Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > WILDVANG MOET STOPPEN
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-21 - 22:19:54

happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-08-21 - 22:26:57

Gezien de reactie van picolet en de achterliggende houding blijft smokkel altijd lucratief als import alleen op verantwoorde wijze plaatsvind, namelijk met controles op ziektes en welzijn. Goede verantwoorde importregelingen verhogen altijd de prijs, en tja, dat heeft men er kennelijk niet voor over.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-08-21 - 22:37:07

quote
. Goede verantwoorde importregelingen verhogen altijd de prijs, en tja, dat heeft men er kennelijk niet voor over.



Ik denk dat de meeste liefhebbers wel aan de wel dan niet ,,kunstmatig,, verhoogde prijzen gewend zijn.

Voor de bedragen die blijkbaar betaald worden voor smokkelvogels zou men op een zeer nette verantwoorde ,diervriendelijke manier vogels kunnen importeren/exporteren.

Maar zijn er landen,regeringen geintresseert om dit plaats te laten vinden?

Volgens mij niet;men exporteerd liever een plofkipwink ;) dan een klein aantal liefhebbertjes tot dienst te zijn.

Groeten Rene


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-08-22 - 10:16:04

Omdat ik geen zin heb om te gaan filteren. Deze hele bijdrage die nergens op slaat en nergens toe leidt compleet verwijdert.
Met de waarschuwing om beleeft te gaan schrijven!

ParkietenPeter
Modertaor VA


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-08-22 - 10:36:31

Uiteraard een verschrikkelijk filmpje!

Maar hoe zijn al de vogels die wij nu in de kooi hebben er gekomen???

niet omdat die vogels zo naar ons toe kwamen en ff voor ons in een kooi gingen zitten nee doordat ze ooit gevangen zijn en er in zijn gestopt door ons.

op welke manier weten we niet maar misschien ook wel zo met zoveel slachtoffers. dus als je er 100% tegen bent moet je met de hobby xstoppen de voorvaderen van onze vogels zijn er misschien ook wel zo ingekomen
groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-22 - 11:40:27

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik mag het wel als men een beetje scherp wil discuseren maar dit quote ruud Witte kwijlbak is toch niet nodig. Overigens ook de tegenstander niet. Schelden is vaak een teken van onmacht.Helaas dit heb jij toch niet nodig om je punt te maken he.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-22 - 12:10:41

Omdat ik geen zin heb om te gaan filteren. Deze hele bijdrage die nergens op slaat en nergens toe leidt compleet verwijdert.
Met de waarschuwing om beleeft te gaan schrijven!

ParkietenPeter
Modertaor VA


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-08-22 - 12:18:14

Omdat ik geen zin heb om te gaan filteren. Deze hele bijdrage die nergens op slaat en nergens toe leidt compleet verwijdert.
Met de waarschuwing om beleeft te gaan schrijven!

ParkietenPeter
Modertaor VA


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-22 - 12:27:58

Kweet het , het is moeilijk en ik houd me daar zelf ook niet altijd/meestal niet (1 optie wegstrepen) aan in de emotie van het moment.
Maar je kan nog altijd NIET reageren Ruud,

mvg Frank


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-08-22 - 12:30:57

Frank goed idee, bedankt voor de tip.

Groeten Ruud


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-08-22 - 16:49:37

@picolet: direct met je eens dat andere factoren dan wildvang een vele malen grotere en crucialere bedreiging zijn. De echte politieke reden voor importverbod heeft natuurlijk niets met natuurbehoud te maken, maar alles met griephysterie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-22 - 17:22:53

Precies! De griep is een mooi handvat geweest om de echter reeds lang gehoorde roep om een importverbod te honoreren.
Overigens onstond deze roep niet zo zeer vanwege de, als gevolg van wegvangen, krimpende natuurlijke populaties, (Wat dat betreft heeft Ruud gelijk: deze krimp heeft totaal andere oorzaken) maar eerder vanwege de wantoestanden tijdens het vangen, vervoer en huisvesting. We kennen allen de beelden en om die reden is een importverbod, ongeacht de wijze waaarop zij tot stand is gekomen, niet meer dan terecht. De vangers en vervoerders hebben vele jaren de tijd gehad om een en ander te verbeteren, maar hebben dit nagelaten danwel niet in voldoende mate gedaan.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-22 - 18:04:51

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Omdat ik geen zin heb om te gaan filteren. Deze hele bijdrage die nergens op slaat en nergens toe leidt compleet verwijdert.
Met de waarschuwing om beleeft te gaan schrijven!

ParkietenPeter
Modertaor VA


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-08-22 - 19:30:08

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oke, even een slotje op omdat ik dit weekend wel wat veel beters te doen heb.
Daarna zal ik even recapituleren.

Maar voorop gesteld Wat een stelletje kleuters.

happy :) ParkietenPeter
Moderator VA

ps. Leuk als zo'n onderwerp op zo'n ludieke manier naar de filestijnen geholpen wordt.
Mijn dank aan de reactanten wiens bijdrage drastisch aangepast werden is groot!



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede