Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Als ik een beginnende kweker was....... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-21 - 19:35:32 send message to Jacqueline



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-21 - 19:35:42 send message to oranjekuif

Zou Je mij misschien iets kunnen vertellen,over het wetsvoorstel wat op stapel staat,en wat dit voor de hobby in (kan)gaan houden.
Ik hoop dat dit geen vraag is waar je van moet zuchten.
_


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-21 - 20:06:46 send message to Niltava

Zucht wink :)

Weet niet, maar het is hier al lang geopperd dat er wetsvoorstellen als in Duitsland ed hier zouden komen. Bovendien wordt er ook wel aan gedacht op het ministerie(zie krante-artikelen rondom de uitbraak van de diverse ziekteuitbraken)
Gaf het ook min of meer aan om te geven dat een negatief beeld hier geven(door steeds over elkaar heen te tuimelen met verwijten (soms meningen genoemd).
Het beeld wat we hiermee naar buiten brengen is natuurlijk niet fraai.
Daar mogen we toch ook wel eens over na denken?

Een mening hebben is mooi, soms is het ook verstandiger die mening voor je te houden.
We hebben een mond gekregen maar dat wil nog niet zeggen dat we hem altijd open moeten trekken.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-21 - 22:13:52 send message to Hawkeye_NL

Elke keer als ik dit forum lees!
Leer ik weer een beetje erbij!

Erwin


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-21 - 22:55:50 send message to parkietenpeter

Dat zou een mooie positieve (eind)conclusie zijn.

wink ;) Peter


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-22 - 00:09:00 send message to Mario

Ik heb geen probleem met een streng wetsvoorstel want ik hoor,zie en lees veel wanpraktijken in onze toch zo mooie hobby die sommigen steeds o zo positief laten overkomen.
Vooral op het gebied van mutaties en TT is het niet meer te overzien :

- vogels volstoppen met antibiotica (preventief kuren noemen ze dit)
- allerlei verdachte middelen om de vogels groter,forser en meer jongen te laten produceren.
- vogels kweken in TT-kooien (kleine exoten dan)
- pluimen uittrekken om ze in de juiste vorm te krijgen voor TT (en ik heb het niet over een paar veertjes)
- vogels op dieet zetten d.m.v. zonder drinken te zetten...
- misbruik van pleegouders (niet in noodgevallen maar uit gemak en winstbejag)
...

Nu kunnen jullie wel zeggen wat moet de jeugd en beginnende liefhebbers wel niet denken???
Beter dat ze het weten op voorhand dan later geconfronteerd te worden met de harde werkelijk(pas op ik scheer niet iedereen over dezelfde kam).
Als ze het tijdig weten kunnen ze er lessen en besef uit trekken om het anders en beter te doen voor zichzelf en vooral voor de vogels.
Een gewaarschuwd iemand telt voor 2.
Ik kan het weten ik ben nieuweling in dit wereldje (vooral wat TT betrefd) en vecht hier en in andere forums al een tijdje tegen bovengenoemde zaken met alle gevolgen van dien :

- uitschelderij
- ontkenning
- negeerd worden
- als ze je ontmoeten ontwijken ze je
- wat weet jij ervan...
- uitlachen

En toch blijf ik doorgaan met mijn eenzame actie.

Ik weet dat sommige berichten van mij hard en kwetsend kunnen over komen maar ik wil het beste voor ons en onze vogels doch dit is niet altijd gemakkelijk uit te leggen in tekst en soms moet ik recht voor de raap zijn.

Laat ons samen bouwen aan een gezonde hobby zowel voor onszelf als voor onze gevederde vrienden.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-22 - 08:33:14 send message to Niltava

quote
En toch blijf ik doorgaan met mijn eenzame actie

Je bent heus niet alleen.

Maar misschien bereik je meer als je positief over de zaken praat. Dat was in feite ook mijn stelling. Laten we hier de mensen goed voorlichten(gebeurd ook).
Er wordt naar mijn mening hier veel bevochten, misschien voor een goede zaak(soms ook zonder enige inzicht en kennis)
Echter voor een vogelliefhebber(beginnende of ervaren), die geen zin heeft over elk detail in discussie te gaan, mijdt dit forum.
Ooit je afgevraagd waarom er zovelen wegblijven en zo weing zich inschrijven (vragen stellen)DAT lijkt me nu niet de bedoeling van een forum!

Einde "discussie" lijkt me (ga me niet herhalen).

PS op zich vreemd dat een eenvoudige constatering en mening meteen in een discussie eindigt




faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-11-22 - 11:18:21 send message to faos

Wat ik wou zeggen is:
Er is een verschil tussen een mening geven en in de grond boren.
En daarover ben ik het met je eens, en dat bedoelde ik met mijn lach niet kunnen onderdrukken.
Want waar sommige mensen zich toch over opwinden...


Goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-11-22 - 14:06:51 send message to Goffini

iedereen kan toch gewoon zijn mening geven.
Je hoeft toch niet elk puntje van kritiek als een persoonlijke aanval te beschouwen.Ik ben het ook niet altijd met de verschillende meningen eens en menig zal het niet met mij eens zijn maar daarom heet het ook een discussie.
Het doel van het forum is toch van elkaar te leren en dat uiteindelijk de vogels er hun voordeel mee doen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-11-22 - 14:52:19 send message to Daniel

Jongens laten we er een einde aan maken happy :). Iedereen heeft zijn visie kunnen laten zien en nu gaan we weer in de herhaling vallen.

Laten we van elkaar leren en elkaar niet uit de weg gaan als we van mening veranderen, maar altijd vanuit het positieve happy :)


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-11-22 - 16:52:22 send message to aws

quote
Elke keer als ik dit forum lees!
Leer ik weer een beetje erbij!


80% van de antwoorden komen bij jezelf vandaan.
Dus leer je van jezelf???

Raar iets, zeker niets beter te doen???
pjoek



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-22 - 17:11:40 send message to Hawkeye_NL

80% komt van mij? is dat zo?

En ja, ook van mijn antwoorden en de reacties daarop leer ik heel veel. Al is het maar dat ik het ook wel eens mis kan hebben in wat ik in eerste instantie had gedacht!


En door mijn spierziekte heb ik inderdaad niet veel meer te doen dan wat ik hobbymatig kan doen!
Is dat een probleem?

Erwin


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-22 - 17:31:57 send message to parkietenpeter

Hey hey hey,

Ik weet niet of jullie elkaar kennen maar anders is dit toch zeker een reactie die NIEMAND van ons hier wenst!!!!!!!!!!!!

angry Moet dit dan de zoveelste topic worden waar gekwetst moet worden???

Misschien moet Jan mar eens een forum-etiquette opstellen, met consequentie.

Jan?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-22 - 17:59:43 send message to Hawkeye_NL

Niets aan de hand Peter!
Pjoek zal het niet kwaad bedoelen dus ik geef gewoon antwoord op zijn vraagstelling.

Erwin


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-22 - 18:15:09 send message to parkietenpeter

Ja zo onderhand begin ik te twijfelen of men hier nog met hetzelfde goed bezig is.

Ik hoop het.
wink ;) Groetjes




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede