Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 2 dagen en nu al slaperig.
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2012-05-04 - 17:36:00 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat het grootste nadeel van de vogel hobby is , dat men een te steriele omgeving wil creeren, prefentie kuren voor dit, preventief kuren voor dat.
De jonge vogels krijgen niet eens de gelegenheid om antistoffen op te bouwen, of men heeft wel weer een kuurtje voor dit of dat.
Het zijn vaak toch de zwakste vogels die ziek worden, naar mijn idee komt dit doordat alles maar in leven wordt gehouden, door middel van eieren of jongen overleggen als de ouder vogels de jongen niet willen grootbrengen .
Dit los je niet op met testen,(wat een moment opname is).
Veel vogels zijn resistent voor allerlei middelen, dit komt omdat men zo goed is voor zijn vogels??


AVR
Website Member
Posts :11

Website Member
2012-05-04 - 18:42:34 send message to AVR

Testen is wel leuk maar weet iemand of er een dieren arts is die geen zieke dieren behandelt want als je met je gezonde vogel naar een dierenarst gaat en daar is iemand met zijn zieke vogels geweest kan je het zo meenemen naar huis en dan??? wordt je vogel gezondt verklaar met een certificaat en al je vogels vallen om!!!!ik heb nog nooit 1 dierenarst een andere jas aan zien trekken als je met een vogel van 1000 euro komt


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-05-04 - 18:48:57 send message to DirkD

Daar ben ik volledig mee eens Broto maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal.

Als kweker van gelijk wat moet je verantwoordelijkheid nemen.
Dat bij bepaalde rassen een verkoop moet ondersteund worden door gezondheidscertificaten geeft duidelijk weer wat de topfokkers van deze lijnen gemaakt hebben.

@Eric: Weet ik
Mvg
Dirk


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-05-04 - 19:05:42 send message to DirkD

De kans dat de vogel besmet geraakt bij een dierenarts is inderdaad groot. Daar komen inderdaad meestal zieke dieren. De stres die de vogel op dat moment ondergaat is ook een bijkomend risico.
Als ik test is het op een vogel die samen met de vogel in quarantaine heeft gezeten. Nooit op de vogel zelf.

Mvg
Dirk


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-05-04 - 19:11:29 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tuurlijk mannnen, niet testen, en alleen zieke vogels ruimen, dan komen we er mooi vanaf.

ik weet in ieder geval waar ik GEEN vogels zal kopen.

Mooie hobby hebben we toch!


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-05-04 - 19:36:28 send message to DirkD

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@Marc:
Ik test omdat dit een bijkomende hobby is. Indien het voor u gemoedsrust oplevert om 2 X per jaar een mestonderzoek te laten doen moet u dit vooral blijven doen.

Maar geloof mij een kweker weet meestal wat hij verkoopt (niet wat er mist is ) testen dienen dan meestal als camouflage of het ontlopen van verantwoordelijkheid .

Zo zijn er kwekers die in een besmetting met circovirus geen probleem zien zolang er nog tekenen van PBFD zijn.

Ps: Van de vogels die steeds hun volledige staart verliezen of beschadigen zijn er 90% besmet met het circovirus.

Mvg
Dirk


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-05-04 - 20:35:57 send message to marc1

Sorry, zal me nog een keer laten verleiden om te reageren op dit gezwets..

hier staat als je test dan doe je dat omdat je zieke vogels hebt wat je probeert te verdoezelen.

oja, de vogel met de buispennen is weer helemaal voor elkaar.
Dat bedoel je toch Dirk?

Zielige mannetjes.....sad :(


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-05-04 - 20:54:20 send message to DirkD

En getest of verkocht?


Scheer
Website Member
Posts :69

Website Member
2012-05-04 - 21:14:52 send message to Scheer

Als ik dit topic zo lees hebben we hier een boel
dierenartsen op het forum.
Als Marc zijn vogels test op ziekte voor zijn eigen gemoed moet hij dat gewoon doen.
Daar doet hij geen mens kwaad me laat elkaar toch eens in de waarde en kom eens met iets positiefs.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-05-04 - 21:22:31 send message to DirkD

Robin:

Ik begrijp niet waarom Marc zich steeds persoonlijk aangesproken voelt. Ik ken hem helemaal niet en het is ook mijn bedoeling niet om hem te kwetsen.
Ik vind zijn stelling over vogels testen en zijn mening over degene die het niet doen over de top.

Zoals u zelf zegt test uw vogels als u dit nodig vind maar laat ieder in zijn waarde.

Mvg
Dirk


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-05-04 - 21:50:11 send message to marc1

nee Dirk, gewoon hier thuis.

waar ben jij mee bezig? ben ben jij uberhaupt?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-04 - 22:31:02 send message to eric 008

quote
waar ben jij mee bezig? ben ben jij uberhaupt?


dirk is een man met veel kennis zoals ik hier elke keer weer lees en ook met veel fatsoen wat ik ook elke keer weer lees pluk daar je vruchte van alles mag niets moet.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2012-05-04 - 22:39:20 send message to marc1

Ik heb eens in een topic gereageerd op buispennen, ik had een splendid die dit probleem had(inmiddels verholpen, door de staarthulsjes eraf te weken)

Wat deze dirk hier nu beweerd is dat ik deze vogel heb verkocht, dat deze een virus heeft, en dat ik doordat ik een voorstander ben van testen de boel moedwillig belazer.

die vogel zit hier gewoon thuis, die hele Dirk ken ik niet, en hij mij niet..hij zwetst maar zo een eind in het rond, en probeert mij hier in een kwaad daglicht te stellen.

"Zolang Dirk niet aantoonbaar persoonlijk wordt, moet je dat zelf ook niet doen Marc"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-05-04 - 22:48:19 send message to DirkD

Hallo Marc:

Ik ken u niet en wil dit liever zo houden.
Ik had het over uitvallende en beschadigde staarten niet over buispennen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom u zich steeds persoonlijk aangesproken voelt.

Mvg
Dirk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-05-04 - 22:50:38 send message to eric 008

"shocked 8O"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast



Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede