Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Besluit houdende regels met betrekking tot houders van dieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-07-10 - 13:36:17 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In principe ben ik het wel met je eens Ton, maar aan de andere kant kun je de omstandigheden natuur vs gevangenschap niet helemaal vergelijken.

"Slechte gewoonten" van ouders kunnen juist ontstaan doordat ze in gevangenschap niet over de omstandigheden (nestgelegenheid, voeding enz.) kunnen beschikken, die ze in de natuur naar behoefte wel kunnen vinden.

Daarmee zijn de jongen die noodgedwongen met de hand worden opgevoed, niet per defenitie slechter dan de jongen die (van hetzelfde koppel) in de natuur wél gewoon groot zouden zijn geworden.

Bottomline is denk ik dat we voortdurend moeten blijven zoeken naar het scheppen van de meest ideale omstandigheden in gevangenschap, waardoor de ouders de jongen gewoon zelf op voeden...


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-07-10 - 14:29:06 send message to Ton Koek

quote
"Slechte gewoonten" van ouders kunnen juist ontstaan doordat ze in gevangenschap niet over de omstandigheden (nestgelegenheid, voeding enz.) kunnen beschikken, die ze in de natuur naar behoefte wel kunnen vinden.
Dat is zeker waar en zal ook meespelen, maar ook dan kun je je afvragen of je goed bezig bent.
Moet je als kweker een soort proberen te behouden ook als de omstandigheden waaronder je ze houdt (kennelijk) niet goed genoeg zijn? Welk doel dient dat dan nog?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-10 - 14:46:28 send message to wiechmann

dus ton vrouwen die geen borstvoeding kunnen geven of mensen baby die de couveuse in moeten gewoon dood laten gaan .is tenslotte de natuur .



swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-07-10 - 15:21:22 send message to swanny

Ik vind de vergelijking tussen mensen en dieren nergens op slaan, aan de andere kant. De mens als ras zou er wel sterker/ genetisch gezonder van worden om dat te doen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-10 - 15:49:58 send message to wiechmann

eric dus wij mensen hebben meer rechten dan de dieren om op deze aarde te mogen leven.

die rechten hebben wij mensen ook maar ons toegeeigend .maar wij mensen maken hem tenslotte wel na de klotte .


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-07-10 - 16:14:00 send message to DirkD

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Zo heb je chiuwawa’ s met diamanten halskettingen en satijnen kleedjes
En Mechelaars die een onderbroken aanval aankunnen, een voorwerp bewaken, sprongen maken van 4 m ver, 2.5m hoog, voorwerpen kunnen identificeren en hondstrouw zijn .

Zelf werk al jaren met de Mechelaar maar ben bang dat op een dag de ciuwawa kwekers ook deze honden gaan fokken.
Ook hier hebben topfokkers jachthonden en aporteerhonden gefokt die epilepsieaanvallen krijgen bij het horen van een schot en die je met alle geduld van de wereld geen kraai in de bek kan laten nemen.
Duitse herders die na een jaar nog met moeite overeind komen.
Engelse en franse buldogs die enkel nog via keizersnede kunnen bevallen enz.

Aan alles waar wat aan te verdienen valt komen immers steeds de zelfde type’s boven drijven die zich dan in de erkende instanties gaan innestelen.

De echte liefhebber en het dier is daar op termijn het slachtoffer van.

Hoe commerciëler hoe moeilijker het wordt en de vraag bepaalt het aanbod.

Mvg
Dirk


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-07-10 - 16:37:30 send message to swanny

@ Hermann
Als advocaat van de duivel
Dat vind je zelf ook Hermann dat wij meer rechten hebben. want jij bepaalt toch ook dat je vogels in gevangenschap zitten en niet vrij rond mogen vliegen op deze aardbol.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-10 - 16:57:29 send message to wiechmann

klopt .maar ik mag ze niet los laten vliegen volgens de weten van de mens.ondanks dat heb ik er toch ook los zitten.en niets in kuubs kooien.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2012-07-10 - 19:14:20 send message to swanny

Hermann
Je hoeft jezelf niet te verdedigen wat mij betreft. Je zult ongetwijfeld goed voor je vogels zorgen, sterker nog in jouw ogen beter dan ik dat doe. Ingrijpen komt het ras niet ten goede, zowel bij mens als dier, maar toch gebeurt het bij beide. Ik doe niet aan handopfok om vogels te redden, vind dat ook niet leuk, maar vind dat de natuur. Jij bent dat zeker niet met me eens en dat mag gelukkig in een vrij land. Zo wil ik ook absoluut geen handopfok vogels hebben voor de kweek, hoe ze ook zijn groot gebracht. Dit door ervaring die ik zelf opgedaan heb, jij wil dat wel en dat is wederom jouw recht in een vrij land.
Een ding hebben we wel gemeen en dat is dat we beide gek zijn op vogels en ondanks dat we in een vrij land wonen zou iedereen dat eigenlijk moeten zijn


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-07-10 - 21:05:06 send message to Ton Koek

Even voor de duidelijkheid, ik wil niemand mijn mening opdringen, ieder is vrij te doen wat hij/zij wil.
Ik vind het wel nuttig af en toe ook voor en tegens van handopfok te lezen hier.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-10 - 21:09:10 send message to wiechmann

inderdaad eric. oude plaatsgenoten zullen het nooit met elkaar eens worden over dit soort onderwerpen .geef niet en mag ook.
happy :)


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-11 - 12:25:30 send message to michielhartjes

Ik heb het even door een jurist laten uitzoeken, en het valt allemaal wel mee.
Ze willen handopfok wel verbieden, maar dit is natuurlijk nooit te handhaven, enkel de grote kwekers zullen gecontroleerd worden. Wat wel strafbaar wordt, ik het te koop aanbieden van te jonge vogels. Hier zien we ook wel eens een advertentie dat je jongen uit het blok kunt kopen, DOE DIT NIET MEER, HIER WORDT ERG OP GECONTROLEERD. Ze gaan uit van de broedtijd plus 4 weken dat de jongen nog bij de ouders zitten en volledig zelfstandig zijn, dan mag een jonge vogel te koop worden aangeboden. Ook op het te koop aanbieden van met de hand grootgebrachte vogels wordt verboden. KIJK HIER DUS MEE UIT. wat je nu natuurlijk gaat krijgen is dat er weer een hoop in de illegaliteit gaat gebeuren, en ik weet niet of dit nou de bedoeling is van deze wetgeving. Ook zijn ze bezig de wet aan te passen voor de minimale maten die verplicht worden voor het kweken van diverse vogelsoorten, kubskooien zullen straks ook verboden worden, er komt een maat staaf van elke vogelsoort, en hoe groot de minimale behuizing moet wezen. Er zit nog meer wetgeving in de pijpleiding, maar dit is afwachten wat het nieuwe kabinet daar mee doet.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-07-11 - 12:29:01 send message to medaar

ik geniet : wa kunnen julie allen zeveren . kweek ze dan niet .


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-07-11 - 13:31:05 send message to Ton Koek

quote
Ze gaan uit van de broedtijd plus 4 weken dat de jongen nog bij de ouders zitten en volledig zelfstandig zijn
Ik ben geen jurist, maar volgens mij staat er dat ook dat per vogelsoort vastgelegd gaat worden. 4 Weken is voor de ene soort prima, voor een ander nog veel te kort.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-11 - 13:37:19 send message to wiechmann

ik denk dat er bedoeld word 4 weken na het uitvliegen.dit zou dan het zelfde zijn als in frankrijk .en inderdaad daar is het per soort bepaald.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede