Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rose kaketoe,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-03-02 - 10:01:57 send message to Vogelen

Zeker niet naar buiten zetten! Gewoon afwachten. Of anders een keer een nacht niet opsluiten. Mijn ervaring is dat vogels die nog nooit naar buiten gegaan zijn plotseling in de ochtend vroeg buiten zitten. (dan hebben je buren maar een keer pech wink ;) )


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-02 - 10:17:23 send message to surveyor

Hoi vogelen, bedankt voor je berichtje. Ik laat de luikjes komende dagen lekker open en dan hopelijk komen ze vanzelf naar buiten.

Wel hebben ze al heel het blok ingericht en gesloopt dus dat blok accepteren ze wel. Nu nog ffe frisse neus halen buiten en dan ben ik gerust haha..

Mvg


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-02 - 17:37:35 send message to surveyor

Ik heb ze nu pas een week en toch bewerken ze het blok helemaal. Ook al takjes in en uit gejopt.. toch een goed teken lijkt mij alleen ik merk dat de grijze meer met elkaar kroelen. Dat doen de rose niet echt. Wel vertoeven ze veel bij het blok...



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-02 - 17:38:57 send message to surveyor

Ov everigens ook eucaliptus takken opgehangen had ergens gelezen dat dit word gebruikt voor het maken van een nest. Ruikt in iedergeval wel lekker


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-03 - 11:37:28 send message to surveyor

Vandaag even gekeken in het blok en lag een berg fijn gemalen takjes voor in het blok. Ze halen de schors van de takken en joppe het daarna in het blok.

Helaas zijn ze nog niet naar buiten geweest... maar dat zal wel komen.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2013-03-03 - 12:19:16 send message to frehen

Hallo waar kijken de roses tegenaan als ze door het gat heen kijken.Mijn roses waren de volgende dag al buiten en ze gingen ook zo weer naar binnen.Het zijn wel eigenwijze en speelse vogels.Ik heb wel stokken voor en achter het gat zodat ze zo naar binnen of buiten kunnen wandelen.Maar zo als ze al hebben gezegt ik zou het luikje gewoon open laten.groetjes freek.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-03 - 12:50:24 send message to surveyor

Hoi freek. Ik heb flinke boomstammen aan beide zijde s van het luikje hangen en kunnen zo naar buiten kijken. De rose.s kwamen van een buitenvoliere zonder nachthok dus ze zijn het volgens mij niet gewend maar ze zijn idd nieuwsgierig genoeg en laat vannacht het luikje open.

Komt wel weer goed.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-05 - 17:12:30 send message to surveyor

Helaas na zo,n mooie dag nog steeds de kaketoe,s niet naar buiten gekregen. Het is niet dat ze over een kleine Binnenhof beschikken maar ffe de vleugels strekken buiten lijkt me gezond. Binnen is het 1,20 breed 2 mtr lang en 2,20 hoog.

Iemand nog tips ....


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-05 - 17:31:55 send message to Karel

happy :)
Geduld hebben. Op een onbewaakt, onverwacht moment zitten ze ineens buiten! Dat kan even duren, maar evengoed morgenochtend zijn.
happy :)


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-05 - 17:41:44 send message to surveyor

Haha Karel, ja dat is het geduld hahaha word vaak beloond... Maar je hebt gelijk alleen vind ik het zo jammer van mijn mooi ingerichte buitenvoilere en uiteraard ffe frisse neus halen is ook niet verkeerd. De vogels slepen wel van alles het blok dus het blok weten ze wel te vinden de uitgang nog naar de buitenvoilere maar dat lijkt mij niet zo moeilijk...



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-05 - 18:01:12 send message to surveyor

Alleen wat me wel opvalt is dat de rose.s savonds over de stokken heen en weer rennen en pop ligt dan vaak plat maar dan rennen ze weer verder...

IEmand vergelijkbare situaties toevallig..


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2013-03-05 - 19:45:00 send message to johanblok

Een voerbakje aan de buitenkant vlak bij het luik ophangen wil ook wel heel goed helpen.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-05 - 20:03:11 send message to surveyor

Heb het luikje open gelaten en wat takken makkelijk opgehangen en er hangt een voerbakje dus morgen gaan we het zien...


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2013-03-06 - 07:55:38 send message to surveyor

Hehe eindelijk.. 0715 zaten ze buiten haha. Toch gewerkt dat voerbakje...


Beter voor de vogels ffe frisse neus halen. Hopelijk gaan ze vanavond ook weer vanzelf naar binnen wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-06 - 10:50:53 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Hopelijk gaan ze vanavond ook weer vanzelf naar binnen


Mmm, sommige mensen vinden altijd weer wat om zich zorgen over te maken!razz :pwink ;)

Voerbakje buiten weghalen?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede