Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > WILDVANG MOET STOPPEN
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-07-16 - 22:38:52

Christine, je hebt het misschien niet door maar je denkt als een mens, niet als een dier.
Klinkt kryptisch misschien maar je wil het beste voor je dieren....


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-07-17 - 22:30:04

weet je, de mensen kunnen tegenwoordig zoveel, eicellen invriezen, klonen, genetische poespas, en weet ik niet meer.
kunnen ze dan niet gewoon wat cellen van vogels afnemen, en de vogel dan weer loslaten, en dit in de handel verkopen? is wellicht een heel gedoe, maar na de afname kan de wildvang vogel weer los in de vrije natuur.
vogels die in gevangenschap zijn geboren, die weten niet beter!!!
maar een vogel die de vrijheid gewend is, dan zien wegkwijnen in gevangenschap is gewoon niet goed te praten hoe je het ook wend of keerd!!!!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-07-17 - 22:35:28

Vrijheid is een door de mens bedachte term WB Misschien moet je eens meer biologisch denken!!
Vrijheid is ook nogal relatief!!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-07-17 - 22:42:26

moet je maar eens gaan verkondigen in de bajes hahahah ( lol)
maar even serieus, je kan toch wel zien of zo'n beestje wegkwijnt of niet, vergelijk nou eens wildvang met in gevangschap geboren vogels, dat zijn toch echt twee aparte dingen hoor, maar ik ben geen vogelpsycholoog natuurlijk, maar volgens mij hoef je daar ook niet voor gestudeerd te hebben , om te zien dat hoe e.e.a gaat niet de goede weg is.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-07-17 - 23:03:57

Misschien toch maar even studeren.
Ik heb in mijn jarenlange ervaring vogels gezien die wildvang waren en normaal gedrag vertoonden en gekweekten die slecht gedrag vertoonden.
Bedenk dat vrijheid zoals wij dat bedenken zeer onnatuurlijk is!!!!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-07-18 - 21:39:17

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

gestudeerd heb ik wel, maar alleen een andere richting.
Ik heb alleen wel het idee dat bijv pschychiaters vaak nog een tikkie gekker zijn dan de patient zelf, dus om nou te zeggen wie er gelijk heeft wat een begrip van vrijheid is, laten we dat maar in het midden houden.
Desondanks kan het voor een vogel nooit gelukkiger zijn, zeker bij de monogame soorten!!! Die zullen zeker wegkwijnen.sad :(


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-10 - 23:33:21

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

http://birdsareforwatching.org/

http://www.petitiononline.com/forchina/petition.html

Kamer: wilde parkieten en papegaaien weren
(ANP)
Gepubliceerd op 25 oktober 2005 00:00, bijgewerkt op 21 januari 2009 03:21


DEN HAAG - Papegaaien, parkieten en andere tropische vogels die in het wild gevangen zijn, moeten niet meer toegelaten worden in Europa. Een Kamermeerderheid van CDA, PvdA, VVD, SP en GroenLinks zien in de oprukkende vogelgriep een goede gelegenheid om dit importverbod van de grond te krijgen.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-16 - 20:20:35


Posts :648

2009-08-15 - 11:53:38

--------------------------------------------------------------------------------
Smokkelaars tropische vogels gearresteerd

Nu.nl

WILLEMSTAD - Op Curaçao heeft het Nederlandse Openbaar Ministerie (OM) donderdag twee nieuwe verdachten aangehouden in verband met de smokkel van tropische vogels.

Dat heeft het OM vrijdag gemeld. In Nederland zitten sinds 16 juli al twee personen vast in verband met de zaak.

De donderdag gearresteerde personen zullen zo snel mogelijk naar Nederland worden overgebracht.

De arrestanten worden ervan verdacht op grote schaal een smokkelroute naar Nederland te hebben opgezet en onderhouden.

Dierentuinmedewerkers

De zaak heeft tot veel ophef geleid op Curaçao, omdat onder de arrestanten enkele op het eiland bekende personen zitten.

Alle vier verdachten zijn werknemers of bestuurders van de dierentuin op Curaçao


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-08-16 - 22:31:11

Dergelijke vogel Robin Hood"s zorgen wel voor aanvoer van vers bloed van zeldzaam geworden zuid amerikaanse soorten in gevangenschap.

Dat er zoveel vogels dood zijn gegaan is wellicht te wijten door de arrestatie en de lange afwikkeling en het zoeken van opvang van de in beslag genomen vogels.

Wellicht heb je ( bulldogg) nooit gekweekt met moeilijke vogelsoorten.

Ruud



chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-08-16 - 23:19:41

'wellicht' Picolet ?

De vogels werden vervoerd in handtassen...
Na of voor de arrestatie? Ik neem aan er voor.
Is het de gewoonte om zeldzame zangvogels te vervoeren in handtassen? Waarvan er een dertigtal dood bleken te zijn? Hoe groot moeten die handtassen dan niet geweest zijn? Hoe luchtdoorlatend waren ze?
't Zijn maar zo van die vraagjes.

ps: Robin Hood is een legende en had meer te maken met onderdrukking, extreme belastingen, ontberingen en pure uitbuiting van mensen in de feodaliteit. Verwar die naam aub niet voor dit geval.

In gevangenschap zeldzaam geworden soorten :

poppen van Ploceus velatus uluensis (Dottergele wever of Vitelline masked weaver)
poppen van Ploceus castaneiceps (Taveta golden weaver)
poppen van Ploceus jacksoni (Jacksons' golden-backed weaver)
poppen van Ploceus rubigonosus (Chestnut weaver, kastanjewever).

Ik denk er niet aan om open te staan voor transporten en zeker niet in handtassen.

Deze vogels zijn al voldoende misbruikt geweest.

Mijn gedacht zijn er twee soorten Robin Hoods.happy :)

Christine


poppen van


Christine



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-08-16 - 23:53:49

quote

Dergelijke vogel Robin Hood"s zorgen wel voor aanvoer van vers bloed van zeldzaam geworden zuid amerikaanse soorten in gevangenschap.

Dat er zoveel vogels dood zijn gegaan is wellicht te wijten door de arrestatie en de lange afwikkeling en het zoeken van opvang van de in beslag genomen vogels.



Het gaat je echt alleen maar om het imago zo te lezen. Je maakt mijn kat nog niet wijs dat gesmokkelde vogels op verantwoorde wijze gevangen, vervoerd en verzorgd kunnen worden.
Juist dit zo enorme focussen op je eigen doel, houden van een zeldzame soort, dat het middel er niet meer of steeds minder toe doet, staat op gespannen voet met het verdedigen van een verantwoorde vogelhouderij.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-08-17 - 00:25:26

Lees ik hier nou uit dat je dit smokkelen goedkeurt Ruud?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-08-17 - 08:09:56

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Ruud,

kan heel goed begrijpen, dat zeldzaam geworden vogels steeds moeilijker te kweken zijn in gevangenschap, maar moet dat niet te denken geven?
waarom zijn die zo moeilijk te kweken??? Moet je die dan nog wel willen kewken? want op die manier hoe jij nu aan je verse bloed wil komen ( want je noemt die man immers een Robin Hood) help jij wel mee om die kleine zeldzame populatie die nog in het wild leeft ook om zeep te helpen!!!!!

En dan is er zometeen helemaal geen vers bloed meer te krijgen, want dan is die soort ook weer één van de vele die door ( mede toedoen) van de mens ook is uitgestorven!!!!

Laat die kleine populatie zich nu eerst maar eens in het wild herstellen, en als ie dan zo goed gaat, dat er een gezonde populatie ontstaat, dan kan men altijd weer uit het land van herkomst met kwekers in kontakt proberen te komen om zo van vers bloed te worden voorzien.

Maar ben trouwens zer benieuwd naar je antwoordt op de vargen van de persoon ( Tonkloek & Johan Blok) boven mij op dit forum , die jou een opmerking gaven/vraag stelden .



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-08-17 - 09:59:49

Weinig kennis, welke zeldzame populaties??

Het gaat veelal om vinkachtige soorten, amerikaanse bischoppen, lazuli vinken en andere algemene soorten die ruim voorkomen in dit wereld deel en gesmokkeld worden.

Ik heb er niet zoveel problemen mee om dergelijke vogels aan te kopen, destijds mijn picoletten en gele bekken op deze manier verkregen.

Ieder zijn eigen mening en beleving van zijn hobby.

Ruud


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-08-17 - 10:13:39

quote
kan heel goed begrijpen, dat zeldzaam geworden vogels steeds moeilijker te kweken zijn in gevangenschap, maar moet dat niet te denken geven?
waarom zijn die zo moeilijk te kweken??? Moet je die dan nog wel willen kewken?

Graag je even verdiepen in de geschiedenis van de avicultuur. Vogels die nu eenvoudig kweken waren vroeger "moeilijke, niet te houden vogels"
Je doet de pioniers van vroeger en nu te kort door iets dergelijks te stellen.

Elke vogel is te kweken - vroeger of later -




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede