Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Besluit houdende regels met betrekking tot houders van dieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2012-07-13 - 11:27:32 send message to avo

Beste mensen,
Laten ze nou eerst eens beginnen bij de broodfokkers en de mensen die hun dieren verwaarlozen om die aan te pakken en wat denken jullie van die boeren die hun varkens in veel te kleine hokken houden en dan nog met biggen ook.wat denken jullie van dat vee dat naar het slachthuis moet dat word de vrachtwagen in geschopt!Ze willen dat de hobbyist niks meer heeft en achter de geranium moet gaan zitten.
Mvg Andre


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-13 - 12:07:09 send message to wiechmann

andre als je het verslag compleet lees dan zal je zien dat dit soort dingen ook word aangepakt


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2012-07-13 - 12:14:02 send message to avo

Sorry Wiechmann,
Ik ben nu op de camping als ik thuis ben zal ik even uit draaien dat lees wat makkelijker als van mijn telefoon.
Gr andre


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-13 - 12:29:19 send message to wiechmann

maak niet uit andre.is een heel boek wat je door kan lezen als je thuis ben .veel plezier daar mee .


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-07-13 - 13:26:22 send message to Vogelen

Ik hoop voor je dat je niet in NL op een camping bent


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-07-13 - 15:53:38 send message to Ton Koek

Hier in de kop van Noord-Holland is het al zeker een half uur achter elkaar droog... happy :)


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-07-13 - 20:00:27 send message to DirkD

@J. Santegoeds.:
Kan ik mij in vinden , maar ook dat het voor een fotograaf de ultieme beloning is een zeldzame foto te kunnen maken.

En waar de lijn getrokken wordt
Dit maakt de mens uit, als individu superieur, met vermogen om na te denken en in het bezit van een geweten.

Door massale regelgeving worden deze eigenschappen geëlimineerd.
Alles waar nog geen verbod op is kan, het is wel even zoeken, maar dan verstand op nul en de blik op oneindig.

Meestal eindigt dit in een verbod behalve voor de aanklagers die tegelijkertijd voor zichzelf een patent creëren.

Mvg
Dirk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-07-14 - 08:49:15 send message to eric 008

quote
Meestal eindigt dit in een verbod behalve voor de aanklagers die tegelijkertijd voor zichzelf een patent creëren.



ja voorbeelden genoeg bv.een limburgse visboer had een zeehond pieterburen gebruikte het gelijk als marketing lopen zeiken dat het niet kon maar zelf niet de natuur de natuur laten zodat die zielige zieke diertjes worden op genomen in het voedselketen,nee nee een collecte met wat zielige foto,s .door de vis boer hebben ze weer even de aandacht naar zich toe kunnen trekken .
het is maar net hoe je de wedstrijd speelt .






J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2012-07-14 - 09:08:37 send message to J. Santegoeds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo,

DirkD;
quote
maar ook dat het voor een fotograaf de ultieme beloning is een zeldzame foto te kunnen maken.
Het is niet één fotograaf, het zijn er duizenden.
Kijk; die zeldzame foto zal écht wel gemaakt worden, maar dan niet door de mensen die in kuddeverband naar zo'n zeldzame dwaalgast getrokken worden.
Er bestaat een soort van "code" onder de goede natuurfotografen, helaas houd niet iedereen zich daaraan, met dit soort excessen als gevolg.
quote
En waar de lijn getrokken wordt
Dit maakt de mens uit, als individu superieur, met vermogen om na te denken en in het bezit van een geweten.
Ik ben dan tóch blij dat ik in een rechtstaat woon waarin we "met elkaar" bepaalde dingen dwingend hebben afgesproken.
Zodoende ben ik niet afhankelijk van de moraal van die éne persoon die een andere maatstaf op zijn geweten er op na houdt of zijn vermogen om na te denken op een andere manier denkt te moeten gebruiken.
quote
Door massale regelgeving worden deze eigenschappen geëlimineerd. Alles waar nog geen verbod op is kan, het is wel even zoeken, maar dan verstand op nul en de blik op oneindig.
Meestal eindigt dit in een verbod behalve voor de aanklagers die tegelijkertijd voor zichzelf een patent creëren.
Deze opmerking snap ik niet, dus graag even wat verduidelijking.

Groeten, J. Santegoeds.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-07-14 - 10:06:05 send message to DirkD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Aangezien dit geen politiek forum is wens ik hier ook niet uitgebreid op in te gaan.

Maar voor mij komt het erop neer dat degene die het hardst roepen om de zaken te verbieden of te hervormen meestal degene zijn die ze samen met een clubje geselecteerden in exclusiviteit willen bezitten.

Net zoals de nieuwe zonnekoningen hard roepen dat er bespaard moet worden maar hun vermogen en privileges dagelijks zien toenemen.

Regels zijn nodig en die zijn we al aan het creëren, afschaffen en hervormen van 1799.

Mvg
Dirk


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-07-14 - 10:17:31 send message to arjandaf

ik zie geen probleem met heel deze (aankomende wetgeving ) in ieder geval niet met het stuk van zelfstandig moeten zijn alvorens uit te vangen .


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-07-16 - 14:32:58 send message to maewim

aan hen die altijd tegen handopfok zijn
probeer maar eens een ara macao te ringen
en dan terug bij de ouders te zetten dan moet je maar eens zien hoeveel er nog altijd altijd tenen en nagels hebben en bij macao is het niet gemakkelijk de jongen weg te nemen
en die middeltjes om de ringen te verven of op voorhand in leggen werkt niet


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-07-16 - 18:49:20 send message to arjandaf

ok duidelijk de moeilijk soorten daar gelaten, ik doelde ( tikkie onduidelijk mischien ) op de massale weg ruk praktijken en prop er een spuit of kromme lepel in .


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2012-07-18 - 20:54:43 send message to Araproject

Er gaat op het moment een petitie rond op internet opgesteld door een paar handelaren in handopfok vogels die met zoete woordjes proberen deze wet van tafel te krijgen. Doe er niet aan mee!


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-18 - 21:11:14 send message to michielhartjes

Ik heb er een mail over gehad, ze proberen vooral hun handel te redden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede