze vogels kweken??Maar ik geef niet zo gauw op.
Dan, ik denk dat je het beste zoveel mogelijk vogels moet gaan bekijken die aangeboden worden, wie weet vind je nog ergens oude importvogels...Je weet inimddels wie jaren geleden nakweek heeft ingevoerd uit Zuid Afrika, je zou dus ook daar in Den Ilp kunnen beginnen.
Ronny ik ga ook zeker even kijken in den ilp maar geef het ook niet zo snel op ???misschien dat er nog mensen reageren we wachten het af.. Groet Danny.
Ik snap niet waarom je daar zoveel moeite voor wil doen. Er zitten al zoveel mooie vogels hier waar soms al geen plek voor gevonden wordt en van handel naar handel gaan
Laat die vogels lekker zitten waar ze zitten en doe iets met de vogels die er al zij hier ...
Ik hoop dat ik ze ooit een keer tegen kom
En het is heel handig als je goede vogel vrienden heb maar het gaat wel goed komen??
Het lastige is dat er veel kwekers zijn die denken dat ze cyanoptera's hebben maar zijn niet de echte??
Zo ver ik kan nagaan zijn er geen cyanoptera's in publieke collecties in Europa.
Dan ik heb je de contact gegevens gestuurd van een geelvleugel expert in de VS. Hij heeft ook een redelijk overzicht van Europa en als er hier zijn ingevoerd dan weet hij het.