Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Als ik een beginnende kweker was....... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Als ik een beginnende kweker was.......
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-21 - 17:04:07 send message to Niltava

En zou dit forum lezen...

Dan zou ik denken dat vogelliefhebbers weinig verdraagzame personen waren, ze bestrijden elkaar voortdurend. Ik zou denken dat mijn hokken nooit groot genoeg zouden zijn, dat ik nooit een vogel met een ander kleurtje mooi zou mogen vinden, dat ik een kruidenvrouwtje en voedingsdeskundige in één moest zijn om hun een goede voeding te geven, dat ik elk strontje meteen moest opvangen voordat hij op de grond viel ivm hygiëne, dat ik de vogels niet gratis mocht weggeven maar eigenlijk ook er weer niet te veel voor vragen want dan ben ik weer een broodkweker, dat ik de balgen in het natuurhistorisch museum moet raadplegen en bestuderen om elke ras(ondersoort) zorgvuldig te moeten herkennen om ondanks dat er minieme verschillen zijn. Dat ik dat kanariepietje met dat petje eigenlijk niet mag houden...

Als ik een beginnende kweker was...... dan zou ik een andere hobby kiezen.




Ik ben echter geen beginnende kweker en kan iedere beginnende kweker de hobby aanbevelen. Het is een enorme diverse hobby met veel mogelijkheden.
Je kunt tropen houden, parkieten, papegaaien, insecteneters, europese vogels etc.etc.
Vogels die prachtig van kleur zijn of mooi zingen en weer anderen die om te genieten zijn vanwege hun gedrag.
Je kunt meedoen aan show/tentoonstellingen, maar dat hoeft niet... Het is een prachtig gevoel het eerste nestje van het seizoen weer in je handen te hebben, of trots dat je een beetje geld weer terugkrijgt van je nakweek(dat heb je toch maar mooi klaar gekregen).

Met andere woorden een prachtige hobby!!!



dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-11-21 - 17:17:09 send message to dijkkamp

mag ik mij hier volledig bij aansluiten


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-21 - 17:22:40 send message to Mario

Heel juist maar een forum dient om te helpen en te discussieren en als je daar niet tegen kan kijk dan wat plaatjes ofzo...wink ;)


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-21 - 17:29:04 send message to parkietenpeter

Als ik een beginnende kweker was.......
En zou DIT forum lezen...

Zou ik blij zijn dat alles mag en niets moet.
Zou ik blij zijn dat ik het beste kan geven naar MIJN beste (ge)weten én kunnen.
Zou ik blij zijn dat ik tussen al de antwoorden - gelukkig - er ook een voor mij vind.
(Hoewel het zo wel erg veel tijd kost om dit eruit te filteren.)
Zou ik blij zijn met de bezigheid die ik voor mijn genoegen of ontspanning doe
=> liefhebberij(hobby)

Zou ik blij zijn want ....


... mijn vogel is blij!!!!!!!

En dat is waar het om gaat !!!!!!!

wink ;)Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-21 - 17:53:18 send message to Niltava

quote
Heel juist maar een forum dient om te helpen en te discussieren en als je daar niet tegen kan kijk dan wat plaatjes ofzo...

Volgens mij is er een verschil tussen discussiëren en helpen.
En discusiëren is prima maar de hoeveelheid herhaalde discusies die hier plaatsvinden en vaak met nogal wat negatieve tonen maken het voor de tegenstanders makkelijk als het straks terzake doet(nieuw wetsontwerp) makkelijk om aan munitie te komen.
Verder geeft het nogal een negatief beeld van de vogelhobby, en het is al een vergrijzende hobby(zegt men?). Lijkt me geen goede zaak


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-21 - 18:06:04 send message to Mario

Nou dat zou ik nu ook niet zeggen daar de jeugd tegenwoordig geen blad meer voor de mond neemt en zelf nogal fel in het verweer durft te gaan vind ik dit positief.
Zo komt er wat leven in brouwerij en wordt het geen saaie bedoening met enkel 'vergrijzde mensen'.


faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2004-11-21 - 18:08:08 send message to faos

Als ik een beginnende kweker was........
Ik beschouw mezelf als "vogelhouder".
Ik lees altijd het forum en heb verschillendedingen opgepikt die mij geholpen hebben.
Bij andere dingen kan ik een lach soms niet onderdrukken.
Ieder mag zijn mening geven, is mijn mening.
wat een anderdaar mee doet......


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-11-21 - 18:24:14 send message to BONTEBOER

ik ben helemaal met je eens ik heb een paar keer iets in het forum gezet
je wordt gelijk aangevallen angry
heel jammer

alex


triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2004-11-21 - 18:24:33 send message to triton

Volgens mij is er een verschil tussen discussiëren en helpen.
En discusiëren is prima maar de hoeveelheid herhaalde discusies die hier plaatsvinden en vaak met nogal wat negatieve tonen maken het voor de tegenstanders makkelijk als het straks terzake doet(nieuw wetsontwerp) makkelijk om aan munitie te komen.
Verder geeft het nogal een negatief beeld van de vogelhobby, en het is al een vergrijzende hobby(zegt men?). Lijkt me geen goede zaak


Volgens mij begin jij nu een topic waar je 100 procent zeker van was dat het negatief zou eindigen. Dus volgens mij tegenstrijdig. Mijn vraag is waarom open je dan zo`n topicangry


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-21 - 18:31:49 send message to Jacqueline

laugh :D

Is dit leuk genoeg om naar te kijken.



laugh :D

Peter.





triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2004-11-21 - 18:47:15 send message to triton

happy :) Ja dat is een leuke foto hahahaha

laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
razz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :prazz :p


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-21 - 18:49:34 send message to Niltava

Triton:
quote
Volgens mij begin jij nu een topic waar je 100 procent zeker van was dat het negatief zou eindigen. Dus volgens mij tegenstrijdig. Mijn vraag is waarom open je dan zo`n topic

Waarom in vredesnaam zou dit als negatief eindigen??
Ik wilde er alleen maar even op wijzen dat er nogal vaak (en herhalend) een negatieve toon discussies plaats vinden.

faos
quote
Ik lees altijd het forum en heb verschillendedingen opgepikt die mij geholpen hebben.
Bij andere dingen kan ik een lach soms niet onderdrukken.
Ieder mag zijn mening geven, is mijn mening.
wat een anderdaar mee doet......

Prima, natuurlijk!! maar soms worden mensen met een simpele vraag de grond in geboord. Kan toch nooit de bedoeling zijn en is trouwens ook geen discussie.

Mario
quote
Nou dat zou ik nu ook niet zeggen daar de jeugd tegenwoordig geen blad meer voor de mond neemt en zelf nogal fel in het verweer durft te gaan vind ik dit positief.

Ahum, ga dagelijks om met jeugd en soms moet de jeugd nog leren zijn mond te houden en soms moeten ze die eens opentrekken...

Snap even niet dat deze topic zo wordt aangevallen.
Het heeft helemaal niet de strekking van monddood maken, integendeel!
(volgens mij doe ik regelmatig mee aan een discussie)



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-21 - 19:11:34 send message to oranjekuif

Ik vroeg mij af wat ervoor een nieuw wetsvoorstel op stapel staat,en wat dit dan eventueel voor liefhebbers in gaat houden?
tevens vind ik dat het ook mogelijk moet zijn om kritisch te zijn ten opzichte van de hobby.
ik vind het te makkelijk om mensen met een andere mening meteen negatief te noemen(in ieder geval hun invloed aan de discussie)
Er is schijnbaar een grote groep die vind dat er dingen moeten veranderen,en dit aan anderen duidelijk wil maken.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-21 - 19:14:33 send message to Jacqueline

happy :)

Ervaringen uitwisselen en daar iets van opsteken.
Dat daar beginnende liefhebbers/kwekers hun voordeel uit kunnen halen is mooi meegenomen.
Denk dat dit de opzet is van het forum.

Dat je het niet altijd eens hoeft te zijn met elkaar is niet erg.
Maar blijf wel elkaar met respect behandelen.

En daar schort het soms weleens aan, het is geschreven woord en dat komt anders over dan het tegenover elkaar staan in een gesprek.

Wel ben ik de zelfde mening toegedaan wat Niltava hier oppert.
Wat selectiever reageren op topic's is het gevolg.
En dat brengt met zich mee dat er toch al verschillende vaste topic gasten die echt positieve inbreng hebben gehad zich niet meer of nauwelijks nog laten horen.
Wat ik persoonlijk als een verlies ervaar.
Maar met wat meer humor hoeft het echt niet saai te worden hoor.

wink ;)

Peter.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-11-21 - 19:28:22 send message to Niltava

Zucht.....

Misschien moet sommige mensen hun leesbrilletje er eens bij pakken wink :)

Gelukkig zijn er ook anderen die wel goed lezen

Voor diegene die het nog niet hebben begrepen, denk eens aan de gedachte die achter dit topic steekt.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-21 - 19:30:24 send message to Jacqueline

laugh :D

Nog een leuk plaatje.

Wie pakt wie.








wink ;)wink ;)wink ;)

Peter.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede