Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rose kaketoe,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-06 - 15:16:53 send message to surveyor

Haha nee ik denk na over het eventuele geklaag van de buren als ze om 0700 wakker worden geschud door het geroep van de rose.s...

Maar missie geslaagd eindelijk naar buiten. Nu nog een nestje wink ;)


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-03-06 - 15:59:20 send message to Vogelen

Ehmm, zeg maar 5.00 Onze rose's zijn in de zomer vroeg actief als we ze niet opsluiten.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-06 - 18:47:02 send message to surveyor

Haha ja inderdaad En om geen klachten te krijgen moeten we ze voor zijn. Hopelijk duiken ze zo het nachthok binnen ..


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-06 - 20:19:28 send message to surveyor

Nou de vogels zijn om half 8 naar binnen gegaan, hadden honger denk ik. Luikjes dicht en morgen rond 10e weer open. Hopelijk gaat het elke avond zo wink ;) wat ik wel denk want geef ze ook altijd savonds eten dus als ze honger krijgen gaan ze wel naar binnen.....



E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2013-03-06 - 21:36:00 send message to E.bakker

mijn 2 koppels rose's en 2 koppel blauwvoorh Amazone's en 1 koppel edelpapegaaien kunnen door een luikje van 10x20 cm naar buiten, ik laat ze pas om 7.30 naar buiten om zomers niet om 5.00 wakker te worden en ik doe ze 's avonds naar binnen nu rond 19.00 later als ik plat ga.
als ze niet naar binnen willen dan pak ik de tuinslang om ze op te sluiten.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-06 - 22:22:11 send message to surveyor

Hoi e bakker . Bedankt voor je antwoord. Hopelijk gaan ze bij mij gewoon vanzelf naar binnen en anders zal ik iets moeten gaan verzinnen, maar zoals het vandaag ging is het perfect....


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-03-07 - 07:44:19 send message to Vogelen

Ik voer altijd s'avonds en al onze vogels zitten dan binnen te wachten of komen naar binnen. Alleen als het nog licht is buiten gaat er wel eens eentje vandoor naar buiten, deze doe ik dan dicht als het buiten donker is en ze wel binnen zijn. Hier zijn ze met een paar weken aan gewend. Tuinslang is stress!


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2013-03-07 - 12:53:37 send message to P.Rooth

Tuinslang Stres ????

Zijn de vogels te luidruchtig wat ze donders goed weten hoef de tuinslang maar op te heffen en is het rustiger
Blijven ze doortetteren is een fluts water afdoende en gaan ze naar binnen wel mokkend zijn soms net kleine kinderen .

Paul


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-03-07 - 13:34:42 send message to Vogelen

Dan zal het bij iedereen verschillend zijn. Bij mij geen tuinslang! Het belangrijkste is rust en regelmaat. Zo heb ik er ook een ontzettende hekel aan om een vogel te vangen, sommige vogels (niet eens de uitgevangen vogel) kunnen zich hierdoor dagen anders gedragen.


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2013-03-08 - 22:15:14 send message to yaro

eerst dagen wachten tot ze naar buiten gaan,zijn ze buiten moeten ze weer naar binnen !!!
laat ze lekker hun gaan gaan, rose,s hoor je bijna niet de mijne niet teminste .
ik heb 2 koppels van 2 jaar zou ik al wat kunnen verwachten of zal het een proefjaar worden .
ze zijn wel beide vaak in het blok


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-09 - 08:47:13 send message to surveyor

Yaro ik snap je reactie niet helemaal want je moet ook begrijpen dat ik over het weer niet naar binnen gaan niet te serieus ben...

Overigens zijn het keurige vogels die gewoon s,avonds naar binnen gaan als ik zit te voeren dus mij hoor je niet meer en de buren ook niet. En ik moet je gelijk geven dat je de rose,s een 3x per dag even hoort en voor de rest niet, ja bij mij gaan ze ook even tekeer als de man al buiten zit en pop binnen dan roept de man de pop en de pop de man weer totdat ze weer bij mekaar zijn. Maar dat is natuurlijk een super teken...

Ik ben benieuwd die van mij zijn 08 en 07 dus kunnen het met gemak doen... In het blok ligt er een heel stapeltje schors van de takken wat ze op eene hoopje leggen echt nog nooit gezien


Dus zodra de lente echt aanbreekt zullen we het wel weer gaan meemaken...

Ben er in iedergeval blij mee echt leuke mooie en speelse vogels


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2013-03-09 - 09:07:23 send message to yaro

je moet mij niet al te serieus nemenhappy :)


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-10 - 12:55:14 send message to surveyor

Nee yaro ik snap het haha....

Maar waaraan kun jij zien dat de rose,s beginnen met nestelen. Ik kan nog niet zien dat ze een nest maken wel ligt er een stapel schors in het blok op een hoopje gejopt, en alle takjes slepen ze dr uit..


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-12 - 21:39:23 send message to surveyor

Vraagje, zijn jullie rose,s al in broedsgedrag ? Die van mij hebben afgelopen 2 dagen heel het blok leeg gegooid. Maar het lijkt mij nog wat te koud of zullen ze zodra het weer omslaat beginnen met nestelen,,.


gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2013-03-12 - 22:46:36 send message to gboom

Te koud? Denk het niet. Mijn rosé's zitten onverwarmd en ik heb vanavond het eerste jong van dit jaar kunnen ringen happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 93 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede