Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zijn wij betrouwbaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-10-27 - 21:06:51 send message to P.Rooth

Ken er wel woorden voor ene Han en een DE niet te vergeten Laar

Die geven zelfs garantie op onverwant uit 1 nest want da kan

Paul


Ardi
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-10-28 - 10:32:19 send message to Ardi

Hoe groter de kweker hoe rotter deze is.
Ik ben al lang geleden genezen met wat ze noemen, kweekstel/onverwant/uit buitenvoliere/volledig gezond/gebruiken geen medicatie.
Als ik wat wilt kopen is het alleen maar jonge vogels van niet ouder dan max 3 mnd. En niet meer dan 1 vogel bij 1 kweker.
Ook is helaas deze hobby bedorven en draaid alles alleen maar om de €. Een enkeling daar gelaten.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-10-28 - 11:01:20 send message to mijnkaketoes.nl

Ach wat zijn we weer positief over onze hobby. Dit zal zeker helpen de hobby positief te promoten. Gelukkig is mijn ervaring met collega's kwekers/houders nog steeds positief. Rotte appels heb je overal


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-10-28 - 11:20:47 send message to gerrit1950

idd. Ook Christus had tussen zijn 12 leerlingen zo een zitten. Als we dit procentueel zouden aanpassen aan het aantal vogelliefhebbers, zouden we verschieten aan welk cijfer van onbetrouwbaren we komen...


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-10-28 - 11:22:02 send message to tropic

Wanneer en welke maatstaf gebruik je om te bepalen hoe groot een kweker is, en vanaf wanneer is hij rot?
Als ik jou reaktie lees Ardi, hoop ik dat je bij mij nooit een vogel wil kopen, want dat kan je gewoonweg niet!


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-10-28 - 11:22:55 send message to gerrit1950

Als er iemand zo'n formulier wil, stuur gewoon een mailtje en ik stuur je er een door wink ;)


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-10-28 - 12:22:28 send message to marc1

Gerrit, ik hou me aanbevolen, het lijkt me wel wat om een soort stamboom mee te geven met de jonge vogels.
Ook geef ik mensen een copy mee van de testresultaten als men dat wil, en zo denk ik dat ik het zo goed mogelijk doe..ik zal je een pbtje sturen!
Ik denk wel als we met zn allen de zaken iets serieuzer aanpakken dat het wel makkelijker word voor aspirantkopers om goede vogels te kopen.

Maar er zijn in iedere branche natuurlijk oplichters, marktplaats staat er vol mee denk ik.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-10-28 - 17:59:19 send message to arjandaf

is die lijst een teken van betrouwbaarheid ? ,nee dus , iedereen met laten we het gebrek aan vogelhart noemen kan er klakkeloos dingen op in vullen


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-10-28 - 21:23:06 send message to P.Rooth

Een vogel van maximaal 3 maanden shocked 8O kopen ????

Bij mij hoef je dan niet te zijn want dan zijn de door mij gekweekte vogels niet beschikbaar ook niet als die nog verder met de hand opgefokt zouden moeten worden no way

Welke soorten houd je dan Ardi ?
En hoeveel volieres heb je ?
Of kweek je in broedkooien ?

Vanwaar de agressieve opstelling dat een grotere kweker gelijk in een kwaad daglicht geplaatst wordt ?

Graag enige uitleg als het niet teveel moeite is .

Paul


Ardi
Website Member
Posts :3

Website Member
2012-10-30 - 20:48:42 send message to Ardi

Ja als ik ooit nog eens zou kopen, zijn ze zeker wel zelfstandig en zo jong mogelijk. Wacht liever een paar jaar met kweken. Maar kan me zelf al jaren bedruipen met mijn vogels, als ik verkoop is het alleen maar aan de handel. Wil geen mensen bij mijn vogels, buiten mijn vrouw en ikzelf.
Sindsdien geen zieke vogel meer gehad, zegt mij al genoeg.

Heb te vaak bij grote kwekers mijn neus(eigenlijk portemonnee) gestoten. 100% gezonde vogels, ze vergaten alleen die 00 eraf te halen.
Zowel bij de papegaaien als de exoten kant.
Dit is wel heel wat jaren geleden, waarin de testen nog behoorlijk aan de prijs waren en je iemand moest geloven op zijn blauwe ogen.
Of het verandert is de laatste jaren, denk het niet.

@Paul, waarom wil je weten wat ik kweek, waarin en hoeveel kooien ik heb. Is toch niet relavant aan het soort vogels of iemand betrouwbaar is of niet.

@Tropic, waarom zou ik bij jouw een vogel kopen.
Heb je echt niet nodig om vogels te hebben.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-10-30 - 20:56:22 send message to gerrit1950

pssssssssssssssssstttt liever niemand aanvallen of replikeren, doet niemand voordeel mee. We zijn hier om van elkaar te leren vermoed ik, niet om mekaar op te jutten. Er is al stress genoeg in dit jachtig leven, dat we proberen te kalmeren met o.a. een interessante hobby.
So let's be nice wink ;)wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-10-30 - 20:57:35 send message to mijnkaketoes.nl

Jammer dat u alleen aan de handel verkoopt. Want van zo een bijzonder integer eerlijk etcetcetc kweker zou toch iedereen willen kopen


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2012-10-30 - 23:27:07 send message to tropic

Niet antwoorden op gestelde vragen, maar wel mensen aanvallen zegt mij erg veel over de betrouwbaarheid van een persoon.wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-10-31 - 00:13:31 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

"Een topic als dit kan en mag tot pittige discussies leiden, maar laat het niet uit de hand lopen, vogelvrienden! Persoonlijke aanvallen zullen worden verwijderd."


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-10-31 - 07:19:43 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb ook weleens gedacht van een vogel die geen jong grootbracht, die moet ik maar verkopen, het was een plaatje om te zien.

Toch heb ik het niet gedaan, zoiets keert altijd tegen je, en ik zou het zelf ook heel onsportief vinden.
Heb deze vogel bij het plaatselijke bejaardencentrum geparkeerd.

Misschien dat de topicstarter dat bedoeld.
Het zal vast veel voorkomen dat men de geldelijke waarde zwaarder laat wegen.sad :(




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede