Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybride kweek een gruwel??
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-23 - 22:35:07 send message to Lennart

quote
Wie heeft boter op zijn hoofd


Iedereen die vogeltjes in een kooi houden en pretenderen de sublieme natuurbeheerder te zijn!
En anderen menen te moeten capittelen over wat ze zouden moeten doen en denken!

En de rest van je laatste betoog ga ik niet eens op in, want dat vind ik te zot voor woorden!!!!!

Zie mijn vorige reactie naar Gert....happy :)

Nogmaals...jullie twee filteren mijn woorden om mij te willen vangen, helaas daar werk ik verder niet aan mee en lees nu eerst maar al mijn reactie's in zijn geheel en dan heb ik al vele antwoorden gegeven op jullie reactie's zoals ik er tegen aan kijk en heb daar ook inderdaad een aantal stellingen in neergelegd.

Natuurlijk hoef je het niet eens met mij te zijn, dat is ieders recht, maar om ongenuanceerd gedeelten van mijn tekst te quoten en dan tracht mij in het verdomhoekje te plaatsen zegt meer van u dan van mij denk ik!

Maar even goeie vrienden hoor, ik ben niet rancuneus.......happy :)

Lennart wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-23 - 22:44:21 send message to dooren

Lennard je snapt er niks van.

Jou mening: antwoordt is, hybrides zijn een zegen voor de wildvang:
Dus, alle ara bijelkaar, ara fantasia
Dus, alle amazones bijelkaar amazone fantasia
Dus, alle kaketoes bijelkaar kaketoe fantasia
Dus, alle loris bijelkaar lori fantasia
Dus 4 soorten papegaaien zijn voldoende, leuk.

Wildvang in de natuur weg, door houtkap en landbouw.
Wildvang in gevangschap verbrast en gemixt.
Hallo fijne wereld!! Het gaat weer goed.
Geen wildvormen over.

Jij start morgen de auto niet?? :luchtvervuiling.
Voor jou boodschappen worden geen vrachtwagens rond gereden zodat er 20 soorten potten pindakaas zijn op de plank bij jouw supermarkt op de hoek??? :luchtvervuiling.
Jij gebruikt ook watergedragen verf buiten, nee :luchtvervuiling. Daar gaat een boel natuur naar de haaien.
Boter op het hoofd, ja, maar dan toch wel allemaal.
Gert.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-23 - 23:00:28 send message to Lennart

Ja Gert, Iedereen heeft boter op zijn hoofd!!!!!!!! Jij net zo goed als ik!

Daar gaat het in feite dus eigenlijk ook niet om...het gaat mij om de betuttelende manier van spreken suggereren van het raszuiverhouden van ara's in het algemeen.
Terwijl er nergens, op 1 reactie na, er sprake is van raszuivere inzet voor hybridenkweek.

quote
Wildvang in de natuur weg, door houtkap en landbouw.
Wildvang in gevangschap verbrast en gemixt.
Hallo fijne wereld!! Het gaat weer goed.
Geen wildvormen over.

Jij start morgen de auto niet?? :luchtvervuiling.
Voor jou boodschappen worden geen vrachtwagens rond gereden zodat er 20 soorten potten pindakaas zijn op de plank bij jouw supermarkt op de hoek??? :luchtvervuiling.
Jij gebruikt ook watergedragen verf buiten, nee :luchtvervuiling. Daar gaat een boel natuur naar de haaien


Ben jij roomser dan de paus?????

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-23 - 23:10:23 send message to Niltava

Lennart, en weer bewijs je wat ik over je schreef.
Je reageert niet op de rest van mijn betoog, nee, je kunt het niet weerleggen
Nogmaals neem een voorbeeld aan de anderen, zou je goed doen en meer respect opleveren.
Wie is er nu roomser?
Wij proberen het tenminste! Jij vloekt en tiert alle kanten op met zaken die kant nog wal raken.





Erwin, je antwoord op gert is denk als huiskamervogel, en als je nu kweker zou worden??
(als ik het goed begrijp ben je dat(nog) niet wel??)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-23 - 23:11:34 send message to dooren

Kom weinig in de kerk, maar geloof wel in gods evolutiewerk.

Maar hoe ontstaat ook al weer een hybride???

En waarom mag iemand met goede argumenten zijn standpunt niet verdedigen, en moet vervolgens bij de eerste zonnestralen zijn voliere worden opgezet, omdat hij voor behoud is van de raszuivere vorm en boter op het hoofd heeft. Raad je aan toch mijn reakties ook maar eens te lezen. Als je dit betuttelen vindt tja, dan zul je in het dagelijkse leven wel vaak mensen ontmoeten waarbij je niet kunt .....
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-24 - 00:17:14 send message to Hawkeye_NL

Niltava, ik ben jaren lang kweker geweest. Ook alleen met raszuivere koppels.
Ik breng nu ook de jongen van een kweker met de hand op en hoop straks zelf ook weer te kunnen kweken met een paar soorten. Nu is alles raszuiver zover wij kunnen nagaan. Misschien dat hier in de toekomst ooit een verandering in komt, dat weet ik nog niet. Als je goed hebt gelezen dan zie je ook dat ik niet in de schoenen ga staan van kweker of liefhebber maar dat ik goed kijk naar welk doel ik als kweker of liefhebber voor ogen houd. Als ik kijk met het doel soortbehoud dan zie ik ook graag dat dit gebeurt met uitsluitend raszuivere soorten zover als dit mogelijk is. Dat is een heel goed punt. Maar als ik kijk naar het kweken voor de mens en dus ook de huiskamer markt dan is juist mijn bedoeling dat de vogels zo geschikt als mogelijk moeten zijn. En dan is de hybride ara al ruimschoots bewezen als geschikte vogel. (even op het voorbeeld blijven wat oorspronkelijk werd aangehouden in dit topic.)

Zoals je ziet begrijp ik jullie standpunt dus heel goed, sterker nog ik vind dat jullie op jullie "vak"gebied gelijk hebben en dan is het antwoord inderdaad zoals jullie aangeven. Hybriden , nee! Ik heb er persoonlijk alleen geen enkele moeite mee om de andere kant te begrijpen, te horen en waarderen. Maar dat neemt niet weg dat ik dan gelijk de waarden en ervaringen van mijn eigen "vak"gebied maar moet verlogenen. Ik heb nu eenmal de huiskamervogels als doel. En dus blijf ik voor mijzelf bij het eerder gegeven antwoord.

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-24 - 00:37:05 send message to Lennart

quote
Jij vloekt en tiert alle kanten op met zaken die kant nog wal raken


Ten eerste: Ik vloek niet want dat vind ik een gebrek aan woorden!
En dat is het laatste wat je mij zult kunnen verwijten. Dat ik soms wat scherp ben is alleen maar om de zaken helder te houden en niet te verzanden in een welles/nietes spelletjes.
Verder schrijf je dat ik als een soort wilde om mij heen sla....
Nogmaals: lees al mijn reacties op dit topic eens goed en gebruik niet alleen de zinnen die je denkt te kunnen gebruiken tegen mij ten voordele van je zelf en/of eigen mening!

quote
Kom weinig in de kerk, maar geloof wel in gods evolutiewerk


Dat is een tegenstrijdigheid van de bovenste plank, God en evolutie!

Daarover straks meer!

Het heeft volgens mij niets met kerkgang te maken, maar met je eigen overtuiging en beleving!
En daarvoor alle respect!

Nu dan God en evolutie!
Zoals ik net zei is dat een contradictie...
God/scheppingsverhaal tegenover Darwin/evolutietheorie.
Het probleem is dat in Gods schrift, de Bijbel, niet gesproken wordt over evolutie, maar het scheppingsverhaal en het christendom heeft Darwin bestreden, tot op de dag van vandaag, op alle mogelijke manieren!
En volgens het huidige christendom, is daar geen enkele twijfel over mogelijk!
Maar niet te min zijn er (gelukkig) tegenwoordig al een aantal andere stromingen binnen de christelijke cultuur die daar al wat anders over denken!

Maar de kernvraag op dit topic is/was: Zijn hybriden een zegen of een gruwel....ik heb daar in een aantal reacties, naar eigen inzicht en gevoelens, antwoord op proberen te geven.
Dat ze niet stroken met jullie opvattingen: het zij zo!
Ik heb de mijne en ben daar gelukkig mee en ook ik probeer op mijn manier te redden op deze aardklomp wat er te redden valt zover dat binnen mijn mogelijkheden ligt, want wij mensen maken in het heden meer fouten en dingen kapot dan wat mensen in de afgelopen miljoenen jaren gemaakt hebben.

Ook ben ik er heilig van overtuigd dat de "zegeningen" van deze/onze tijd uiteindelijk deze aardkloot zal verwoesten, met alle gevolgen vandien!
Klinkt allemaal wat depressief, maar ik ga er van uit dat wij mensen uiteindelijk niet alles naar onze hand kunnen zetten op deze aardbol en dat wij, zoals we nu bezig zijn, ons verschrikkelijk zullen tegen komen in de komende 100/200 jaar, maar ja, zei mijn bet, betovergrootvader dat ook al niet?

En om even terug te komen op dit topic: ja...ook ik heb een vogel in mijn eigen belang en plezier in gevangenschap die daar eigenlijk niet hoort,en daar komen zeker nog een aantal vogels bij, puur voor mijn eigen plezier en mogelijk eigen belang... maar ik ben er wel van overtuigt dat God, of wie of wat dan ook dat nooit zo bedoeld zou hebben met deze dieren.....shocked 8O!

Ook wat dat betreft heb ik zeker boter op mijn hoofd...maar ik probeer in ieder geval niet roomser te zijn als de paus......happy :)!

En voor de wat minder gelovigen: Mag je een vogel in gevangenschap houden voor je plezier? Ja of nee?

Of hebben jullie, Gert en Niltava, daar helemaal geen problemen mee?
Ben benieuwd!

Het klinkt misschien allemaal wat zwaar op de hand maar ook ik heb een zeer christelijke opvoeding/achtergrond, maar heb wel geleerd in meer dan 50 jaar ook mijn eigen hersens/gevoelens te gebruiken en te volgen en niet klakkeloos te doen wat mijn opvoeding me geleerd en meegegeven heeft!

Ik blijf eerlijk ten opzichte van mijzelf en waar mogelijk naar anderen en probeer nooit neerbuigend te zijn naar anderen en heb respect voor ieder zijn mening, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ik het daar mee eens hoef te zijn!
Dat geldt natuurlijk ook voor ieder ander!

Lennart wink ;)



capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-24 - 00:57:43 send message to capito

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik dacht dat dit een vogelforum was,maar het lijkt soms meer over de mens achter de reactie te gaan,dan over de reactie zelf.wink ;)(bedoel ik niet persoonlijk Lennarthappy :)
Maar is een steeds weer(vaker) terugkerend fenomeen,met wat voor bedoelingen dan ookwink ;)

Wat betrefd vogels in een kooi en boter op ons hoofd? ---Ja,maar laten we hier dan wel met respect mee omgaan,door het leven en welzijn(huisvesting en voeding etc) van die dieren belangrijker te vinden dan het geldelijke gewinwink ;)

mvgwink ;)




Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-24 - 07:12:44 send message to Niltava

Lenart, eindelijk begint het ergens op te lijken. Nu begin je tenminste iets genuanceerder te schrijven, maar je neemt nog veel dingen letterlijk(misschien omdat dat makkelijker is om daarna te trappen??)

Ten eerste met vloeken en tieren bedoel ik niet letterlijk vloeken, laat ik dan zeggen dat je hier en daar steeds tegen mensen aantrapt(niet letterlijk!!!) Als ik me niet vegis ben je daar door mij, anderen en de websmaster ook al eens opgewezen. Of is dat ook weer niet waar??

quote
Nogmaals: lees al mijn reacties op dit topic eens goed en gebruik niet alleen de zinnen die je denkt te kunnen gebruiken tegen mij ten voordele van je zelf en/of eigen mening!


Ach, ik houd je nu een poosje in de gaten en lees dus met aandacht al je bijdragen. Valt me wel op dat je graag anderen terecht wijst en vaak niet echt op de topic (let op het woordje echt) reageert. Steeds komt het erop neer dat jij gelijk hebt, jij bent de enige die gelijk hebt.
Ik heb graag gelijk, nee ik ga vaak pas in discussie als ik ergens genoeg van afweet. Let op het woord discussie, ik gebruik feiten en voorbeelden(in tegenstelling tot jou) om te discussieren(hetgeen jij niet doet, want jij speelt meteen op de man).
Als ik ongelijk heb en daar kom ik achter via een discussie dan geef ik dat toe. Zie je dat niet vaak, nee, want zoals gezegd ik meng me pas in een discussie als ik er wat van afweet.

quote
Dat is een tegenstrijdigheid van de bovenste plank, God en evolutie!


Dat ligt eraan hoe strikt je het neemt. En in geloven zijn variaties van wit tot grijs tot zwart. Dus weer een oneigelijk gebruik van andermans woorden.
(ben overigens ook gelovig, en wat dit betreft ergens in het grijze gebied)

quote
Ook wat dat betreft heb ik zeker boter op mijn hoofd...maar ik probeer in ieder geval niet roomser te zijn als de paus......!

Nee, jij marchandeert met zaken, een beetje zoals het je het best uitkomt.
Wij, ik spreek ook even voor gert (ea), proberen in ieder geval er nog het beste ervan te maken.
jij zegt in feite, och ja als het een mooie kruising is, en ik kan hem hebben, och ja dan ben ik wel weer voor.
(zeer vrije interpretatie)
Neem dan een voorbeeld aan peter, die zegt gewoon, met kennis, dat hij ervoor is, met bepaalde feiten. Daar heb ik tenminste respect voor(hij kweekt ze niet zelf).

quote
Of hebben jullie, Gert en Niltava, daar helemaal geen problemen mee?
Ben benieuwd!

Daar heeft gert al op geantwoord, maar nu ben jezelf ook ineens in het grijze gebied belandt he.
Ook niet zwart of wit.

quote
Ik blijf eerlijk ten opzichte van mijzelf en waar mogelijk naar anderen en probeer nooit neerbuigend te zijn naar anderen en heb respect voor ieder zijn mening, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ik het daar mee eens hoef te zijn!
Dat geldt natuurlijk ook voor ieder ander!

Tegenover jezelf? Je probeert je eigen straatje steeds schoon te houden, of liever je ziet je rommel niet op je straatje. Anderen zeggen dat je het verkeerd ziet(je reactie).Nee, hoor lennart ziet het goed, lennart heeft gelijk en kan oordelen over anderen zie je eerder conflict met mij.
Een neerbuigende houding? Heb ik alleen als men oneigenlijke zaken erbij haalt en niet inhoudelijk reageert omdat. Ennuh, ironisch is niet hetzelfde als neerbuigend.

Sorry frank (en de anderen) loopt toch weer op wat anders uit. Het is jou topic, als je het wilt kun je Jan(de webmaster) vragen het topic te sluiten.
Veel nieuwe info zullen we hier waarschijnlijk niet krijgen en meer van het bovenstaande lijkt me ook niet wenselijk.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-03-24 - 09:24:00 send message to DenisdeV

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry hoor,maar wat is dit voor een vreselijk kinderlijk gekonkel aan het worden.
Eerst een prachtige inhoudelijke discussie (van alle partijen !). Zeer leerzaam voor mensen zoals ik en zo te lezen ook nog eens met respect. Lennart (en ook Dooren al eerder maar beiden met knipoog)zet inderdaad meerdere malen scherp aan,maar in mijn optiek nog steeds binnen de respectnormen en ineens begin Niltava ( zie je bericht 2005-03-23 - 16:12:31) vuur te spugen, waarop we over elkaar heen gaan vallen met als dramatisch dieptepunt de post van Niltava hiervoor.

Houdt dit soort persoonlijke zaken er nu eens buiten,dit vertroebeld de discussie en verknald het plezier van anderen.
Als je iets persoonlijks hebt tegen iemand vecht het dan persoonlijk uit en niet zo.
Geschreven tekst mist alle non-verbale communicatieve (en dat is 80 a 90% van de hele communicatie)aspecten en zorgt voor de meest vreselijke misverstanden.

En ook wil één zinnetje er uit lichten want dat riekt wel heel erg naar enge zaken
quote
Ach, ik houd je nu een poosje in de gaten
Brrrrrrrrrrrrr

Blijf bij de inhoud en als het je te ver gaat meldt dat open en bloot,maar ga de persoonlijke vete buiten het forum uitvechten.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-24 - 10:08:50 send message to Hawkeye_NL

Ik ben het 100% eens met de laatste spreker.
Dit soort persoonlijke vedeta's dienen hier vermeden te worden in het belang van alle leden!

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-24 - 10:17:07 send message to ParkietenPeter

50%
quote
Ik moet wel zeggen ik vindt de Hybrides ontzettend mooi

50%
quote
hybride kweek een gruwel?? absoluut JA

Met alle argumenten die reeds gegeven zijn is dit dus de conclusie!

Mooi, volgend onderwerp?
Met respect. (Erwin)

wink ;)Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-24 - 11:42:02 send message to dooren

Hybride kweek een gruwel??

Het jammer is dat van deze discussie geen enkele "hard" argument wordt geven waarom hybridenkweek zou moeten worden gesimuleerd.

Mensen die tegen hybridekweek zijn en dit met argumenten voeden zijn schijnheilige lieden die ook vogels opsluiten en maar vrij moeten laten. Bovendien geven ze je de intensie dat je ze wilt vangen met "eigen" woorden, waaruit geen argument uit hard kan worden gemaakt.
Nee, wij willen duidelijke argumenten, pas dan krijg je een discussie met inhoud, dooddoeners roepen zijn geen inhoudelijke argumenten.

Niltava en ik, zijn tegen kruisen van raszuivere soorten om hybrides te fokken, wij respecteren de natuur en de evolutie. Wij zijn geen schijnheilige natuurbeschermers die roomser dan de paus zijn.
Als wij elke keer, deze met goede argumenten kunt onderbouwen moet je ons vervolgens niet schofferen.

Het weinige genetische materiaal wat bij bv. loris beschikbaar is, koester ik, ik wil voor starters goede zuivere vogels samenstellen. Hybridekweek past hier niet in, maar als de hybride vogel er is, dan is die voor ons net zoveel vogel als een andere, maar niet mixen, of voor laten planten voor geld of wat dan ook.

Als je mijn teksten objectief leest dan zul je het begrijpen. Je hoeft er niet mee eens te zijn, we willen wel dat respect dat jullie ook krijgen van ons.
Gert.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-24 - 12:05:07 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

als ik had geweten dat dit topic zoveel commotie en onderling gehakketak met zich mee zou brengen, had ik waarschijnlijk dit topic ,hoewel zeer boeiend ,niet eens gestart.
Niet alleen hier maar ook in andere topic's zie ik te vaak een gebrek aan onderling respekt . Ik wil dan ook op dit topic voor de laatste keer vragen voer de discussie scherp maar niet op de man. Indien er nog steeds mensen zijn die vinden dat dat wel kan/moet moeten ze dat zelf weten maar dan trek ik mij uit deze discussie terug

mvg Frank


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-24 - 12:07:33 send message to Niltava

Jullie hebben gelijk. Mijn excusses. Maar als ik met onterechte constateringen over mij wordt gedaan dan voel ik me toch geroepen me te verdedigen. Misschien moet dat dan via berichten, aan de ene kant ja, en dat doe ik vaak ook wel om dingen even te verklaren. Vaak wordt dat op prijs gesteld en wordt de lucht geklaard(niet dat het zo vaak voor komt).
Bij lennart heb ik me laten gaan omdat hij er zich dan gemakkelijk van af maakt.
Nogmaals mijn excusses.
Ik zal niet meer reageren, wat er ook gezegd wordt.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede