Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rose kaketoe,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Rose kaketoe,s
surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-02-26 - 20:04:56 send message to surveyor

Ik had een vraagje over mijn koppel rose kaketoe,s

Deze heb ik sinds pas en ik merk dat de vogels geregeld aan over de stokken aan het rennen zijn met wat geroep naar mekaar toe en vertoeven ook al geregeld aan bij het blok.

Is dit een typerisch kenmerk van broedsgedrag... Waar ik wel van baal is dat ze NOG niet buiten zijn geweest ik heb telkens de luikjes open maar zowel mijn grijze al mijn rose,s vertikken het om naar buiten te gaan ...

Waaraan merken jullie dat de rose,s in broedstemming komen ?

Oja mijn rose,s zijn van 2007 en 2008



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-02-27 - 08:13:51 send message to surveyor

Zie overigens mijn voliere voor een foto van mijn rose.s


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-02-27 - 08:21:02 send message to vogeltje1000

Rose's komen in broedstemming als er hout snippers en takjes het blok worden ingesleept.
Dus een berg wilgentakken in het hok doen.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-02-27 - 18:42:26 send message to surveyor

Hoi vogeltje, ga ik doen al hangen d'r al wel genoeg wilgen takken in maar zal bosjes ophangen.

Wel baal ik dat ze nog niet naar buiten zijn geweest, mischien niet gewend 2 volière,s . Maar goed we hebben geduld en het weer is ook nog niet zo geweldig.



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-02-27 - 19:26:40 send message to Vogelen

Hoe lang heb je ze al? Het kan soms weken duren voordat papegaaien naar buiten gaan. Alhoewel de rose's bij ons dezelfde dag nog buiten waren meen ik me te herinneren.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-02-27 - 19:33:42 send message to surveyor

Hoi vogelen, ik mag eigenlijk niks zeggen want de vogels heb ik pas sinds afgelopen zaterdag wink ;) .. Maar ze vertoeven al veel bij en in het blok dus daarom vroeg ik me eigen af hoe je merkt dat ze in broedsgedrag komen...

Maar zijn leuke speelse vogels en zijn geregeld aan lekker heen en weer aan het waggelen over de stokken... Grappig om te zien


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-02-28 - 09:52:29 send message to ginoheeren

maar waarom doe uw ze na binnen die van mijn zitten de hele winter buiten


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-02-28 - 11:08:46 send message to henkdelaat

@ vogeltje 1000,
Rose's komen in broedstemming als er hout snippers en takjes het blok worden ingesleept.

Mijn rosé's gooien juist alles uit het blok.
Wat is hiervan de reden??

Zitten in een vlucht van 8 m2 de hele winter gewoon buiten.

Henk.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-02-28 - 12:29:00 send message to vogeltje1000

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo

Ik heb 3 koppels
Koppel 1 sjouwt eerst het broedblok vol en 2 a 3 dagen voor er eieren gelegd worden gooien ze er bijna alles uit. Deze broeden bijna op de bodem.
Deze hebben wel het kleinste blok van de 3 koppels
Koppel 2 sjouwt zoveel snippers naar binnen dat ze bijna voor het invlieg gat zitten te broeden.Het blok is 60 cm diep en het invlieg gat zit op 50 cm en 35 x 35 cm.
Koppel 3 doet het volgens het boekje +/- 10 cm snippers en een net kuiltje voor de eieren.


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2013-02-28 - 15:02:20 send message to clauwdia

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo
idd henk hier willen de rose s ook niks in het blok hebben afgelopen jaat 4 eitjes gewoon in het blok ik denk dat elk koppel anders is hier hebben ze ook altijd wilgen takken maar niks in het blok en ik denk dat je GEDULD moet hebben dat is met elke soort zo


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-02-28 - 16:17:56 send message to henkdelaat

clauwdia,

Ik kweek al meer als 30 jaar met papegaaien dus weet dat ik engelen geduld moet hebben.
Graag wil ik de reden weten waarom ze geen nest maken.
Ze hebben de beschikking over 2 nestkasten,één natuurstam en één eigen gemaakte ronde nestkast.

Henk.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-02-28 - 19:12:19 send message to P.Rooth

Mijn Rose's hadden het blok schoon leeggehaald in het najaar en nu liggen er voor de 2 maal eieren nadat het 1ste legsel verstoord werd en er liggen veel wilgetakjes die fijn geknaagd zijn .
Heb op de vogelmarkt fijn gemalen hout wat vrijkomt bij 'uitboren 'boomstam voor natuurblok gekocht en ze accepteren het dat materiaal in het blok .
Wilgetakjes slepen ze nu even niet naar binnen dus ik zie wel wat er gebeuren gaat .

Paul



ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2013-02-28 - 20:28:34 send message to ginoheeren

ik heb eerst zaagsel en daarop veel wilgentakjes erin zitten


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2013-03-01 - 16:10:08 send message to clauwdia

clauwdia,

Ik kweek al meer als 30 jaar met papegaaien dus weet dat ik engelen geduld moet hebben.
Graag wil ik de reden weten waarom ze geen nest maken.
Ze hebben de beschikking over 2 nestkasten,één natuurstam en één eigen gemaakte ronde nestkast.

Henk.

Dat geduld was meer voor surveyor wink ;)

Henk en de vraag waarom ze geen takjes gebruiken zou ik ook willen weten .Maar hier is het ook gewoon zo Ik zelf doe er niks aan er liggen takjes als ze niks in het blok willen dan niet he
Ik heb maar een blok die heel het jaar beschikbaar is. zelf gemaakt 25 x 25 x 50
grwink ;)


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-01 - 22:52:09 send message to surveyor

Bedankt voor jullie reactie, de vogels zijn nog steeds niet buiten geweest maar goed dat zal wel tijd nodig hebben. Zal een bordje neerhangen van buitenuitgang en verlichten mischien dat het helpt wink ;).

Wat ik wel zag is dat ze het hele blok aan de buitenkant aan het schrapen zijn hele groeven maken ze erin en trekken stukken hout er zo af..

Maar goed ik heb geduld en geniet zo al genoeg van de vogels, zijn echt vaak vollop bezig met van alles en nog wat.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-02 - 09:52:15 send message to surveyor

Vraagje hoe zouden jullie handelen zodat de rose,s toch naar buiten gaan ? Ze zitten nu een week in de binnenvliegen en elke ochtend doe ik de luikjes open die zitten op een meter van het dak af en zijn ongeveer 25 Bij 20 cm. Maar ze vertikken het om naar buiten te gaan, wel hangen er takken voor dus als ze die volgen zouden ze zo naar buiten kunnen..

Gewoon afwachten dus of mischien 1tje naar buiten zetten zodat de andere hem hoort en mischien volgt ? Mijn mening is dat ze dan weer teveel stress hebben..



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede