Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > 2 dagen en nu al slaperig.
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : 2 dagen en nu al slaperig.
Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-04-29 - 19:31:13 send message to Jayjay

Hallo allen,
ik heb eergisteren een albino popje (grasparkiet)
voor mijn grasparkiet mannetje gehaald. Het popje komt uit een buiten voliere maar sinds vandaag zit ze dik op haar stok en slaapt ze veel ook wiebelt ze als ze op mijn vinger staat met haar vleugels een beetje van elkaar af hangend. Ik heb het popje niet zien eten of drinken, wel heb ik haar snaveltje in het waterbakje gedept zodat ze wel vocht binnen krijgt.
Heeft iemand tips? ik heb gehoord van druivensuiker alleen weet ik niet echt veel over het gebruik van dit spul.



Gr.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-29 - 19:39:34 send message to eric 008

zieke vogel goed warm zetten dat druiven suiker is gezwets morgen geen verbetering het dood maken met een duren pappagaai kunje nog eventueel naar een DA gaan voor onder zoek.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2012-04-29 - 22:51:45 send message to roodmus

Tja. hoe simpel kan het zijn.sad :(

grt.


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2012-04-30 - 11:02:10 send message to J.ten Wolde

Laat de vogel maar eens testen.
De kans is groot dat je het daar in moet zoeken


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-04-30 - 11:10:22 send message to Jayjay

Hallo allemaal,
het parkietje vliegt nu rond met zijn maatje in de voliere. In de kooi was om ze even te laten wennen.
de hele nacht in een doosje gelegen met water en voer. Zwarte uitwerpselen wat geen goed teken is, is nu al over. Hij had niks gegeten maar toen ik net keek at hij met de groep mee.

Eind goed al goed.

Bedankt voor de tips.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2012-04-30 - 13:46:22 send message to Wickingh

quote
zieke vogel goed warm zetten dat druiven suiker is gezwets morgen geen verbetering het dood maken met een duren pappagaai kunje nog eventueel naar een DA gaan voor onder zoek.




Uit pure nieuwsgierigheid kan je uitleggen waarom dat gezwets is?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-30 - 14:47:15 send message to eric 008

druiven suiker vlieg door het lichaam en is een tijdelijke buch afhankelijk hoeveel de vogel drink een zieke vogel wat niet eet en drink lijk het mijn moelijk om het er in te krijgen zonder kropnaald.

dan onderzoek van een vogel van 5 euro of minder lijk mijn een klein beetje over de top het is geen duren pappagaai.

dan de fout die hier gemaakt word is dat de vogel niet eerst arpart zit heeft het een besmettelijke ziekte steek het de rest ook aan .

m.v.g eric


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2012-04-30 - 15:15:28 send message to Fokke

Eric 008 kun je mij het verschil vertellen tussen een parkietje van 5 Euro en een papagaai van bv. 800 Euro? Ik geloof dat hier een echte liefhebber spreekt?????????????????????/


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-30 - 15:24:01 send message to eric 008

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zeker een echte liefhebber !maar ook een realist
parkiet 5 euro.
70% is ziek of drager van wat dan al niet is ook een proef schrift over geschreven.
consult 35 euro.
onderzoek minimaal 50 euro en dan nog geneens voor alles .
totaal even 85 euro dat zijn dan 17 nieuwe kans hebbers.
parkiet twee dagen in huis denk even na mensen .

zachte heelmeesters maken stinkende wonden ook al lijk de vogel beter het kan nog altijd een drager zijn dan een nestje dan naar zwolle en zo hebben we een kringloop waar meer mee gemoeit is als men het gevoel en niet de realitijd de boven toon laat hebben .zo zie ik het .

m.v.g eric


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2012-04-30 - 16:01:08 send message to Fokke

En dit komt alleen maar voor bij grasparkietjes?????????????????


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-30 - 16:44:48 send message to eric 008

nee jammer genoeg niet maar er zijn er wel de meeste van sad :(


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-04-30 - 21:21:40 send message to Ton Koek

Bij papegaaien is het probleem minstens zo groot, maar daarover zijn al genoeg topics hier.


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-04-30 - 21:34:18 send message to Jayjay

Hoi,


Eric de vogel heeft uiteraard apart gezeten.
Het mannetje waarmee ze zat had ik uiteindelijk bij de rest gedaan. Ik deed haar apart tot dat ik zeker wist dat het goed met 'r ging,
Is het zo dat ze nu een ziekte draagt ?


MVGR


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-30 - 23:01:38 send message to eric 008

dat hoef natuurlijk niet maar arpart zetten van de rest is geen twee dagen er zijn kwekers die ze wel een jaar arpart zetten maar deze hebben meestal duurdere vogels waar ze liever niet mee gokken dat ze besmet worden door een nieuwe aankoop.bij een grasparkiet zou ik ook wat makkelijker zijn ,maar als ze gelijk zo is als je beschreef loop ik dat risico niet en blijf ze een langere tijd arpart tot ik zeker wist dat het niets onder de leden heeft.het warm zetten heeft geholpen gehad nu eerst arpart en kijken hoe de vogel zich verders houd .je kunt natuurlijk ook een onderzoek laten doen maar dat lijk mijn niet in verhouding staan als eerder beschreven.maar ook hier is een ieder vrij in.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-04-30 - 23:59:14 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ter overdenking:

quote
loop ik dat risico niet en blijf ze een langere tijd arpart tot ik zeker wist dat het niets onder de leden heeft.


Bij mij zitten ook alleen maar kerngezonde grasparkieten in de volière. Nieuwe grasparkieten gaan bij mij eerst lange tijd in quarantaine. Alleen als ze na een paar maanden 100% fit blijken mogen ze de volière in.

Jij zegt echter dat uit een proefschrift is gebleken dat 70% van de grasparkieten ziek is of drager is van een ziekte. Maak ik dan verkeerde selectie?

Volgens mij geeft ‘quarantaine’ pas zekerheid als je de vogels ondertussen ook laat testen. Je kunt net zo goed een drager hebben die 100% fit oogt en ondertussen je hele bestand besmet. Dat geldt voor grasparkieten maar ook voor bourkes. Verder worden grasparkieten en bourkes vaak samen gehouden.

Dat 70% van de grasparkieten ziek is of drager is, is statistisch en geen absoluut getal. Je kunt ook 10 grasparkieten die minder fit ogen maar die 100% ‘schoon’ zijn en 3 bourkes die fit ogen maar ondertussen alle drie besmet (drager) zijn.

Ik kweek grasparkieten die niet zijn getest maar wel 100 % fit ogen. Toch kan ik niet de garantie geven dat ze geen drager zijn van een bepaalde ziekte. Ze zijn nu eenmaal niet getest.

Kan jij deze garantie wel op je bourkes geven Eric?


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-05-01 - 08:22:40 send message to edou

een grasparkiet kan drager zijn van papegaaienziekte zonder er ziek van te zijn. dus heb jij 10 gezonde ogende grasparkieten, en je plaatst er een andere vogel bij, die binnen eenpaar dagen ziek kan zijnangry



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede