Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zijn wij betrouwbaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-10-31 - 13:43:27 send message to P.Rooth

En bj de handel koop ik weer geen ene veer

Paul


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-11-01 - 11:22:53 send message to gerrit1950

De handelaar waar ik verkoop (en koop) is een vertrouwenspersoon. Als ik een slechte kweekvogel heb, dan meld ik dat bij de verkoop. Hij plaatst die vogel dan in een aparte kooi voor verzending naar het buitenland. Als je er een aankoopt, dan krijg je de info mee die hij zelf over die vogel heeft. Zo zal hij je zeggen "Ik heb er maar een en de verkoper deed hem van de hand omwille van het feit dat het een slechte kweker is. Ik zou hem niet nemen, maar jij beslist"
Maar ik ken ook (meer)andere hoor!


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-11-01 - 13:29:42 send message to P.Rooth

Hallo Gerrit1950

Aan de handel verkopen doen velen en velen verkopen zonder blikken of blozen de grootste rommel vandaar ik veel liever bij een liefhebber koop en de vogels die die verkoopt moeten dan ook dat zijn wat er verkocht wordt .
Vogels die de jongen niet grootbrengen hoeft niet altijd wat aan te mankeren er kan ook een verstoring en/of verkeerd voedsel de oorzaak zijn is nooit de vogel die verkeerd is maar de behandeling die die gehad heeft en dan spreek ik uit ervaring met mijn 'kweekstel'Goffins die zoveel ellende in d'r leventje meegemaakt hadden voor ik ze kocht en mij daar ook over verteld werd dus wist ik wat ik kocht en geloof me echt niet voor een afbraakprijs want ze waren beide mooi en compleet .
Jongen heb ik vele met dit stel gekweekt alleen brachten ze er slechts 1 grotendeels groot en de overigen werden wel gevoerd totdat er 1 de sterkste bleek en konden de anderen wel afsterven en die bracht ik met de hand groot wat ook bij verkoop gemeld werd .

Wie een beperkte ruimte heeft en geen vers bloed in zijn tent brengt krijgt met inteelt niet de betere vogels op stok ook niet als je alle bezoek weert kan je niet zonder vers bloed .

Heb zelf een beperkt aantal voliéres en broedkooien en ook ik moet van tijd tot tijd uitkijken naar vers bloed en dan ga je echt niet naar een handelaar want daar komen alle vogels in beperkte ruimtes 100% gezonde zoals de starter van deze topic aangeeft aan de handel te verkopen maar ook die het niet zo nauw nemen met de hygiëne en zelfs zieke vogels weg durven te zetten en de handelaar die vooral zo weinig mogelijk wil betalen ze in ze maag gesplitst wordt .

Geen mensen in de volieres en nachthokken toelaten vind ik normaal en wie dat wel toestaat zal een groter risico lopen om besmettelijke ziektes in te slepen .

Geen mensen toelaten op het erf om naar de vogels te komen kijken waar belangstelling voor bestaat zal geen ziektes opleveren anders ken je altijd nog een ontsmettingsbak plaatsen waardoor de bezoekers heen moeten met schoeisel wil men dat niet , wegwezen en niet terug komen .

Paul


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-11-01 - 18:14:36 send message to rob75

ok prima, we brengen dus geen slechte vogels naar de handel, en verkopen ze ook niet aan onwetende kopers...

WAT DOEN WE ER DAN MEE???


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-11-01 - 18:54:58 send message to P.Rooth

Is misschien triest Rob75 maar dan is er wat mij betreft de snuifdoos de enige oplossing .

Net nog een vogel uit haar uitzichtloze lijden verlost en dat doet zeer .
Zeer dat ik dat beestje niet helpen kan doordat deze naar mijn overtuiging voort gekomen is uit een "inteeltprogamma " en de kweker ervan mogelijk er niet eens van op de hoogte was .

Paul

Oja de prijs van de vogel doet niet ter zake of het een kaketoe of een zebravink is maakt niet uit


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-11-01 - 19:43:11 send message to rob75

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zo zou het inderdaad moeten Paul!
Neemt niet weg dat ''gezonde'' vogels natuurlijk niet zo maar afgemaakt kunnen worden, maar geef ze dan gratis weg en meld het gebrek!

ZADEL ER GEEN ANDERE LIEFHEBBER MEE OP OMWILLE VAN EURO'S!


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-11-01 - 20:22:11 send message to P.Rooth

ZADEL ER GEEN ANDERE LIEFHEBBER MEE OP OMWILLE VAN EURO'S!

Kijk en daar komt zoals altijd de aap uit de mouw Rob dat geld dat het slechtste in mensen boven kan brengen .

Gezonde vogels laat niemand inslapen en is er een gebrek waar de vogel geen last van heeft kan je weggeven alleen met een duidelijke afspraak de vogel niet te verkopen als ware die zonder gebreken en dan heb ik het niet over iets zichtbaars als een missende teen of slechte bevedering en dat is mij een paar maal gebeurd zodat ik dat niet niet meer doe .
Reden van ontvanger laat zich raden , weer dat geld waar meer gebrek aan is dan gezond verstand .

Paul


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-02 - 07:17:08 send message to Vogelen

Hier kun je heeeel lang over door discusseren. Ik koop niks, als ik al wat koop, bij de handel of op de markt. Hoewel daar ook wel goed materiaal is. Vorig jaar bij een hele grote kweker een mooi jong koppel vogels gekocht. Deze man had een hele grote collectie papegaaien en zeldzame aratinga soorten. Meneer ging naar een senioren woning en bracht de volgende week bijna alles naar de markt in Zwolle. Veel goed kweekstellen, waar de jongen nog bijzaten.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-11-02 - 11:22:39 send message to P.Rooth

Hallo Vogelen

Discussie gaat alleen of de centen de drijfveer zijn om eerlijk te zijn en te blijven .

Mijn stelling is dan ook dat ik een ander behandel zoals ikzelf ook behandeld wil worden en wie dat niet kan omwille van dat rotgeld is niet betrouwbaar PUNT , UIT , ENDE VERHAAL .

Paul


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2012-11-02 - 13:38:25 send message to ParkietenTom

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik koop af en toe eens wat bij de handelaar, ze zijn niet altijd eerlijk en de vogels zijn niet altijd van goede kwaliteit, maar wil dat zeggen dat die vogels dan geen recht hebben op een mooi leven, zijn deze dan gedoemd om als huiskamervogel in een klein kooitje te belanden bij iemand die geen kennis heeft van voeding en verzorging? sommigen hier beschouwen vogels alsof het objecten zijn.

Vogels van bij de handelaar hoeven niet altijd ziek, onvruchtbaar, te oud, noem maar op te zijn.

Als ik hier vogels heb die gebreken hebben gaan ze gratis weg.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-02 - 13:38:32 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Paul, dat begrijp ik. Ik wilde alleen aangeven dat bij de handel of op de markt ook wel goede vogels te vinden zijn. Niet alles wat je niet rechtstreeks bij een kweker koopt is onbetrouwbaar. Het lijkt er bij het lezen van dit topic op dat iedereen alleen maar "afval" naar de handel of markt brengt.

ParkietenTom, je was me net voor.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-11-02 - 13:53:40 send message to P.Rooth

Sta zelf ook op markten met mijn eigen kweekvogels en de stellen en kweekstellen die ik 'over' heb menigeen zit te zeiken dat ze geen kweekstellen verkopen of kopen maar dat is klinklare onzin net wat al aangegeven is dat doe ik ook , maar ik geef wel veel info mee en is er iemand die na de koop problemen zou hebben ben ik er ook .

Dat is wat ik bedoel als je betrouwbaar wil zijn en er alles aan doet om dit te blijven .

Eén slecht bericht en je hebt direct een naam die je niet 1 2 3 weer kwijt bent en zo'n naam slechte naam wil niemand .

Natuurlijk hebben de minder mooie en geen 90+ punten vogels recht op een goed leven .

Beginnende liefhebbers moet je ook alles meegeven om uit te groeien tot een gevorderde liefhebber die je ten alle tijden recht in de ogen kan kijken en juist die komen terug al dan niet voor vogels te kopen maar ook hulp vragen hoe en wat met bepaalde vogels waarvan ze weten dat ik die ook gehad heb en dat beetje kennis van mij gebruiken als het hen goed dunkt .

Ben tenslotte liefhebber van vogels in het algemeen .happy :)



Paul


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-11-02 - 19:05:52 send message to gerrit1950

Ik ben al meer bedot geweest bij "liefhebbers" dan bij de handelaar...


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-11-02 - 21:15:00 send message to P.Rooth

Ik ben te vaak bedot door handelaren die het met de waarheid net als vele 'liefhebbers'het niet zo nauw nemen .

Maar moet toegeven ook door vele lieghebber en die staan in me boekje doen dat niet nog eens

Paul


OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2012-11-02 - 22:26:01 send message to OmeiJan

De ene is nog heiliger dan de andere !!!
Tjongejonge wat een onzinnige discussie .
Ik wil het bij deze bijdrage laten.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 77 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede