IK heb mensen wel al bedrogen (niet moedwillig , maar dus wel al gedaan)
in het begin had ik niks internet , dus enkel de info van waar ikzelf dieren kocht.
en indien die info me leek te kloppen , verkocht ik m'n nakweek met dezelfde info.
nu vele jaren later bekeken klopt veel van die info niet echt .
soms geeft men gewoon geluk met combinatie's die meestal niet werken en de dood tot gevolg hebben.
zelf heb ik veel vooral van mezelf geleerd en toen kwam er internet in huis waardoor ik veelal zag dat ik dus in sommige gevallen wel geluk heb gehad .
zo heb ik al koppels gekocht die nooit nakweek hadden zelfs geen eieren (van familie van me) en in sommige gevallen heb ik zelfs al datzelfde jaar zelf nakweek gehad ervan.
ook het omgekeerde al 3x meegemaakt , zelfs met een koppel van 14 jaar NOOIT zelf eieren van gehad .
heb die gratis meegegeven met een kind die er interesse in toonde toen z'n vader enkele koppels kwam kopen.
het jaar erop kreeg ik telefoon van de man en die zei dat z'n zoontje apetrots was op z'n vele jongen van dat koppel
ikzelf hou persoonlijk geen rekening met zogenaamde kweekkoppels .
ik wil dus zeker niet zeggen dat koppels die niet kweken bij iemand slecht gehuisvest zijn ofzo.
gewoon een andere omgeving kan het hem doen daarbij.
het omgekeerde kan dan volgens mij ook , dat koppels plots niet meer kwekenna verandering an omgeving.
nuja terug volledig ontopic.
heb ik al mensen bedrogen JA
was dit moedwillig ABSOLUUT NIET.
en denk dat dat een groot verschil uitmaakt.
de meeste mensen hebben wel al eens iets ter goede trouw gezegd die later niet volledig bleek te kloppen.
wanneer men moedwillig mensen bedriegt , tja daar heb ik eigenlijk niet veel woorden voor