Hallo Daniel ik heb foto's van cyanoptera's en die zijn zuiver heel groot maar vooral zwaar ongeveer 1500 gram kan jij kwekers in europa die ze hebben??Ze zijn denk ik ook in nederland te vinden maar ik denk dat ik moet zoeken bij de oudere kwekers??
groet Danny.
quoteHet zijn cyanoptera's met alleen de blauwe pnten in het geel??
Dit is volgens Forshaw het verschil tussen de ondersoorten. Hoeveelheid geel en formaat is minder relevant, omdat je dat ook vindt bij nominaat vorm dieren uit het Noorden van hun leefgebied.
Je moet het adres van de foto gebruiken en niet het adres van de website waar je het ge-upload hebt. De hele code staat al bij de foto deze hoef je alleen maar te kopieren en te plakken.
En hier is het orginele artikel op basis waarvan geelvleugel ara's worden ingedeeld in 2 ondersoorten. Hou er echter wel rekening mee dat niet iedereen het hier mee eens is (sommige biologen onderscheiden 3 ondersoorten sommige geen) en dat er een grote variatie in de soort is.
Op de foto is het gewicht en formaat moeilijk in de schatten, maar de overgang blauw geel op de vleugel en de blauwe veerpunten lijken op een cyanopterus te wijzen.
En ik moet terugkomen op mijn standpunt dat formaat geen rol speelt. Dit naar aanleiding van het lezen van het artikel waarin beiden ondersoorten beschreven worden.