Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Als ik een beginnende kweker was....... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-22 - 18:22:36 send message to Ramon

aws heeft wel een beetje gelijk. Dus snap ik de commotie niet.

Ben



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-22 - 19:27:49 send message to Jacqueline

happy :)

Kom op zeg, het forum word gewoon gedragen door een paar leden, die daar om wat voor reden dan ook de tijd voor hebben.
En hieraan hun tijd willen en kunnen besteden.

Als dit een forum van jaknikkers moet worden, omdat er geen tegenwerpingen/beweringen mogelijk zijn, wat heeft het dan nog voor nut.
Natuurlijk worden er weleens topics geplaatst waar van je denkt, moet dit nou, maar net als ik heeft iedereen een knopje of druktoets op zijn computer........UIT.wink ;)

wink ;)

Peter.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-11-22 - 19:29:21 send message to wiechmann

erwin ga zo doorhappy :)happy :)happy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-22 - 19:37:16 send message to Niltava

ok nog één keer.

Mijn oproep was dus om eens positief over de vogelliefhebberij te praten.
En dat heeft helemaal niets met ja-knikkers of geen discussie mogen voeren te maken (voor de 100st x)
Je mag best kritisch zijn.

quote
Kom op zeg, het forum word gewoon gedragen door een paar leden, die daar om wat voor reden dan ook de tijd voor hebben.
En hieraan hun tijd willen en kunnen besteden.



Zo zou je het ook kunnen zeggen,... misschien domineert die groep het forum ook......?
En er zijn ook een aantal die reageren zonder iets te zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel.

(en sommigen heb ik al gemerkt weten precies wat ik bedoel)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-22 - 20:15:03 send message to Jacqueline

happy :)

Zo zou je het ook kunnen zeggen,... misschien domineert die groep het forum ook......?
En er zijn ook een aantal die reageren zonder iets te zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel.
----------------------------------------------

Niltava.

Dat er eventueel een gevoel van dominatie op het forum heerst, omdat een bepaalde groep meer aanwezig is dan andere, ja dat zou ik kunnen begrijpen.

Maar op je tweede stelling, dat er antwoorden worden gegeven die geen inhoud hebben, en puur om het aanwezig zijn op het forum worden gegeven.
Vind ik erger dan dominatie.
Je kan toch niet lijdzaam toezien dat op serieuze vragen, dergelijke antwoorden worden gegeven.
Dan jeuken je vingers toch, kijk alles voor het welzijn van de vogels he.

wink ;)

Peter.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-22 - 20:37:49 send message to Niltava

Nee hoor, Peter.
Niet als er mensen zijn die zeggen "zou kunnen, ik weet het niet"

Ze zeggen immers niets!


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-22 - 20:43:06 send message to Jacqueline

happy :)

Niltava.

Precies dat is wat ik bedoel.
Op een vraag waar een antwoord aan gekoppeld zit.
En er word dan geantwoord met, het zou kunnen.
Terwijl je er van bent overtuigt dat het niet zo is als lezers van dergelijk topic, dan grijp je toch in.
Dan laat je toch de vrager niet met een dergelijk antwoord verder rommelen.

wink ;)

Peter.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-22 - 21:03:10 send message to Hawkeye_nl

quote
Zo zou je het ook kunnen zeggen,... misschien domineert die groep het forum ook......?
En er zijn ook een aantal die reageren zonder iets te zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel.

(en sommigen heb ik al gemerkt weten precies wat ik bedoel)


Er zijn altijd mensen die veel reageren, zo ook ik. Maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat andere mensen met soortgelijke hobby's veel reacties juist als negatief beschouwen. Of zoals je zegt domineren zonder inhoud. Hoewel ik hoopte dat mijn reacties juist zouden bijdragen in het goede is dat het laatste wat ik zou willen in het forum. Ik begrijp dat mijn aanwezigheid door de meesten niet langer worden gewaardeert. Jammer! Ik zal mij dan maar meer bezig gaan houden met mijn eigen site waar ik wel kan zeggen wat ik wil zonder een ander lastig te vallen met onzin.

Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-22 - 21:14:52 send message to oranjekuif

Als je het leuk vind ,gewoon blijven doen en je niet uit het veld laten slaan!
Er zijn mensen die veel reageren ,en er zijn mensen die niet of weinig reageren
er zijn mensen die veeel toevoegen en er zijn mensen die weinig toevoegen.
er zijn mensen die weinig zeggen met veel woorden,en mensen die veel zeggen met weinig woorden.
Sommige willen iets leren,sommige zijn al zo ervaren (denken ze meestal zelf)dat ze niets meer kunnen leren.
Maar al deze bovengenoemde mensen mogen(en moeten) reageren op dit forum.

Dus ook Jij!!!!!!


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-11-22 - 21:44:50 send message to gouldamadine

Ik heb vrij vaak gereageerd op topics in het forum ik probeer dan ook alleen antwoord tegeven op vragen waarbij ik iets kan toevoegen aan de antwoorden die gegeven worden. Door mijn werk heb ik hier jammer genoeg minder tijd voor ik kan ook het forum niet meer zo vaak lezen als dat ik zou willen .
En voor de mensen die nieuw zijn op het forum en een topic willen plaatsen lees eerst eens de oude topics misschien staat daar de vraag die je wilt stellen al bij. en zo niet stel je vraag. Mij is altijd geleerd van vragen word je wijs en DOMME VRAGEN BESTAAN NIET !!!! .
En voor degene die reageren en wat door anderen als commentaar word ervaren probeer eerst eens wat gematigt te reageren dit zal door velen gewaardeert worden je kunt nl ook met minder "dreigende taal " ook zeggen wat je bedoelt. het forum is naar mijn mening een plek om iets te leren. laat dit dan ook zo blijfen


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-22 - 22:22:44 send message to Hawkeye_nl

Jullie hebben naast deze hobby misschien nog heel erg veel neven activiteiten zoals werk en sport of zo. Ik niet! Ik probeer elke dag door te komen door een beetje met mijn vogels bezig te zijn, met mijn gezin en met internet. Ik heb maar beperkt gebruik van mijn spierkracht dus kan niet fulltime van alles en nog wat doen. Niet vreemd dus dat ik veel op het forum kom en dus ook veel postings naast mijn naam heb staan. Ik weet zekers als je al mijn postings na zal lopen dat het wel mee zal vallen met de zogenoemde "nietszeggende" postings. Ik geef vaak gegrond en serieus antwoord op vragen en open veel serieuse topics. Daarnaast open ik regelmatig een topic met iets waarvan ik denk dat dit leuk kan zijn voor lezers (ik schrijf nou eenmaal graag zoals jullie weten vanuit mijn eigen site). Af en toe geef ik echter ook een sumier antwoord omdat ik dan juist wil bereiken dat men de inhoud van de zin zelf ziet en tussen de regels door kan lezen. Dat dit niet wordt gewaardeert door iedereen begrijp ik maar in dit onderwerp lijkt het net of ik persoonlijk wordt aangevallen omdat ik dit forum zou overheersen of probeer te domineren en dat vindt ik heel jammer. Juist omdat de webmaster heeft aangegeven heel blij te zijn met mijn postings.
Ik geef echter nog altijd antwoord op de gestelde vragen en opmerkingen en dreig nergens mee!

Erwin


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2004-11-22 - 22:23:32 send message to piet witteman

Ik bemoei me nooit met dit soort discussies maar deze keer wel.
Als ik zie hoe iedere keer weer dit soort discussies in een negatieve spiraal terecht komen vind ik dat jammer.Het geeft me wel een beeld van de gemiddelde vogelkweker. Het lijken wel mensen.
Ik dacht dat je een beetje gek moest wezen voor deze hobby.Maar als ik dit allemaal lees is er veel broodnijt onder de kwekers.
ik vind laat elkaar in hun waarde.
Ik ga regelmatig kijken bij collega hobbyisten, en ik verbaas me elke keer weer wat mensen in de hobby steken.
Volgens mij zijn er gelukkig meer positieve kwekers dan negatieve
razz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :p


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-22 - 22:31:26 send message to Ramon

===============================================
Hawkeye nl
Ik geef echter nog altijd antwoord op de gestelde vragen en opmerkingen en dreig nergens mee!
================================================

pzich is daar niks mis mee, moet je ook mee doorgaan. Maar wat ik wel vind, en dat is niet alleen een verwijt aan jouw adres, maar ook van een aantal anderen, op vragen die gesteld worden, worden vaak antwoorden gegeven die iemand zelf niet heeft ondervonden maar die hij of zij uit de boeken of van internet haalt. Ik denk dat dat nu juist niet de bedoeling is van een vraag. Laat iemand die zo'n vraag in de praktijk heeft meegemaakt, hierop antwoorden. Krijgt de vraagsteller mijn inziens een betere voorlichting.

Ben


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-11-22 - 22:44:20 send message to goffini

Het maakt toch niet uit of de antwoorden of meningen uit boeken komen of van internet. Dat zijn toch ervaringen van ornithologen of vogelliefhebbers die hun ervaringen op schrift hebben gesteld. Maakt het dan uit of de auteur in kwestie ze zelf plaatst of niet.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-22 - 22:45:37 send message to Ramon

Ja. Verwijs er dan na.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 79 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede