Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zijn wij betrouwbaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : zijn wij betrouwbaar?
rob75
Website Member
Posts :80

Website Member
2012-10-18 - 19:20:47 send message to rob75

Sprak vorige week een liefhebber die diverse vogels kocht bij een kweker, waar bij alle vogels wat mankeerde.
Ben vanmiddag bij hem wezen kijken, triest..

het waren overjarige vogels,kweekkoppels..jaja

Hoe betrouwbaar ben jij als je een beginnende liefhebber krijgt, die je alles wel kunt aansmeren?


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2012-10-18 - 22:31:03 send message to tigra

niet alleen eerlijk bij een beginnende liefhebber..


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-10-19 - 07:25:51 send message to marc1

Het is ook niet echt verstandig om overjarige vogels te kopen,dan moet er een duidelijke reden zijn waarom men een dergelijke vogel verkoopt.
Klinkt dat niet aannemelijk, dan moet je het niet doen.

Ik heb zelf diverse overjarige mannen (splendid) verkocht omdat deze cinnamon vererven, en ik meld dat er ook duidelijk bij.

Maar het blijft een questie van vertrouwen, en ik kan me voorstellen dat dit niet altijd makkelijk inschatten is.
Het is me zelf in het verleden ook wel eens gebeurt..


RBA
Website Member
Posts :40

Website Member
2012-10-19 - 10:40:21 send message to RBA

Ik heb ook altijd een slecht gevoel bij handelaren. Heb altijd het idee, dat ze niks met de vogels hebben en het puur om het geld gaat. Heb daarom me voorgenomen om niet meer bij een handelaar te kopen of verkopen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-10-22 - 20:42:43 send message to P.Rooth

Wat ik nu weer lees is dat er iemand dusdanig belazerd is door een "liefhebber "waar de honden geen brood van lusten .

OOk ik heb veel leergeld betaald doordat de verkoper of verkoopster alleen op uit was om de vogel(s) zo duur mogelijk te verkopen terwijl wat ik er van verwachtte niet uitkwam , wie zelf dusdanig belazerd wordt zal een Zwartboek aanleggen alleen voor zichzelf om met dergelijke figuren nimmer 'handel 'mee te drijven ook niet om je gram te halen .

Vogels waar van 'alles' aan mankeert koop je toch niet als je onbeschadigde vogels wil kopen tenzij de prijs dusdanig laag is dat een kniesoor alias krent die liever heeft dan de duurdere onbeschadigde exemplaren en ook dit soort figuren durven later nog te klagen dat ze belazerd zijn terwijl ze zelf ervoor gekozen hadden om rotzooi aan te schaffen dus er zijn ten alle tijde 2 partijen die het met elkaar dienen uit te vechten i.p.v. te klagen op een forum .

Vogels die overjarig of goede kweekvogels verkoop ik ook en de reden laat zich raden dat er plaatsgebrek dreigt en ook ik weer wat anders wil aanschaffen en ook dan koop ik wel vogels die enkele jaren 'oud ' zijn .

Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik betrouwbaar ben .

Mist er een nagel of teen zeg ik dat en is de prijs lager dan met nagel of teen .
Zijn het goede kweekvogels mogen ze ook weg tegen een normale prijs . Is het een stel maar geen kweekstel dien je dat duidelijk te zeggen want niet ieder stel zal kweken zoals er verwacht wordt .

Dus vragen of we wel betrouwbaar zijn zal een ieder voor zichzelf eens goed moeten nadenken wat men zelf verkoopt aan b.v. een beginnende liefhebber want die moeten helemaal goed voorgelicht en niet opgelicht worden .

Wil iemand informatie over vogels waar ik mee kweek of gekweekt heb kan die die krijgen en een bezoekje om de vogels in de volieres te mogen zien is geen enkel punt en dan verwacht ik niet dat ze bij mij de soort kopen waar ze belangstelling voor hebben en dan zijn er liefhebbers die elders vogels gekocht hebben die ik dan ook kweek nadat ze bij mij tekst en uitleg gekregen hebben vogels willen ruilen omdat ze 2 mannen hebben gekocht en denken dat ik malle Eppie ben .
sad :(
Paul


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-10-23 - 11:17:37 send message to petro

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dan hoor ik ook in het rijtje eerlijke (kwekers) wink ;)

Bij mij kunnen ze jonge vogels kopen,en tevens de oudervogels bekijken..
Ook geef ik veel uitleg als is het een ervaren of beginnende kweker/liefhebber..

Ik verkoop alleen jonge vogels,de oudere mogen hier blijven tot hun .... en zijn niet te koop.

Ik hou kweekverslagen bij,en de jongen worden geringd,tevens bewaar ik gegevens van de kopende partij met de desbetreffende vogel als er dan vragen zijn kan ik dit sneller achterhalen waar het om gaat.

EERLIJKHEID DUURT HET LANGST


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-10-23 - 11:33:24 send message to RICHARDVHASSELT

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ben helaas geen schrijver maar ben wel eerlijk met de vogels kan je van sommige anderen niet zeggen helaas!!! al kan je niet iedereen over 1 kam scheren gelukkig.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-10-23 - 12:36:38 send message to tropic

@ richard; soory, is niet slecht bedoeld, maar leestekens zou het een stuk makkelijker makenwink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-10-23 - 20:15:18 send message to P.Rooth

@ richard; soory, is niet slecht bedoeld, maar leestekens zou het een stuk makkelijker maken

Meld tropic maar waar letten we nu op tropic ?

Ben zelf dislectisch geworden door een ongeval maar probeer goed nederlands te schrijven en volgens mij is er niks mis met Richard zijn schrijven tenzij soory de nieuwe spelling is want had geleerd dat het sorry moet zijn .

Paul


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-10-23 - 20:17:57 send message to medaar

ik zeg altijd mijn gedacht. ben recht voor de raap ik. das eerlijk zijn .


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-10-23 - 20:33:14 send message to P.Rooth

Voorwaar medaar heeft zich positief geuit en dat waardeer ik zeer

Ben soms voor sommige mensen iets te rechtuit want ook daar houd niet iedereen als ze proberen je te belazeren

Paul


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-10-24 - 14:51:32 send message to tropic

P rooth; ik stel enkel en alleen vast dat het zeer moeilijk is om negen zinnen aan mekaar, zonder één enkel leesteken, te lezen.Niet meer of niet minder.
Het wil toch iets zeggen als deze tekst inmiddels verwijderd is.wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-10-24 - 16:09:35 send message to Karel

Het is buitengewoon triest als iemand zijn teksten verwijderd omdat er opmerkingen worden gemaakt over zijn manier van schrijven.

Ieder vogeltje zingt (en schrijft) zoals het gebekt is en naar beste kunnen.

Laten we het over de inhoud hebben!


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2012-10-24 - 16:29:49 send message to RICHARDVHASSELT

1 ding is zeker ik zal nergens meer op reageren ik denk dat tropic zich zelf aangesproken voelde ,wie de schoen past trekt hem aan.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-10-24 - 17:31:39 send message to tropic

Je moet is lezen welke reakties je hier krijgt, als je gewoon een goed bedoelde nevenbemerking maakt.
Richard, het schoentje past me zeker niet, zou trouwens niet weten waarom.
Karel, ik zal verdere reakties laten, zo hoef je niet ongerust te zijn voor polemieken.
Er gaat hier nog enkel een forum overblijven, wanneer iemand een "ja" verwacht op zijn vraag, dat je "ja" schrijft, en een "neen", dat je neen schrijft, en pas op als je het tegengestelde doet (zelfs goedbedoeld), dan krijg je het halve circus over je nek. Of toch diegenen die zich als clown geroepen voelen. (is naar niemand persoonlijk bedoeld)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-10-24 - 18:56:47 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Maak het niet groter dan het is. Polemieken zijn hier niet verboden en zelfs gewenst indien nodig en nuttig, maar dan wél over de inhoud en niet over de vorm. Dat laatste is nou net iets dat je aan de moderatoren moet overlaten.wink ;)

Vanaf hier dus weer on-topic svp.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede