Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zijn wij betrouwbaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-10-24 - 23:06:11 send message to Ton Koek

Ik vraag me af of er ook nog iemand komt die hier schrijft dat hij niet te vertrouwen is.

Ik zou er niet op wachten...


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-10-25 - 11:17:06 send message to freddy321

nee de mensen op dit forum zijn allemaal eerlijk,als je er vogels koopt dan krijg je ook nog koffie met gebak en text en uitleg


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-10-25 - 11:36:51 send message to P.Rooth

Hoe betrouwbaar ben jij als je een beginnende liefhebber krijgt, die je alles wel kunt aansmeren?

Rob75 waar is uw reactie op de reacties en nog liever degene waar het over gaat die als beginnende liefhebber van alles aangesmeerd is ?

Het mag niet maar wie is de verkopende partij en is die op zijn gedrag aangesproken ?

Daar zou u mee kunnen(moeten) beginnen met de vogels en de koper er naar toe en verhaal halen zodat alles wat schuin en/of scheef zit rechtgezet kan worden waardoor u met een nieuwe topic kan komen hoe alles verlopen is .
Daar hebben we op dit forum behoefte aan als je het mij zou vragen meer positief denken en reageren komen we veel verder mee dan iemand afkraken zonder weerwoord van de andere partij .

Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-10-25 - 14:09:29 send message to mijnkaketoes.nl

Freddie klopt .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-10-25 - 15:09:07 send message to Karel

Idem (behalve het gebak dan wink ;)).


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-10-25 - 17:27:14 send message to petro

Als mensen bij mij komen dan kijk ik niet op een half uur,heb liever dat ze teveel info meekrijgen en mij later nog mailen/bellen omdat ze niet alles hebben kunnen opslaan happy :)


rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-10-25 - 17:29:52 send message to rob75

gaat niet om dit geval alleen, maar meer in het algemeen.
Vogels die niet kweken, jongen doodbijten, niet bevruchten, wat doen we daar mee en hoe eerlijk zijn wij?

het geval waar ik ben wezen kijken was een beginnende liefhebber, die een hoop ellende met zijn vogels had.
en naar mijn mening komt dat doordat hij zich allemaal overjarige vogels heeft laten aansmeren onder het mom : het is een hele goede kweekvogel, heeft veel jongen gehad,enzv enzv


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-10-25 - 19:28:41 send message to mijnkaketoes.nl

Ja hoor je vaak helaas.
Aan de andere kan is het niet verstandiger dat een beginnende kweker iemand meeneemt met ervaring.
Doen we met een auto toch ook? (ik wel want heb van auto's geen verstand)

Henk


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-10-25 - 19:51:08 send message to gerrit1950

Om jezelf betrouwbaarder te laten overkomen kan je een soort"vertrouwensbewijs" opmaken en bijleveren bij je vogels. Dit gaat dan over hun afkomst, voeding,kweek,leeftijd, nakomelingen, huisvesting,...handelsovereenkomsten,...
Bij BVP kan je "certificaten" bestellen die je per vogel kan meeleveren.
Ikzelf heb er voor mezelf ook gemaakt, maar nog niemand heeft er gewild toen ik ze aanbood.Maar de koper krijgt wel inzage in mijn kweekboek,ziet al mijn huisvesting en voeding en kan alles nog eens etra bekijken op mijn persoonlijke website.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-10-25 - 19:57:38 send message to gerrit1950

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ziehier een copy/paste van zo'n formulier De invultabellen zijn wel niet mee afgedrukt,enkel de teksten.



Certificaat n.a.v. EG verordening 338/97 art 9.4 en punt 5


Nieuwe eigenaar
Adres

Telefoon
e-mail/ website
inschrijvingsnr

verklaart naar aanleiding van de verkoop van een
naam Latijnse naam ringnr

Kleur: Split:
Ouders (ringnummer): M: P:

van de vorige eigenaar
Vorige eigenaar KERCKHOVE GERRIT
Adres
Nieuwstraat 46
8792 Desselgem
telefoon 056/ 701302
e-mail / website gerrit.kerckhove@pandora.be www.everyoneweb.com/parakeetplaza

inschrijvingsnr PF K028

voldoende te zijn ingelicht over huisvesting, voeding en behandeling die nodig zijn om ervoor te zorgen dat de vogel op een gepaste wijze zal gehouden en behandeld worden, zoals:

Leeftijd:……………. geslacht(sbewijs):………. natuurbroed of handopfok:……….

Voeding: 0 pellets 0 zaadmengeling 0 groenvoer 0 groenten en fruit:…………………...

Behandeling:ontwormen (product en datum)………………………………….……
Vaccinatie (product en datum)……………………………………...
Andere info: ……………………………………………………………………………………………………………………….

Beide partijen verklaren ingelicht te zijn dat er bij overlading en vervoer zodanig werd gezorgd dat de risico’s op verwondingen, ziekte en ruwe behandeling van de vogel tot een minimum werden beperkt.

Dit in overeenstemming met de communautaire regelgeving inzake bescherming van dieren gedurende het vervoer.


Handtekening verkoper Handtekening koper



Verdere info te vinden op

(websitebanner)


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-10-25 - 21:33:12 send message to P.Rooth

Mooi formulier maar wat betreffende nazorg en/of begeleiding indien de koper vragen heeft wanneer deze nog onbekwaam is help je die toch ook met raad en daad bijstaan want dan pas kan je iemand echt helpen

Kweekvogels die jongen doodmaken en/of ernstig plukken die verkoop je toch niet !shocked 8O

Ik niet tenminste zijn het killers is er maar 1 oplossing , de snuifdoos en niet aan dat rotgeld denken want dat is bijzaak .

Verkoop ik kweekvogels zijn het kweekvogels en dan krijgt een ieder tenzij er geen prijs op gesteld wordt tekst en uitleg hoe en wat met voeding en de hele mikmak want daar maak je tijd voor en natuurlijk het broedblok waar ze op gesteld zijn .

Overjarige vogels die wel een partner hebben zijn een stel maar geen kweekstel tot ze zichzelf bewezen hebben .

Paul


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-10-26 - 06:43:42 send message to marc1

@gerrit

Ik vind het wel een mooie oplossing, eigenlijk een soort stamboom!!


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-10-26 - 13:04:13 send message to medaar

gerrit: ik ken je . via zebravinken kweek . weet zeker . eerlijk zijn dat is het .


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-10-27 - 09:14:54 send message to vogeltje1000

Je klanten zijn de enige die kunnen zeggen dat je betrouwbaar ben.
(Sarcasme modus aan)Jezelf een veer in kont steken is best makkelijk.(sarcasme modus uit)


kenneth
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-10-27 - 20:18:20 send message to kenneth

IK heb mensen wel al bedrogen (niet moedwillig , maar dus wel al gedaan)
in het begin had ik niks internet , dus enkel de info van waar ikzelf dieren kocht.
en indien die info me leek te kloppen , verkocht ik m'n nakweek met dezelfde info.
nu vele jaren later bekeken klopt veel van die info niet echt .
soms geeft men gewoon geluk met combinatie's die meestal niet werken en de dood tot gevolg hebben.
zelf heb ik veel vooral van mezelf geleerd en toen kwam er internet in huis waardoor ik veelal zag dat ik dus in sommige gevallen wel geluk heb gehad .
zo heb ik al koppels gekocht die nooit nakweek hadden zelfs geen eieren (van familie van me) en in sommige gevallen heb ik zelfs al datzelfde jaar zelf nakweek gehad ervan.
ook het omgekeerde al 3x meegemaakt , zelfs met een koppel van 14 jaar NOOIT zelf eieren van gehad .
heb die gratis meegegeven met een kind die er interesse in toonde toen z'n vader enkele koppels kwam kopen.
het jaar erop kreeg ik telefoon van de man en die zei dat z'n zoontje apetrots was op z'n vele jongen van dat koppel laugh :D
ikzelf hou persoonlijk geen rekening met zogenaamde kweekkoppels .
ik wil dus zeker niet zeggen dat koppels die niet kweken bij iemand slecht gehuisvest zijn ofzo.
gewoon een andere omgeving kan het hem doen daarbij.
het omgekeerde kan dan volgens mij ook , dat koppels plots niet meer kwekenna verandering an omgeving.
nuja terug volledig ontopic.
heb ik al mensen bedrogen JA
was dit moedwillig ABSOLUUT NIET.
en denk dat dat een groot verschil uitmaakt.
de meeste mensen hebben wel al eens iets ter goede trouw gezegd die later niet volledig bleek te kloppen.
wanneer men moedwillig mensen bedriegt , tja daar heb ik eigenlijk niet veel woorden voor sad :(




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 86 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede