Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara macao cyanoptera.
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hubers
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-11-25 - 12:14:21 send message to Hubers

Ik kom maar zeer weinig op Vogelarena en lees dit nu pas (heb niet alle pagina's doorgeworsteld). Ik kom zeer regelmatig in Zuid-Afrika, ook bij gerenomeerde kwekers (meestal mijn vakantie-adres) die kennis hebben van ondersoorten. De ondersoort van Midden Amerika wordt daar regelmatig gekweekt al zijn daar natuurlijk ook onzuivere vogels bij.
Het aantal gehouden (grote) papegaaien in ZA is veel groter dan bij ons. Ze hebben ruimte en het klimaat mee dus zie je ook veel kwekers met grote soorten. Bij een aankomend bezoek neem ik wat andere vogels mee terug maar de Nicaraguan zou op een ander moment ook een mogelijkheid zijn.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-25 - 12:27:51 send message to Karel

Heb je daar ooit foto's van deze vogels kunnen maken, die je hier kunt tonen?


Hubers
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-11-25 - 12:57:18 send message to Hubers

Karel, nee. Omdat het nooit zo in mijn straatje heeft gepast. Maar ik zou kunnen vragen of ze foto's kunnen maken/mailen. Al weet ik dat diegene waar ik heen ga niet zo'n 'fotograaf' is. Wel iemand die zeer veel (onder)soorten kennis heeft. Maar misschien heeft hij iemand in zijn omgeving die wat foto's kan schieten Wellicht kan ik ze anders maken in februari.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-11-25 - 23:49:57 send message to dan

Hallo ik zou ook graag wat foto's zien ik heb een paar kwekers in zuid-afrika gevonden maar twijfel aan de zuiverheid van deze cyanoptera's??Ik heb begrepen dat de import dicht is in zuid-afrika
vanwege vogelsgriep???

groet Danny.


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2011-11-27 - 01:06:47 send message to Ronny123

Danny, de import van vogels naar Zuid Afrika is niet dicht, ze hebben alleen wat stringentere pre-quarantaine eisen in het land van herkomst. De kans is natuurlijk wel klein dat de soort die jij zoekt nog ge-exporteerd wordt omdat alleen Suriname nog een klein export quotum heeft van Ara macao (100 stuks per jaar voor commerciele doeleinden). Je bent dus volledig afhankelijk van eventuele raszuivere nakweek.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-11-27 - 09:10:49 send message to mijnkaketoes.nl

Hubers en neem je dan ook wel eens vogels mee naar Nederland ?.


Hubers
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-11-27 - 21:04:20 send message to Hubers

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat ben ik wel van plan (tot 10 jaar geleden had ik mijn eigen quarantaine en was het allemaal nog redelijk makkelijk). Ik ben nu alles aan het regelen etc. Je mag max. 5 vogels vervoeren (als een maatschappij het al toelaat) en er wordt vanuit gegaan dat het voor eigen 'gebruik' is. Wanneer je puur voor de vogels gaat dan zijn de kosten aanzienlijk: ticket, transport vogels, citespapieren, kosten invoer (keuring, invoerrechten/BTW), kosten die je daar maakt etc Even hypothetisch: je krijgt gratis 5 vogels die normaal 450 p/s kosten dan zullen ze uiteindelijk dat toch nog gaan kosten ivm de onkosten etc. Dus je moet het doen omdat je de vogels wel heel graag wil hebben (je zoekt bv onverwant bloed of zijn hier bijna niet te krijgen). Het wordt wat anders wanneer je er toch heen gaat ivm bijv. een vakantie. Dus je gaat het combineren.

Net even gebeld: volgens mijn kennis is het al vaak aan de prijzen in ZA te zien wanneer het geen raszuivere vogels zijn. Maar er zijn zeker raszuivere voorhanden. Ik heb hem gevraagd om wat plaatjes te schieten. Dat zou hij (laten) doen.



Jos


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-12-08 - 16:52:59 send message to dan

Hallo Jos,

Is er al wat meer bekend over de foto's uit zuid-Afrika??
Ik ben wel benieuwt naar de zuiveren Cyanoptera's.

Groet Danny.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2011-12-16 - 21:15:22 send message to dan

Ik heb vandaag gehoord dat ze in vogelpark Walsrode geen Cyanoptera's hebben erg jammer??
Maar mijn zoektocht gaat verder.

Groet Danny.


Hubers
Website Member
Posts :12

Website Member
2011-12-26 - 22:35:01 send message to Hubers

Ik had je een antwoord op je mail van 16/12 gestuurd. Door het uitblijven van een reactie mag ik aannemen dat je het niet ontvangen hebt. In ieder geval worden ze in ZA wel aangeboden (door liefhebbers die weten waar ze over praten) maar met alle kosten die je er over heen krijgt worden het, denk ik, (te) dure vogels.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2011-12-27 - 09:09:31 send message to wiechmann

wat is duur.en zeker voor dit soort vogels .


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-01-14 - 16:14:01 send message to oli4

Danny,.... er staat een broedrijpe pop te koop uit UK op zoekertjesafdeling van VAwink ;)

zogenaamde cyanoptera,...je moet zelf maar uitzoeken in hoeverre het waar is, maar heb zelf al met deze persoon contact gehad voor bepaalde ondersoorten, en telkens ging het om de goede, juiste ondersoort, dus ik veronderstel dat hij nu ook wel weet dat het "echte" cyanoptera's zijn en geen gewone macao's?!!

succeswink ;)


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-01-15 - 11:08:26 send message to dan

He oli4,

Hoe gaat het?Ik kan deze vogel het is niet wat ik zoek maar bedankt voor je bericht.

groet Danny.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-01-15 - 11:57:30 send message to mijnkaketoes.nl

Is er wat mis mee dan?

Henk


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2012-01-16 - 09:46:18 send message to dan

Hallo Henk,

Ik heb degene gemaild waar deze vogel eerst te koop was en heb meerdere foto's gezien en de vleugels van deze vogel zijn niet goed waarschijnlijk een calcium tekort vroeger.

vriendelijke groet Danny.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede