Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > chinese dwergkwartel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : chinese dwergkwartel
amandava
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-06-15 - 20:43:43 send message to amandava

hallo iedereenhappy :)

vanaf welke leeftijd kun je zien wat het geslacht zal zijn van mijn zilverkleurig kuikentje...?Is geboren op 01/06.

amandava


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2009-06-15 - 21:13:10 send message to medaar

na rui. zal wel 8 weken duren ze.


amandava
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-06-18 - 20:32:24 send message to amandava

hallo allen,

wanneer zou ik de haan tergplaatsen bij de hen met kuiken?
de hen is opnieuw aan de leg en roept voortdurend naar de haan en virce verca...


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2009-06-18 - 20:45:34 send message to medaar

waarom haan weg van haar ???? waarom.


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2009-06-18 - 20:51:54 send message to stijnsuy

waars omdat hij agresief was tegen hen en/of kuiken.


amandava
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-06-19 - 14:20:38 send message to amandava

in eerste instantie liet hij de hen niet gerust op het nest naarmate het uitkippen begon vandaar slechts 2 kuikentjes geboren,in tweede instantie toen de hen begon rond te lopen met twee kuikens deden ze niet anders dan vechten,zowel de hen als de haan gingen in de aanval,zo is er ook één kuiken gesneuveld omwille van het feit dat hij maar op een pootje niet meer kon lopen,stierf na 2 dagen...


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-06-19 - 15:09:52 send message to Asura

Onze kuikentjes zijn toevallig ook geboren op 1 juni en de haan zit nu al een week ofzo (heb de precieze data niet bij de hand) bij de hen met kuikens en dat gaat goed. De eerste dag zou ik het wel goed in de gaten houden. Ons hennetje is heel erg beschermend over de jongen, dus viel in het begin het haantje nogal eens aan. Ze hebben bij ons wel veel plaats, dus het haantje heeft genoeg plaats om naar toe te vluchten. Ook hebben we een doosje in het binnenhok gezet (voor het hoekje waarin het hennetje graag met haar kuikens zit en slaapt, een soort "nestje") waardoor ze daar altijd rustig kan zitten. Hierdoor kan het haantje ook even buiten beeld gaan zitten en is het hennetje gewoon rustig.
Overigens was het hennetje alleen de eerste paar dagen agressief tegen het haantje. De 2e nacht lag het haantje al lief tegen zijn hennetje en kuikens aan te slapen.

Als je ze bij elkaar zet, zou ik het dus op een dag doen dat je veel thuis bent om ze goed in de gaten te houden wink ;)

Bij ons vorige nestje was het geslacht van de kuikens al na 4 weken te zien (haantje kreeg toen al een keelvlek), maar ik denk dat het bij zilverkleurigen misschien wat moeilijker te zien is?


max32
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2009-06-20 - 16:57:55 send message to max32

amandava,

de haan pas terug plaatsen bij de hen als de jonge kuikens in een ander hok zitten want eenmaal de kuikens hun werkelijk verenkleed krijgen zal de haan zijn zonen aanvallen (concurrentie)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede