Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Verkoop Garantie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Verkoop Garantie
oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-23 - 19:35:09

Ik vraag mezelf af wat er normaal gevonden wordt bij aankoop vogel?

Ik zelf ga :opzoek na een goede kweker,wil de vogels en ouder vogels zien,moeten vast geringd en gesexd zijn (en ik moet vertrouwen in de kweker hebben) vraag dan na de prijs,koop ze als ze mij bevallen(nooit kopen zonder de vogel zelf vast gehouden,en bekeken te hebben)en dan vind ik dat het risico voor mij is,zou dan ook niet ,,zeuren ,,als er 1 dood zou gaan,want het blijven levende dieren!wink ;)wink ;)

Maar wat vinden andere hiervan??


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-23 - 19:47:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ben het met je eens.
maar niet iedereen is ervaren om bepaalde dingen te zien.
en dan nog dat mensen vaak impulsief iets aanschaffen.dus totaal nergens naar kijken en ook niks weten over het soort dier wat ze aanschaffen.plus dat ze de verkopende partij ook niks vragen over wat hij voert enzv.

Groeten Dennis


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-24 - 07:23:23

Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt wat voor vogel je koopt en voor welke prijs ..

Koop je een vogel van rond de 20 euro is het verlies financieel makkelijker te nemen , wanneer het gaat om een vogel van enkele honderden euro's vind ik het toch een ander verhaal , ik vind dat een verkoper dan de koper wel wat tegemoet mag komen indien het diertje binnen een zeer korte tijd overlijd.

Wettelijke garantie of niet maar als je een week hebt kunnen genieten van je vogel van 400 euro en je blijft over met niets .. dan is dat toch wel een heel groot risico wat je neemt ..


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-24 - 09:14:37

Zeker een groot risico dan. Maar dit is een probleemstuk dat niet meer op te lossen is.

Soms is het moeilijk om een ziekte te ontdekken, en zeker als leek zijnde. Daarom is het goed om als leek een ervarene mee te nemen. Is echt niet gek ofzo, maar wie doet dat?

Ik ben lang geleden in contact met een 'eerlijke' hobbyhandelaar gekomen. Hij heeft mij toentertijd de kneepjes bijgebracht. Waar let je op, en bekijk niet alleen de vogel maar ook de kooien. Koop nooit uit een loper, of je moet de kweker zo ontzettend goed kennen. Neem je de tijd als je gaat. Koop niet omdat er over een half uur een andere koper komt!

En dat zijn enkele puntjes waar je op letten kunt. Zo beperk je het risico enigermate. Uitsluiten kun je het nooit.

Zelf kunnen we in ieder geval eerlijk blijven in onze verkoop.

wink ;) Peter.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-01-24 - 09:17:55

als je het kunt bewijzen dat hij al ziek was toen je hem kocht via sektie door een dierenarts en je ga naar de rechtbank als de verkoper er niets aan wil doen dan win je de rechtzaak ik heb een kennis die dit gehad heeft zie in een ander forum van mij .


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-24 - 10:03:45

quote
maar niet iedereen is ervaren om bepaalde dingen te zien

Klopt.
Bij aanschaf van een koppel aratinga's bij een handelaar in Scherpenisse vertelde de man mij dat de man de pop op de kop had gepoept en verklaarde zo de witte prop op haar kop. De vogels zaten erg klein behuisd en het klonk wel aannemelijk. Snapte niet waarom hij de poep nog niet eraf had gehaald, maargoed ik ging toch rechtstreeks van de verkoper naar de dierenarts en zou dan de poep even laten verwijderen. Verder zagen de vogels er prima uit. Bij Feld aangekomen krapte hij wat aan de poep en dat begon gelijk te bloeden, zo erg zelfs dat hij het heeft moeten dichtbranden. Dat heeft de pop dan ook niet overleefd. Het was dan ook geen poep maar een prop witte schimmel die dwars door de schedel was gegroeid. Hoezo verwaarlozing.angry De man was ondanks een rapport van Feld, waarin in stond dat dat een aandoening moest zijn die al enkele maanden geleden was begonnen, pas na veel aandringen bereid de helft terug te betalen.
Het bedrag was niet zo groot en ik zou meer aan benzine verreden hebben en ben uiteindelijk daar dan maar mee accoord gegaan.


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-01-24 - 11:54:19

Oranjekuif,

Kan het helemaal eens zijn met jou aankoopbeleid. Doe het zelf precies zo. Met name: vogels zelf in de hand nemen, borstbeen voelen en veren bekijken etc. is erg belangrijk.

Ben nu toevallig al 4 dagen bezig met de aanschaf van een koppel lories. In de 20 jaar dat ik nu vogels heb is het eigenlijk voor het eerst dat ik nu te maken krijg met sexe (DNA)certificaten en vooral de zwendel hierin.
ppppffffffff Ben er inmiddels wel achter dat veel DNA certificaten niet kloppen. Of dat verhalen van verkopende partij niet overeenkomen met wat het certificaat vermeld.

Voorbeeldje: Vogel heeft ring om van 1996. Verkoper zegt dat vogel 2 jaar oud is en op sexe papieren staat: datum van sexen 10 juli 2004
Kun je het nog volgen????????


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-24 - 12:12:39

De datum van sexen (ongeacht endoscopisch of dna) kan natuurlijk heel anders zijn dan het geboortejaar van de vogel. Het laatste weet je alleen met redelijke zekerheid middels een vaste voetring. De meeste zekerheid heb je als je jonge vogels koopt met vaste voetring waarvan je de ouders kunt zien. Met sexpapieren kan altijd geknoeid worden, maar mensen die een (ouder) koppel verkopen hebben daar altijd veel meer belang bij dan mensen die (losse) jonge verwante vogels verkopen. Bij het kopen van koppels loop je dus ook veel meer risico. Let ook op vogels die twee ringen hebben, over het algemeen is daarmee geknoeid.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-01-24 - 12:34:59

het geboorte jaar van de vogel kan ook anders zijn dat op de ring staat er worden nog wel eens oude ringen gebruikt of al nieuwe ringen terwijl het nieuwe jaar nog niet begonnen is dat is ook bedrog gebeurt bij tt vogels


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-24 - 12:46:41

geen goed gevoel,of zelfs wantrouwen,dan zeker niet kopen.
Bij mensen met verkooppraatjes en niet juiste ringen of papieren koop ik zowiezo niet.

Renewink ;)wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-24 - 13:14:00

Inderdaad, de enige goede reactie als iets niet blijkt te kloppen, is de vogel niet kopen. Na een (lange) reis of een grote wens is de verleiding groot om de vogel ondanks mankementen of niet kloppende papieren, ringen, niet zo'n goede conditie etc. mee te nemen. Het is heel belangrijk om niet te graag te willen kopen!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-24 - 13:47:52

Heb er ook wel van geleerd. Ben daarna ook wel eens voor nop naar duitsland gereden, en de vogel niet genomen omdat ik de vogel niet vertrouwde.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-24 - 14:31:43

Ik denk dat er weinigen zijn die geen leergeld betaald hebben.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-01-24 - 15:13:03

johan heelemaal eens met je ikheb het in het begin ook gehad maar je leert er alleen maar van en het gebeurt bij de handel maar ook bij de zogenaamde hobby kweker


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-01-24 - 18:19:07

Zelf probeer ik altijd een praatje te maken met de vrouw/ partner van de verkoper. Op deze manier kom je er snel achter of de verkoper een liefhebber is, en kun je de échte herkomst van vogels vaak goed achterhalen. Indien de vrouw een ander compleet ander verhaal verteld dan de man is het snel duidelijk.


lala
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-01-24 - 18:29:09

ik vind dat bij bedragen van 100 tot vele duizenden euro's de verkoper ook zijn verantwoordelijkheden moet kennen. de lijn tussen particulier verkopen en gewoon je zakelijk geld verdienen in de vogelwereld zeer dun zijn. bij de meeste kwekers is er maar een paar cm over om te lopen. hebben ze kweekparen gemakkelijke vogels om een en ander rendabel te maken. Het wordt tijd dat de mensen die bij een vereniging zijn aangesloten een gedragscode moeten navolgen, opgelegd door de vereniging. Als een vogel na een week dood is moet er sectie volgen door een arts. als deze aantoont dat de vogel al langere tijd een ziekte onder de leden had, moet de verkopende partij al het geld teruggeven. en verhaaltjes dat ziektes naar boven kunnen komen bij transport is onzin, dat een normaal gezonde vogel hieraan zou sterven.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede