Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara macao cyanoptera.
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ara macao cyanoptera.
dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-11-02 - 09:51:12 send message to dan

Hallo allemaal.

Ik ben benieuwt of er mensen zijn die meer kunnen vertellen over deze ondersoort.Er zijn denk ik weinig mensen die ze hebben?
Alle info is welkom.

groet Dan.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-11-02 - 12:58:03 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Omschrijf eens wat je wilt weten?

Want bij dit soort wazige vragen komt bij mij meteen een aankoopinfo in gedachte.

Zeker als je al eens invoerinfo vroeg over de geelvleugel vanuit Afrika???
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=10318

Kijk ik lees natuurlijk ook mee.laugh :D

ParkietenPeter.
Moderator VA


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-11-02 - 14:15:54 send message to blg

Deze ondersoort zat 20 jaar terug in Burgers zoo in Arnhem werd ook mee gekweekt.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-11-02 - 22:51:25 send message to dan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

Ik denk namelijk dat er zeer weinig zuiveren cyanoptera's te vinden zijn in nederland het lijkt wel aankoopinfo maar is pure interesse??

groet Dan.
ps de inkoop uit zuid-afrika van geelvleugels is lastig want je kan ze moeilijk beoordelen op grote.happy :)


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2010-11-03 - 01:03:52 send message to kaapsen

Dag Dan,ik zou zeggen laat eerst eens een foto zien,wat volgens jouuw onderzoeksresultaat tot nu toe dan een echte pure zou zij, ik mag aannemenb dat je daar onderzoek naar gedaan hebt?

Krijg je zws wat meer info,of iid geval vergelijkingsmateriaaal.

Gr Kees.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-11-03 - 10:42:41 send message to dan

Hallo,

mijn onderzoek of er zuiveren cyanoptera's in nederland zijn is puur op kwekers gebasseerd die ik gesproken heb via de mail en daaruit blijkt dat het zeer moeilijk is om de echte grote geelvleugels{cyanoptera's}met zeer veel geel te vinden.Er zijn verder weinig mensen die er over willen praten dus erg lastig om info te vinden?

groet Dan.sad :(


arakweker
Website Member
Posts :45

Website Member
2010-11-04 - 00:10:00 send message to arakweker



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-11-04 - 10:27:50 send message to ParkietenPeter

Jammer, ik geloof voor dat artikel moet je inloggen met een gebruikersnaam.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-11-04 - 12:50:40 send message to dan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

Ik heb het gelezen echt de moeite waard om even in te loggen??Mooi dat je het er even opzet arakwekerwink ;)

groet Dan.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2010-11-29 - 09:33:31 send message to dan

Hallo,

Zo het blijkt maar weer dat er weinig mensen zijn die ze hebben en kweken of er meer over willen vertellen???Deze ara soort is erg moeilijk te vinden heel jammer zeer mooie ara.

groet Dan.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-06-28 - 19:05:23 send message to dan

Hallo,

Ik nog steeds geen mensen gevonden die mijn meer over deze ondersoort kunnen vertellensad :(

Groet Danny.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-06-28 - 19:51:26 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lijkt me logisch dat je weinig zult vinden. Ten eerste komt de ondersoort uit een gebied waar relatief weinig export kwam, terwijl de nominaat in gebieden voorkomt waar juist veel export was (bijv Suriname). Daarnaast hebben we het over een ara soort die door haar grote verspreiding zeer divers is in kleur en formaat.
Ook vraag ik me af of je wel op de juiste eigenschappen aan het zoeken bent. Ook de geelvleugels welke voorkomen in Colombia zijn groot en hebben veel geel met amper groene vlekken op de vleugels en ondanks dat worden vogels in dit verspreidings gebied tot de nominaat vorm gerekend. En het enige verschil tussen de nominaat en de cyanopterus dat Forshaw aangeeft is dat de cyanopterus blauwe veertoppen heeft in het geel en de nominaat groene.

Dus we hebben het over een soort die sowieso erg verschilt in kleur en formaat, waarbij dat formaat dus niet van doorslag is voor de indeling nog de gele band. Dit in combinatie dat er in het verleden nogal gespeeld is met de herkomst van de import (Colombia en Brazilie verboden de export vrij snel waardoor vogels uit die gebieden via resp. Bolivia en Guyana of Suriname werden geexporteerd). Daarnaast kijken veel kwekers hier onvoldoende naar, in dit geval nog meer omdat en de verschillen miniem zijn en de ondersoort pas recent erkend is).
Al hoop ik dat je meer informatie zal vinden.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-06-28 - 20:28:48 send message to dan

Hallo daniel wat ik heb begrepen dat vroeger met de import alles bijelkaar werd gegooid??
Dat hadden ze niet moeten doen.Nu is het zoeken naar raszuiveren vogels onmogelijk ??
Alle vogels zijn gemixt??Maar alle info is welkom.

danny.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-06-28 - 20:58:56 send message to Daniel

Klopt alles werd al in Zuid-Amerika bij elkaar gegooid. Zo werden lokale Boliviaanse geelvleugels in dezelfde partij ge-exporteerd als geelvleugels uit Colombia. En hetzelfde gold voor Braziliaanse en Surinaamse dieren.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-06-28 - 21:08:42 send message to dan

Dus het zal heel moeilijk zijn om raszuiveren dieren te vinden??Tot welk jaar werden de geelvleugels ingevoerd??

groet Danny.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-06-28 - 21:44:58 send message to Daniel

Import dieren zijn zuiver en meerendeel van de populatie is nog gewoon zuiver. Zo makkelijk kweekte de soort niet. En de soort is tot en met de importstop ingevoerd. Maar wat is zuiver bij deze soort, je hebt een grote diversiteit afhankelijk van de herkomst van de vogels.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede